Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

ساخت قطار سبک شهریاز جمله راهکارهایی است که برای حل مشکل ترافیک تهران مطرح شده به‌طوریکه اسفندماه سال گذشته رئیس کمیته عمران شورای شهر از انجام مطالعات راه‌اندازی سه خط قطار سبک شهریدر تهران خبر داد.

اقبال شاکریگفت: در تبصره‌ها در خصوصLRTنیز تصمیم گیری و مقرر شد مطالعات راه‌اندازی خطوطLRTدر محدوده بازار، انقلاب و خیابان ولیعصر (عج) انجام گیرد و مطالعات آن برای بررسی به کمیسیونعمران آورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامیارسال کردکه در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: خیابان تنگ ولیعصر را در نظر بگیرید که در ارتفاع در کنارتان یک قطار عبور کند و این به غیر از مشکلات بصری وسر و صدا و فاصله کم آن با ساختمان و نابودی درختان است.

وی با بیان این‌که نباید ال آر تیدوبی را با شرایط جغرافیایی و ساختمانی تهران مقایسه کرد، افزوده است:ال آر تی دوبی از وسط بزرگراه‌های پهن و با فاصله زیاد از ساختمان‌ها و برج‌ها عبور می‌کند.

این کاربر تاکید کرده است: ضمن این‌که سازه‌ها در ارتفاع از نظر پدافند غیر عامل هم آسیب پذیرند، کافی است یک قسمت پل آن نابود شود که کل سیستم حمل‌و‌نقل از کار بیفتددرحالی‌که در نوع زمینی سریعا تعویض ریل می‌شود و سیستم سریعا قابل ترمیم بوده و انعطاف پذیری بالایی دارد.

وی با بیان این‌که نمی‌توان انکار کرد که راحتی رفت‌وآمد و استقبال مردم از نوع زمینی آن بسیار بیشتراست، عنوان کرده است: نکته بعد حوادث طبیعی و امدادرسانی است که در نوع زمینی مطلوب‌تر انجام می‌شود.

این کاربر در ادامه پیام خود خاطرنشان کرده است: همچنین این سازه‌ها عمر مشخص دارند و بعد از پنجاه سال باید تخریب شوند همین انتقاد که برای پل صدر می‌کردیم برای این پروژه در ارتفاع هم صادق است.

وی تاکید کرده است: ساخت ال آرتی در ارتفاع از نظر اقتصادی، زیبایی با توجه به بافت متراکم مرکز تهران،کارآمدی، بهره‌وری ومیزان جابه‌جایی هیچ توجیهیندارد و در هیچ کجای جهانال‌آر‌تی در ارتفاع نقش محوری در جابه‌جایی ندارد و نمونه‌های سانفرانسیسکو و توکیو نیز توریستی است.

به گفته وی ال آر تی در زمین هم هزینه را بسیار کاهش می‌دهد و هم حجم عظیمجابه‌جایی را به‌عهده می‌گیرد و با تغییر فناوری و یا نیاز نیز به‌راحتی جمع‌آوری شده و یا تغییر مسیر داده می‌شود وبوداپستکه بیشترین الآرتی زمینی را دارد نیز می‌تواند بهترین الگو برای تهران باشد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم