Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد شرفخانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: اگر با دید دقیق اوضاع جهانی بررسی شود، روشن است که امروز در عرصه جهانی دشمنان با روش‌های تبلیغی جدیدی که طراحی کرده‌اند و با سوء استفاده از رسانه‌ها با ناتوی جمعی و جهانی به شدت تفکر بشریت را نشانه گرفته‌اند تا تسلط در عرصه مدیریت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه استکبار جهانی به ویژه صهیونیسم مانع اصلی در مقابل خود را اسلام ناب و قرآن می‌بیند به همین سبب به دنبال مبارزه با آن هستند اما با برخی از کشورها که فقط داعیه اسلام را دارند کاری ندارد چراکه این کشورها در راستای اهداف آن‌ها گام برمی‌دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروز جهان غرب و بخش زیادی از بلوک شرق که ناتوی فرهنگی را آغاز کرده‌اند از بی‌دینی و بی‌هویتی خسته شده و به دنبال هویت جدید هستند.

وی ادامه داد: بشریت به دنبال آرامش است و همانگونه که مشاهده کردیم، بعد از اهانت به کلام‌الله مجید در برهه‌ای فروش این کتاب اوج گرفت؛ در حالی که بشریت در جست‌و جوی هویت دینی است، دشمنان اسلام با تشکیل فرقه‌های انحرافی خوراک مسموم برای نیاز جوامع بشری تهیه می‌کنند.

شرفخانی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تأمین نیاز بشریت با حقیقت‌های غیرواقعی است، مطرح کرد: هر چند شاهد آشفته‌بازار مکاتب دینی و فرقه‌ها در جهان هستیم اما از سویی مردم به دنبال حقیقت هستند، بر این اساس ابلاغ حقیقت اصلی و تبلیغ معارف ناب و نجات‌بخش اسلام و اهل‌بیت(ع) با اعزام مبلغان این معارف بسیار تأثیرگذار است چرا که اساس تبلیغ اسلام در جهان مبارزه با جنگ نرم و مبارزه با معنویت‌های کاذب است تا بتوان پیام خداوند متعال را با روش‌های نوین به جهان عرضه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغ معارف و مبانی اسلام را عملی در تداوم راه نبوت و رسالت اهل‌بیت(ع) دانست و اضافه کرد: کسانی که برای تبلیغ معارف الهی گام بر می‌دارند ادامه دهنده راه انبیا هستند، برای تأثیرگذای بیشتر در این راه تحول تبلیغی نیاز است تا بتوان جلو رفت.

وی استفاده از راه‌های سنتی و منبر را به تنهایی برای تبلیغ دین کافی ندانست و بیان کرد: استفاده از راه‌های سنتی به تنهایی گستره اثر تبلیغی را کم می‌کند، برای افزایش أثر تبلیغات دینی باید دامنه تبلیغات را گسترش داد و از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا مباحث اسلامی بر جامعه حاکم شود.

شرفخانی ورود حوزه‌های علمیه به عرصه تبلیغات دینی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: اگر حوزه‌های علمیه وارد عرصه تبلیغ اسلام نشوند به یقین سردمداران مکاتب انحرافی این عرصه را در دست می‌گیرند و اندیشه سکولار و سایر اندیشه‌های مسموم را به جامعه القا می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فضای مجازی و رسانه تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری دغدغه تبلیغ در عرصه فضای مجازی و رسانه را دارند مبلغان نیز باید در این عرصه دغدغه‌مند باشند و این را بدانند که زمانی می‌توانند در عرصه جهانی وارد شوند که ساختارهای تبلیغی را نزدیک کنند و در آن پیش‌رو باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شرفخانی با تأکید بر استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغ توسط مبلغان بیان کرد: مبلغان علاوه بر استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغ، نباید به دنبال حجیم کردن ساختارهای ستادی باشند چرا که در صورت گرفتار شدن در این چالش برای پیش‌برد اهداف دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد