Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید مشکل اصلی پیشبرد پروژه قطار حومه‌ای هشتگرد را عدم نقدینگی کافی اعلام کرد و افزود: قطعا اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت شبکه قطارهای حومه‌ای شهرهای جدید اعلام کرد: بیشترین تمرکز شرکت عمران شهرهای جدید در این حوزه طی سال 95 بر روی راه‌اندازی قطار برقی هشتگرد - گلشهر - تهران بود که متأسفانه علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته به دلیل عدم نقدینگی کافی موفق به بهره‌برداری از این پروژه نشدیم.

توکلی در ادامه با تأکید براینکه سعی داریم تا ضمن تخصیص مناسبی از اعتبارات به این طرح در سال 96 آن را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهیم گفت: درحال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 85 درصد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه آن 75 درصد اعلام شده است.

به گفته وی میزان زیادی ار عملیات اجرایی طرح مذکور باقی نمانده و به دلیل وجود مشکلات مالی همچنان پیگیری‌های لازم جهت خرید تجهیزات از سوی شرکت عمران در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید بیشترین مشکل فعلی پیشبرد پروژه را عدم نقدینگی کافی اعلام کرد و افزود: قطعا اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

توکلی در ادامه خبر داد: در سال 96 همچنین به دنبال تزریق نقدینگی برای آغاز پروژه قطار حومه‌ای بهارستان به طول 15 کیلومتر هستیم تا در صورت امکان بتوانیم پروژه را طی سال 97 به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که طی سال گذشته موفق به تمدید مجوز شورای اقتصاد درخصوص قطار حومه‌ای مشهد مقدس - گلبهار - چناران نیز شده ایم گفت: امید است هرچه سریعتر اقدامات لازم برای انجام فاینانس این طرح نیز صورت گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل مطالعات احداث قطار برقی پردیس به تهران، صدرا به شیراز و سهند به تبریز نیز در دستور کار سال جاری قرار گرفته که امید است در لایحه بودجه 97 مورد توجه قرار بگیرد.

توکلی در ادامه با تأکید براینکه قرار گرفتن پروژه قطار پردیس در لایحه بودجه سال 97 منوط به بهره‌برداری از پروژه هشتگرد و خروج آن از لایحه است گفت: خوشبختانه طی سال گذشته اقدامات مثبتی در حوزه حمل و نقل درون‌شهری در هماهنگی با شهرداری‌های شهرهای جدید انجام داده‌ایم که افزایش تعداد ناوگان حمل و نقلی، ارتقای ایمنی و نصب علائم در معابر شهری از جمله آن به شمار می‌رود.

وی همچنین اضافه کرد: قطعا با توجه به تکمیل واحدهای مسکن مهر و اسکان بیشتر جمعیت نیاز به توسعه شبکه حمل و نقل درون شهری در شهرها وجود دارد.

وی در پایان از وجود حدودا 1974 تاکسی، 335 دستگاه اتوبوس و 68 دستکاه مینی‌بوس در سطح شهرهای جدید خبر داد و گفت: به طور یقین این تعداد از وسایل نقلیه عمومی در شهرهای جدید کافی نبوده و کمتر از حد استاندارد است و باید هرچه سریعتر از سوی شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد./

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است

تین نیوز

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا به طول ۱۴۰۰ متر، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در بازدید از پروژه بزرگراه آستارا- آستارا اظهار کرد: فاز اول این پروژه به طول ۱۴۰۰ متر در نقطه مرزی سرزمینی که حال احداث است و نقش به سزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می کند، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

اکبری افزود: این پروژه شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر و ۱۴۰۰ متر احداث بزرگراه است.

وی با بیان این که این پروژه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون ها اثرگذار خواهد بود، افزود: به طور قطع همکاری دستگاه های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

اکبری گفت: باتوجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است. همچنین فاز دوم این پروژه شامل دو بانده کردن حدود ۲۲۰۰ متر از محور آستارا اردبیل و یک دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح است که در صورت تأمین اعتبار لازم و عدم وقوع مشکلات معارضین تا پایان شهریور امسال قابلیت تکمیل را داراست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در بازدید از پل جدیدالاحداث سیبلی در منطقه آستارا گفت: این پل در سیل سال گذشته و طغیان رودخانه تخریب شده بود که در حال حاضر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال احداث است.

گفتنی است پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا نیز با حضور معاون راهداری سازمان افتتاح شد. این پل در روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض چهار متر با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت در یک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده های کشور آسفالت شده و ۳۰۰۰ کیلومتر جاده روستایی ساخته شده است.

اکبری همچنین در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان گیلان که به ریاست اسدالله عباسی استاندار و رئیس کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای کاهش سوانح، انجام اقدامات حاصل از تحلیل حوادث رانندگی است تا از این راه نسخه های شفابخش و طرح های نو و به روز به دست آید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خاتمه بر اهمیت رفع نواقص جاده های استان به منظور ایمن سازی محورها تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری