Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ادامه همایش بین‌المللی مقابله با ریزگردها در تهران به همراه برخی مهمانان خارجی از عرصه‌های تولید بیایان و ریزگرد در خوزستان دیدن کردیم.

وی ادامه داد: امروز به همراه نماینده سازمان ملل در تهران و نماینده بخش محیط زیست سازمان ملل و تعدادی دیگر از میهمانان خارجی همایش، بازدیدی از مناطق مختلف خوزستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: به صورت هوایی از تالاب هورالعظیم بازدید شد که شاهد احیای بخش‌های مختلف این تالاب بودیم و آب به بخش‌های مختلف آن و مناطق مرزی با عراق وارد شده است که این امر به مهار گرد و غبار در خوزستان به خوبی کمک می‌کند به گونه‌ای که بخش‌های مهمی از مناطقی که در این تالاب منجر به تولید گرد و غبار می‌شدند به زیر آب رفته‌اند.

ابتکار به بازدید از طرح بیابان‌زدایی و کاشت نهال در کانون‌های داخلی گرد و غبار خوزستان اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در این خصوص در حال انجام است که می‌تواند بخش اعظمی از کانون‌های داخلی گرد و غبار را کاهش دهد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه استان خوزستان شرایط سختی را تجربه می‌کند تصریح کرد: بحث کاهش نزولات جوی، بروز گرما و گرد و غبار مشکلاتی را برای مردم این استان ایجاد کرده و زندگی را برای مردم سخت کرده است و باید با مدیریت صحیح منابع آبی این مشکلات و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی در خصوص علل افزایش چشمگیر گرما در استان خوزستان و ارتباط آن با مسائل زیست محیطی نیز گفت: اثبات این موضوع نیازمند پژوهش و مطالعات دقیق علمی است و نمی‌توان در این خصوص با قاطعیت حرف زد.

ابتکار در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر ادامه عملیات سدسازی‌ها در مناطق بالادستی رودخانه کارون تصریح کرد: هیچ سدی در سال جدید در حال ساخت نیست و سدهای در حال ساخت پروژه‌های قبل است و هیچ گونه مجوز جدیدی برای برداشت از سرشاخه‌های کارون صادر نشده است.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند