Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت به ایرنا، سیروس شفقی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون پدافند غیرعامل شهرستان رشت با محوریت هماهنگی جهت برگزاری اولین گردهمایی ملی منجمان آماتور افزود: همه باید با هم افزایی در برگزاری این گردهمایی ها تلاش کنیم تا در خور شان استان و شهرستان رشت برگزار شود.
وی با بیان اینکه موضوع پدافند در صدراسلام نیز وجود داشته است که مصداق بارز آن جنگ خندق در زمان پیامبر اسلام است، افزود: اداره کل پدافند غیرعامل تمامی دستگاه هایی که در این راستا در حال فعالیت و تلاش هستند را مورد توجه خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل پدافند غیر عامل استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به معرفی گیلان به عنوان استان نمونه در بحث پدافند غیر عامل گفت: افتخاری که نصیب گیلان شد به واسطه عملکرد عالی همه دستگاه های مربوط است.
امیر مرادی افزود:استفاده از تجربیات گذشته در این موفقیت نقش داشته و در این بین آنچه که بیشتر نمود عینی داشت، جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی و نحوه مدیریت نابودی این گیاه مخرب محیط زیست بود.
مرادی با اشاره به اینکه با اتحاد بین ادارات ، بخش خصوصی و مردم ، یکی از مشکلات شهرستان رشت و استان گیلان رفع شد، اذعان داشت: پدافند غیرعامل موجب هم افزایی مطلوبی شد که نتیجه ای مثبتی را در بر داشت.
وی با اشاره به واگذاری برخی از مشکلات دستگاههای اجرایی به بخشهای علمی افزود : این حرکت بسیار قابل تقدیر است و در زمان بروز مشکلات پیچیده در دستگاهها ، رفع آنها به دانشگاهها واگذار خواهد شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان در رابطه با معضل مگس زیتون و گیاه سنبل آبی ، تصریح کرد: تا ماه آینده ، دانشگاه گیلان از دستگاهی رونمایی خواهدکرد که بسیار ویژه بوده و در سطح کشور بی نظیر است.
وی در خصوص دلیل برگزاری این گونه گردهمایی ها اظهار داشت: ما در پدافند غیر عامل بیشتر به بحرانهای انسان ساخت می پردازیم و افراد مختلفی با دانش های گوناگونی در زمینه های مختلفی همچون الکترونیک ، نجوم، سایبری در این زمینه مشغول به کار هستند .
پدافند غیرعامل ، هر اقدام غیرمسلحانه‌ای است که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود.
جلسه کمیسیون پدافند غیرعامل شهرستان رشت با محوریت هماهنگی جهت برگزاری اولین گردهمایی ملی منجمان آماتور با، حضور فرماندار شهرستان رشت و سایر مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد.
خبرنگار : مریم سلیمانی **انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند