Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيش بيني کرباسچي از شانس مرعشي براي حضور در شهرداري تهران، سردار يزدي فرمانده سپاه تهران بزرگ شد، رکورد بي‌سابقه توليد نفت خام براي اولين بار بعد از رفع تحريم‌ها، هشدار اميرعبداللهيان در مورد پيوند احتمالي داعش و منافقين، تشريح روند شکل‌گيري ليست 21 نفره شوراي اسلامي شهر تهران، توضيحات رئيس ديوان محاسبات درباره قرارداد صادرات گاز به ترکيه، استقرار موقت کارشناسان کنسولي وزارت خارجه در مکه، جده و مدينه، ادعاي بمباران مناطقي از اقليم کردستان عراق توسط ايران، تصويب معاهده منع تسليحات هسته‌اي در سازمان ملل طي هفته جاري و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز سه شنبه، سيزدهم تير ماه 1396 است.



سردار سرلشکر حاج قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه در جمع رزمندگان و پيشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان با بيان اينکه سپاه را تضعيف نکنيم تاکيد کرد: نبايد کسي سپاه را تضعيف و مورد حمله هاي گوناگون قراردهد، نبايد تداعي حرف هاي دوره هاي گذشته را کرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه کشور و مردم سپر است و قرقي بين بالاي شهر و پايين شهر نمي کند، ما بايد حساس باشيم و سياسي نگاه نکنيم، اگر ما مجاهديم و عزت ايران را مي خواهيم، بايد اين اصول را رعايت کنيم. وي ايجاد بدبيني مردم نسبت به دين را خطرناک دانست و افزود: نبايد مردم را نسبت به دين بدبين و جامعه را از متدينين ترساند، چرا که راندن مردم از دين باعث مي شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعي با کمرنگ شدن ارزشها رشد پيدا کند، اينجا وقتي ارزش ها فقط رابطه حزب الهي با حزب الهي معنا ندارد و رابطه حزب الهي با کسي که دينش ضعيف تر است موضوعيت پيدا مي کند.
سردار يزدي فرمانده سپاه تهران بزرگ شد. طي مراسمي که صبح امروز با حضور سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده سپاه پاسداران و مسئولين و مقامات کشوري و لشکري در حسينيه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد سردار سرتيپ دوم پاسدار حاج محمد رضا يزدي به عنوان فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ معرفي شد.

سخنگوي دولت از رکورد بي‌سابقه توليد نفت خام براي اولين بار بعد از رفع تحريم‌ها خبر داد. محمدباقر نوبخت در اين نشست با اشاره به اخباري از حوزه توليد نفت ، گفت: طبق عملکرد خرداد ماه در توليد نفت براي اولين بار بعد از رفع تحريم ها توليد نفت خام از سه ميليون و نهصد و يک هزار بشکه در روز فراتر رفته است که اين رکوردي بي سابقه است و اين موفقيت بعد از تنگناها در اين زمينه خبر بسيار اميدبخشي است. وي همچنين با اشاره به امضاي قرارداد 5 ميليارد دلاري سرمايه گزاري نفتي شرکت توتال با ايران در حوزه ميادين مشترک گازي پارس جنوبي، گفت: اين قرارداد از آن جهت حائز اهميت است که اولين قرارداد پس از رفع تحريم و اجرايي شدن برجام در کشور رخ داده و نشان داده شد که اراده هاي شکل گرفته بر اساس تزريق نااطميناني در فضاي جمهوري اسلامي ايران بي اثر بوده و اين قرارداد پس از برجام به عنوان يک قرارداد ارزشمند ديوار تحريم را کاملا فرو ريخت.
معاون سياسي وزير کشور با بيان اينکه امانتدار خوبي براي مردم بوديم گفت: بايد اعتماد مردم را به عنوان بزرگترين سرمايه اجتماعي حفظ کرده و در جهت تحقق مطالبات مردم تلاش کنيم. علي اصغر احمدي صبح روز سه‌شنبه در همايش منتخبين پنجمين دوره شوراهاي اسلامي کلانشهرهاي کشور با اشاره به برگزاري سه انتخابات در 29 ارديبهشت اظهار داشت: آن‌چه ما در وزارت کشور با تدبير وزير دنبال مي‌کرديم اجراي مر قانون با هر سختي بود.

آيت الله جنتي، دبير شوراي نگهبان در ديدار با کارکنان شوراي نگهبان گفت:اميدواريم نتيجه انتخابات بالاخره به خير و صلاح اين مردم تمام شود. همه بايد دعا کنيم دولت موفق به کار و خدمت شود. متاسفانه وضع کار و اشتغال خوب نيست. رهبري هم امسال را سال توليد و اقتصاد مقاومتي نامگذاري کردند و ما انتظار داريم دولت به دردها و مشکلات مردم برسد و در کابينه آينده از نيروهاي انقلابي استفاده کند. اگر نيروي انقلابي؛ وزير، استاندار و فرماندار شود؛ قطعا اقتصاد مقاومتي تحقق پيدا مي‌کند.

محمد هاشمي با بيان اينکه نيازي به تغيير در کابينه نيست افزود:‌ در علم مديريت ، ثبات موضوع قابل توجهي است و در اين انتخابات نيز مردم به عملکرد دولت و کابينه فعلي راي دادند و راي آن‌ها نشان از ارزيابي مثبت از دولت يازدهم بوده است؛ بنابراين به نظر من نيازي به تغيير در کابينه وجود ندارد؛ چراکه رمز پيروزي نيز در ثبات است و تغيير فقط فرصت‌ها را از دست مي‌دهد. وي معتقد است ثبات رمز پيروزي کار دولت است و نيازي به تغيير در کابينه در دولت دوازدهم وجود ندارد.
روند شکل‌گيري ليست 21 نفره شوراي اسلامي شهر تهران تشريح شد. دبيرخانه شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تشريح چگونگي شکل گيري فهرست 21 نفره نامزدهاي شوراي اسلامي شهر تهران براي اولين بار مبادرت به انتشار اسامي 161 و نيز 42 نامزد برگزيده مراحل اوليه شکل گيري فهرست شوراي شهر تهران کرد.
دبير کل حزب کارگزاران سازندگي ايران، گفت که تعداد قابل توجهي از اعضاي شوراي شهر نظر مثبتي نسبت به انتخاب حسين مرعشي به عنوان شهردار تهران دارند. غلامحسين کرباسچي با اشاره به گمانه‌زني‌هاي اخير در خصوص انتصاب شهردار تهران و مطرح بودن نام حسين مرعشي براي قرار گرفتن در اين سمت گفت: تا جايي که مي‌دانم تعداد قابل توجهي از اعضاي شوراي شهر نظر مثبتي به آقاي مرعشي دارند و ايشان را از گزينه‌هاي قابل توجه و مهم شهرداري مي‌دانند.

رئيس مجلس در ديدار با رئيس مجلس اعلاي عراق گفت: آيت‌الله سيستاني نقش تعيين کننده‌اي در پيروزي‌هاي عراق بر داعش دارد. وي افزود: آيت‌الله سيستاني در شکست تروريست‌هاي تکفيري در موصل نقش مهمي داشتند و اين مهم را به ملت و دولت عراق تبريک مي گويم.
اميرعبداللهيان در مورد پيوند احتمالي داعش و منافقين هشدار داد. دستيار ويژه رييس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌الملل در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: برخي اطلاعات و نشانه‌ها از شروع پيوند گروه تروريستي داعش و گروهک منافقين حکايت دارد. اين موضوعي است که براي امنيت منطقه و جهان خطرناک است.
علاءالدين بروجردي در واکنش به گزارش دبيرکل سازمان ملل درباره عملکرد ايران نسبت به قطعنامه 2231 و طرح ادعاهايي نسبت به برنامه موشکي ايران گفت: برنامه موشکي ما هيچ ابهامي ندارد. آنها موضوع کلاهک‌هاي هسته‌اي را مطرح مي‌کنند. حال اينکه ما خودمان اضافه بر تعهدات در عهدنامه NPTاصل دستيابي به سلاح هسته‌اي را تحريم و ممنوع کرديم و مقام معظم رهبري نيز در اين باره فتوا دادند. به قول علما اين ديگر سالبه به انتفاع موضوع است.رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه «برنامه موشکي ايران هيچگونه تعارضي با قطعنامه‌هاي شوراي امنيت ندارد» گفت: ما با جديت سياستمان را در حمايت از برنامه موشکي ادامه مي‌دهيم.

محمدرضا عارف در ديدار با جمعي از مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري‌ها با تبريک در پيش بودن روز قلم به صاحبان قلم و انديشه، به نقش و تأثيرگذاري رسانه‌هاي مستقل در تثبيت گفتمان اصلاح طلبي اشاره کرد و گفت: رسانه‌هاي مستقل علي رغم محدوديت‌هاي فراوان در دهه اخير با شناخت و درک صحيح از اوضاع کشور و همراهي با گفتمان اصلاح طلبي مسير خوبي را آغاز کردند و همين مسير بايد با جديت دنبال شود. رئيس فراکسيون اميد با درخواست از رسانه‌ها براي نقد منصفانه عملکرد اين فراکسيون و شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، رعايت منافع ملي از سوي مسئولان و رسانه‌ها را امري ضروري برشمرد و تاکيد کرد: ايجاد محدوديت براي رسانه‌ها با تفسيري خاص از منافع ملي ظلم در حق رسانه‌هاست.
يک عضو شوراي مرکزي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با بيان اينکه افراد بي‌اصالت با اغراض سياسي و اقتصادي قواعد بازي سياسي را به‌هم مي‌زنند، گفت: طيفي سياسي بسته به شرايط سياسي حاکم بر قواي سه‌گانه اهداف، اغراض و منافع سياسي و اقتصادي خود را به هر روش، شيوه و ابزاري دنبال مي‌کنند و قواعد بازي سياست را به‌هم مي‌زنند.جبار کوچکي‌نژاد گفت: شعار پايه‌اي جمهوري اسلامي «وحدت» است و مردم ايران با هر گرايش، سليقه، مذهب و قوميتي در اصول و ارکان کشور نظام با يکديگر وحدت داشته و برادرانه زندگي مي‌کنند حتي وحدت بين شيعه و سني در نظام جمهوري اسلامي در سطح بسيار بالايي قرار دارد.

رئيس ديوان محاسبات درباره قرارداد صادرات گاز به ترکيه توضيحاتي ارائه کرد. عادل آذر رئيس ديوان محاسبات کشور در آخرين مصاحبه خود درخصوص موضوع قرارداد صادرات گاز به ترکيه اعلام کرد: قرارداد صادرات گاز به ترکيه در سال 1396 ميلادي به مدت 26 سال منعقد گرديد و عمليات اجرايي آن از سال 2001 ميلادي آغاز گرديد. قيمت گاز تحويلي طبق فرمولي تعيين شده که مبناي آن قيمت فرآوردهاي نفتي به ماخذ مجله Plats مي باشد.
امير دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت مليدر تماس تلفني با دبيرشوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه با استقبال از رايزني‌هاي مستمر دو کشور در فرآيند مقابله با تروريسم گفت: افزايش هماهنگي ميان ايران و روسيه در موضوع سوريه از ضرورت‌هاي غيرقابل اجتناب است.

براساس تفاهم بين ايران و عربستان کارشناسان کنسولي وزارت خارجه در مکه، جده و مدينه موقتا مستقر ميشوند. دولت عربستان سعودي موافقت کرده هيأت کنسولي ايران درايام برگزاري حج در اين کشور مستقر شود. با توجه به اعزام حجاج ايراني در سال 96 به عربستان جهت شرکت در مراسم حج، ايران از چند وقت پيش درخواست کرده بود هيأتي کنسولي از سوي ايران در فصل حج در اين کشور مستقر شود تا مسائل کنسولي مربوط به اتباع ايراني که در حج حضور دارند را پيگيري کند.
در پاسخ غير رسمي به کشورهاي تحريم‌کننده قطر کاهش روابط با ايران را به اقدام متقابل کشورهاي خليج فارس منوط کرد. شبکه الميادين پيش‌نويس غير رسمي پاسخ قطر به کشورهاي عربي تحريم‌کننده را که شامل 10 بند است منتشر کرد، در اين پيش‌نويس آمده است: کشور قطر آماده کاهش روابط ديپلماتيک با ايران است به شرطي که تمام کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به اين امر پايبند باشند.
سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به قرارداد گازي اخير بين ايران و شرکت فرانسوي توتال اظهار کرد: فرانسه "مکرون" مصمم است که به حضور جدي‌تر خود در بازار ايران استمرار بخشد.بهرام قاسمي در مورد اهميت امضاي قرارداد کلان گازي بين ايران و شرکت فرانسوي توتال و پيام‌هاي انعقاد اين قرارداد تصريح کرد: حضور توتال در اين کنسرسيوم بيان‌گر پيام يا پيام‌هاي گوناگوني است که مي‌تواند مخاطبان بسياري داشته باشد و من نمي‌توانم به تمامي ابعاد و آثار اين پيام‌ها در اين لحظه خاص بياني صريح و روشن داشته باشم، ولي در يک برداشت ساده بايد گفت که "فرانسه امانوئل مکرون مصمم است به حضور جدي‌تر خود در بازار ايران استمرار بخشد.

قرار است طي هفته جاري معاهده تاريخي منع تسليحات هسته‌اي در سازمان ملل به تصويب نهايي برسد. آخرين نسخه پيش‌نويس معاهده منع تسليحات هسته‌اي قرار است در نشست روز جمعه به تصويب نهايي برسد. در نسخه جديد اين پيش‌نويس بر ممنوعيت استفاده از تسليحات هسته‌اي و يا تهديد استفاده از آنها به طور صريح تأکيد شده است.
پايگاه خبري هيل، وابسته به کنگره آمريکا با اشاره به رويکرد دولت آمريکا براي بازنگري سياست‌هاي واشنگتن در قبال تهران گزارش داد: دولت ترامپ نبايد درس‌هاي جنگ ايران و عراق را ناديده بگيرد و اکنون که توافق هسته‌اي دوساله مي‌شود، ضروري است که آمريکا به روشني پايبندي‌اش به توافق را مخابره کند. اين کار به واشنگتن اعتبار به شدت مورد نيازش در شرايطي را خواهد داد که اعتماد بين‌المللي به رهبري آمريکا رو به افول است و به علاوه به آمريکا اجازه مي‌دهد تا دروازه‌هاي مذاکرات آينده درباره ديگر مسائل مربوط به ايران را باز نگه دارد.
با ادعاي بمباران مناطقي از اقليم کردستان عراق، اقليم کردستان سرکنسول ايران را فراخواند. دولت اقليم کردستان در بيانيه‌اي مدعي شد: در حالي که ما به اصول حسن همجواري و عدم دخالت در امور ديگران پايبند هستيم و در مشکلاتي که ميان جمهوري اسلامي ايران و مخالفانش به وجود آمده است، طرف هيچ‌کدام را نگرفتيم، نمي‌خواهيم که شهروندان‌مان در مناطق مرزي و ساکنان روستاهاي مرزي مورد هدف قرار گيرند يا قرباني بمباران‌هاي جمهوري اسلامي ايران باشند.
پنجمين نشست ايران، ترکيه و روسيه در چارچوب مذاکرات آستانه دقايقي پيش آغاز شد. اين نشست بين‌المللي با برگزاري جلسه گروه کاري مشترک درباره مسائل مربوط به کاهش تنش‌ها در سوريه آغاز شد و به دنبال جلسه گروه کاري، ديدارهاي دوجانبه‌اي در سطح روساي هيئت‌هاي شرکت کننده و کارشناسان برگزار خواهد شد.

پورمحمدي در ديدار با معاون وزير دادگستري چين گفت: ملت‌هاي آزاده مي توانند موج جهاني مقابله با آمريکا را ايجاد کنند. وي افزود: کشورهاي همفکر و آزاده بايد همکاري هاي خود را توسعه دهند و براي ايستادگي در برابر زياده خواهي و تکبر آمريکايي ها، موجي جهاني ايجاد کنند.
رييس سازمان پرشکي قانوني گفت: بيش از يک ميليون پرونده در سال 95 توسط پزشکي قانوني ببرسي شده است. احمد شجاعي رييس سازمان پرشکي قانوني طي سخناني در نشست خبري به ارائه عملکرد سازمان پزشکي قانوني در سال 95 پرداخت و اظهار کرد: در سال ٩٥ يک ميليون و ٧٦٠ هزار و ٨٥٣ فقره پرونده را مورد بررسي قرار داديم و رشد ٢/١ درصدي نسبت به سال ٩٤ را شاهد بوديم.
مهمترين اخبار، مصوبات و دستور کارهاي امروز (سه شنبه) سيزدهم تير 1396 مجلس شوراي اسلامي را نيز مي‌توانيد اينجا دنبال کنيد.

انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟