Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسئولان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، 13 تیرماه با حضور در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و تحریریه خبرگزاری ایکنا از بخش‌های مختلف سازمان و خبرگزاری بازدید کردند.

همچنین، این مراسم بازدید با حضور سرهنگ مهدی میدانی، مدیر دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سروان مصطفی تاج، جانشین دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش، سروان رضا کشتگر، مدیر دارالقرآن نیروی زمینی ارتش، سروان مهدی حسینی، مدیر دارالقرآن نیروی هوایی ارتش، ناخدادوم حامد حسین‌پور، مدیر دارالقرآن نیروی دریایی ارتش، سروان محمد توفیقی، مدیر دارالقرآن پدافند هوایی خاتم‌ا‌لانبیاء(ص) ارتش و کوروش بوستانی، مدیر خبر و اطلاع‌رسانی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این دیدار، نشست صمیمی با حضور مسئولان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در محل سالن کنفرانس برگزار شد. در ابتدای این نشست نیز سرهنگ مهدی میدانی طی سخنانی به تشریح برنامه‌های قرآنی ارتش پرداخت و با بیان اینکه ارتش، دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است که شاید تاکنون برای عده‌ای کمی ناشناخته باشد، اظهار کرد: تاکنون تعاملات خوبی با خبرگزاری ایکنا داشته‌ایم که ممکن است کمی پراکنده بوده باشد ولی امیدواریم با ایجاد تعامل گسترده‌تر با مجموعه سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا، همکاری بیشتری با هم داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شاید امکانات فراوانی در زمینه انجام فعالیت‌های گسترده در اختیار نداشته باشیم، افزود: مجموعه قرآنی ارتش، فعالیت خود را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تقریباً از صفر شروع کرده و بحمدالله هم‌اکنون به یک وضعیت خوبی در زمینه امور قرآنی دست پیدا کرده‌ایم و در حال حاضر در حدود بیست هزار فعال تخصصی قرآنی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی در حال فعالیت هستند.

مدیر دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه در حوزه عترت و نماز نیز فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای تاکنون در ارتش انجام شده است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف قرآن، عترت و نماز از جمله برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم و ... دارد که از این پس نیز در تعامل با سازمان‌هایی نظیر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا به صورت منسجم‌تر و گسترده‌تر ادامه خواهد داشت.

میدانی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از چهار هزار و سیصد نفر حافظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل قرآن در مجموعه ارتش، مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: تعداد یکصد نفر از این قرآنیان حافظ کل قرآن هستند. همچنین، در راستای اجرای برنامه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی مدنظر مقام معظم رهبری نیز تعداد 65 هزار نفر سهمیه برای ارتش در نظر گرفته شده است که امیدواریم در یک برنامه راهبرد 10 ساله باید به این هدف دست پیدا کنیم.

مدیر دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن تأکید مجدد بر تعامل هرچه بیشتر و بهتر با خبرگزاری ایکنا و مجموعه سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد: تاکنون ارتباطات خوبی با سازمان داشته‌ایم و آماده هستیم تا به ویژه از طریق خبرگزاری ایکنا تمامی اخبار مربوط به فعالیت‌های قرآنی ارتش را در سطح داخلی و بین‌المللی پوشش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هزاران محفل قرآنی باشکوه، برنامه‌ریزی شده و هدفمند از سوی دارالقرآن ارتش، افزود: در زمینه آموزش‌های قرآنی به‌ویژه روخوانی و روان‌خوانی قرآن ظرفیت بسیار خوبی در ارتش وجود دارد و در این زمینه وجه تمایزی بین نیروهای مسلح با دیگر سازمان‌ها و نهادها وجود دارد که باید از ظرفیت قرآنی این نیروها به نحو احسن استفاده شود.

میدانی با اشاره به مرحله نهایی سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از 18 تا 21 تیرماه جاری با حضور 240 نفر از قاریان و حافظان قرآن به میزبانی ارتش برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر این مسابقات قرآنی یک پروسه هفت تا هشت ماهه با ایجاد کمیته‌های تخصصی مختلف و نیز برنامه‌های مختلفی همچون بهره‌گیری از داوران بین‌المللی و ... اجرا شده است که آماده همکاری با ایکنا جهت پوشش کامل و گسترده اخبار این مسابقات هستیم.

مدیر دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه امر تبلیغات در فعالیت‌های مختلف مسئله‌ای بسیار مهم و ضروری است، اظهار کرد: البته تبلیغاتی مهم و ضروری و اثرگذار است که برد محتوایی داشته باشد که در این زمینه نیز آماده تعامل همه جانبه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف به ویژه ایکنا و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور هستیم.

میدانی در پایان سخنان خود بر ایجاد تعامل هرچه بیشتر و بهتر با سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا تأکید کرد و جهت هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلف قرآنی که به ایجاد این تعامل سازنده و مستمر کمک کند، اعلام آمادگی کرد.

همچنین، در ادامه این نشست نیز حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا ضمن عرض خیرمقدم به مسئولان قرآنی ارتش، ضمن ارائه پیشینه‌ای از ایجاد جهاد دانشگاهی و نیز تشکیل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا که از زیرمجموعه‌های جهاد دانشگاهی هستند، اظهار کرد: تاکنون همکاری خوبی با مجموعه ارتش به‌ویژه در زمینه پوشش اخبار قرآنی ارتش داشته‌‌ایم که پس از این نیز بهتر از گذشته در این زمینه همکاری خواهیم داشت و نسبت به پوشش هرچه بهتر این اخبار اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در ادامه با اشاره به زمینه‌های موجود جهت همکاری هرچه بهتر میان این دو نهاد و سازمان قرآنی تصریح کرد: یکی از زمینه‌هایی که می‌توان در آن همکاری و تعامل خوبی داشت، بحث سوژه‌های قرآنی است که عزیزان در دارالقرآن ارتش می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق چه در تهران و چه در شهرستان‌های مختلف به ما ارائه دهند و ما نیز از طریق خبرگزاری و بخش‌های مختلف سازمان آن‌ها را پیگیری کرده و پوشش دهیم.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ادامه داد: یکی از زمینه‌های دیگری که می‌توانیم در آن تعامل و همکاری داشته باشیم این است که مسئولان دارالقرآن ارتش افراد علاقه‌مند به حوزه خبری را در مجموعه خود شناسایی کرده و به ما معرفی کنند که ما نیز در تعامل با ایشان نسبت به برگزاری دوره‌های فشرده آموزش خبرنگاری اقدام کنیم تا افراد خود بتوانند به عنوان خبرنگار افتخاری در ایکنا فعالیت داشته باشند و اخبار نیز به نام خود ایشان در خبرگزاری پوشش داده شود.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در ادامه با بیان اینکه در بخش‌های زبان و بین‌الملل نیز می‌توانیم تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشیم، افزود: به‌ویژه در بخش بین‌الملل نیز ما در خیلی از کشورها دارای رابط خبری هستیم که می‌توانیم در زمینه پوشش اخبار قرآنی ارتش در کشورهای دیگر از ایشان استفاده کنیم.

وی در ادامه به موضوع دانشجو‌معلم قرآن نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مسئولان دارالقرآن ارتش می‌تواند دانشجویانی را که علاقه‌مند به شرکت در این دوره و طرح و دارای حداقل توانایی در زمینه روخوانی و روان‌خوانی قرآن هستند به ما معرفی کند تا نسبت به برگزاری دوره‌های فشرده دانشجو‌معلم قرآن برای ایشان با استفاده از اساتید مجرب قرآنی اقدام کنیم که در صورت گذراندن این دوره قرآنی به هر کدام از شرکت‌کنندگانی که موفق به اتمام دوره شوند و از پس آزمون پایانی آن برآیند، مدرک دانشجو‌معلم قرآن اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری طرحی در زمینه استقرار سربازان قرآنی در مساجد(پس از پایان دوره آموزشی) هستیم و روند پیگیری این طرح نیز همچنان ادامه دارد، گفت: مرکز آموزش تخصصی سازمان نیز مجری دوره‌هایی است که آموزش‌هایی که منجر به ایجاد یک شغل مرتبط با قرآن می‌شود مانند تربیت مربی قرآن و ... را در دستور کار دارد که در این زمینه نیز می‌توانیم همکاری لازم را داشته باشیم.

صابرفرزام در ادامه با بیان اینکه مرکز رشد سازمان نیز به حمایت از ایده‌های کارآفرینانه و تولید محصولات قرآنی می‌پردازد، گفت: در این زمینه نیز می‌توانیم تعامل خوبی با مسئولان قرآنی ارتش داشته باشیم تا اشخاصی را که احیاناً دارای ایده‌های قرآنی هستند به ما معرفی کنند تا در تمامی مراحل از ارائه ایده گرفته تا زمان تولید و وارد بازار شدن محصولات قرآنی از ایشان حمایت لازم انجام شود.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا با اشاره به اجرای طرح «طلوع برکت» از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور نیز تصریح کرد: طی اجرای این طرح قرآنی نیز که در واقع دوره‌های ویژه کارآفرینی در زمینه‌های مذهبی و قرآنی است، آماده هستیم تا با برگزاری کارگاه‌ها و استفاده از مربیان قرآنی مجرب با ارتش همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در پایان ضمن تأکید بر همکاری و تعامل گسترده با مسئولان قرآنی ارتش با اشاره به اعزام عکاس ایکنا، جهت پوشش تصویری از عرشه ناوشکن ارتش، اظهار کرد: همچنین، آماده هستیم تا عکاسان خبرگزاری را برای پوشش تصویری از اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی و مذهبی ارتش به نقاط مرزی و محروم کشور اعزام کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «اسرائیل زیو» سرلشکر ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داد و تاکید کرد که چنین عملیاتی «بسیار خطرناک» است.

این مقام نظامی صهیونیست اذعان کرد که حماس در حال تدارک یک کمین راهبردی برای ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی گسترده به رفح است که برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که رفح علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگیدن است، هر گونه عملیات زمینی گسترده در رفح دارای ریسک بالا و خطرناک‌تر از هر عملیاتی خواهد بود که ارتش تا کنون در نوار غزه انجام داده است.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که برای هرگونه سناریویی در صورت تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهاجم زمینی به رفح آماده هستند.

کد خبر 6089048

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است