Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با ابطال دو هزار مورد جواز بدون پیشرفت کار فرصت برای افراد دیگر در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌شود و سرمایه گذاران واقعی وارد عرصه رقابت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسرافیل احمدیه امروز (سه شنبه) در مراسم نکوداشت سالروز صنعت و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اصفهان از نظر توسعه یافتگی بخش صنعت، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر دو هزار و 100 واحد صنعتی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: در این واحدهای صنعتی حدود 213هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و 265 هزار و 875 اشتغال ایجاد کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، از شهریور ماه سال92 تا پایان دی ماه 95، یک هزار و 459 پروانه بهره برداری صنعتی با میزان سرمایه گذاری 46 هزار میلیارد ریال و اشتغالی بالغ بر 24هزار و 700نفر انجام شده است که به لحاظ پروانه بهره برداری حدود هشت درصد سهم کشور در استان اصفهان است.

احمدیه با بیان اینکه تا کنون بالغ بر شش هزار و 190مورد جواز تاسیس صادر شده است، افزود: یکی از اقدامات مفیدی که در این راستا انجام شده ابطال دو هزار مورد جواز بدون پیشرفت کار بوده تا فرصت برای افراد دیگر در شهرک‌های صنعتی فراهم شود و سرمایه گذاران واقعی وارد عرصه شوند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه جوازهایی که بالای 40درصد پسشرفت کاری دارند در رتبه نخست کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه 900جواز صادر شده و تعداد جوازهایی که بالای 60درصد پیشرفت کاری دارند 986مورد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اضافه کرد: تعداد جوازهایی که بالای 80درصد پیشرفت کاری دارند نیز 729 مورد است که در این زمینه نیز جزء نخستین‌های کشور هستیم.

احمدیه با اشاره به وضعیت پلی اکریل، تصریح کرد: تا ماه‌های آینده مواد مورد نیاز این کارخانه وارد کشور می‌شود و با تسهیلاتی که دولت از طریق دو بانک تجارت و ملی با اعتباری بالغ بر 20میلیارد تومان اختصاص داده مشکل این شرکت حل خواهد شد. هم‌چنین تعمیرات داخلی پلی اکریل شروع شده و کارگران پلی اکریل از مهرماه دو باره به کار خود مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از 781 مورد پروانه بهره برداری در حال کار دارد، افزود: از این تعداد حدود 47 میلیون تن مواد معدنی در سال استخراج می‌شود. استان اصفهان در حوزه اصناف نیز بالغ بر 161هزار واحد صنفی و حدود 605 اتحادیه صنفی دارد که توسط بخش خصوص اداره می‌شود.

احمدیه ادامه داد: با توجه به شعار سال جاری و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری هفت طرح برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تعریف شد که یکی از این طرح‌ها، طرح رونق بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه سهم استان اصفهان در طرح رونق حدود 734واحد بود که نزدیک به 10هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیارمان قرار داده شد، گفت: بالغ بر چهار هزار و 500مورد ثبت نام داشتیم که بیش از هزار مورد به پرداخت تسهیلات منجر شده است و بالغ بر 805 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

احمدیه خاطر نشان کرد: 200واحد صنعتی در استان اصفهان از طرح رونق اقتصادی استقبال و ثبت نام کردند و به ترتیب استان فارس، آذربایجان شرقی و مازندان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به موضوع قاچاق در کشور، گفت: سالانه 12 و نیم میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‌گیرد که از این تعداد دو و نیم میلیارد دلار مربوط به قاچاق پوشاک است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 24 اتاق اصناف در استان اصفهان وجود دارد، گفت: 601 اتحادیه صنفی و 159 هزار واحد صنفی در استان فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته