Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکترولی الله میرخانی، معاون اداری مالی دانشگاه اصفهاندر جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت ساختمان‌های پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: تاکنون دانشگاه اصفهان به دنبال تعامل با پژوهشگاه شاخص‌پژوه بوده است؛ ما حتی از ورود کارکنان پژوهشگاه شاخص پژوه ممانعت نکردیم، اما زمانی که این پژوهشگاه فعالیت علمی ندارد اجازه ورود به دانشگاه را نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پژوهشگاه شاخص پژوه یک مؤسسه خصوصی بوده و از سالهای گذشته فعالیت‌هایی انجام داده است و از سال ۹۱ در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اجاره‌ای قراردادهایی با دانشگاه اصفهان داشته است.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ارتباط پژوهشگاه با دانشگاه اصفهان ارتباط مالک و مستأجری بوده است، ادامه داد: بر مبنای قراردادهای منعقد شده بین این پژوهشگاه با رییس وقت دانشگاه، شاخص پژوه باید چهار بلوک ساختمانی به مساحت حدود ۷ هزار متر مربع احداث می‌کرد و از این میان دو بلوک ساختمانی را در اختیار بگیرد و دو بلوک دیگر را به دانشگاه اصفهان تحویل دهد.

میرخانی اضافه کرد: تاکنون دو بلوک را احداث کردند که یکی را خودشان بهره‌برداری و یکی را تحویل دانشگاه اصفهان دادند، از دو بلوک باقی مانده نیز تنها یک بلوک را تکمیل و خودشان استفاده کردند.

وی تصریح کرد: به جای اینکه دانشگاه اصفهان طبق قرارداد ۳۵۰۰ متر مربع را در اختیار بگیرد تنها یک بلوک را در اختیار دارد که مساحت آن ۱۵۰۰ متر مربع است.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: از طرفی پژوهشگاه شاخص پژوه فعالیت تحقیقاتی و علمی نیز داشته که بر اساس مجوزات وزارت علوم بوده است و این موضوع هیچ ارتباطی به دانشگاه اصفهان نداشته و ندارد بنابراین نظارت بر این فعالیت‌ها به وزارت علوم باز می گردد.

میرخانی افزود: اگر این مؤسسه در زمانی تشویق و یا تنبیه شده باشد و یا در زمانی مجوز فعالیت دریافت کرده یا منحل شده باشد از اختیارات وزارت علوم است و بر اساس قوانین آن انجام می‌گیرد.

میرخانی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در ارایه مجوز یا انحلال پژوهشگاه از نظر قانونی هیچ جایگاهی ندارد، اظهار کرد: برای بررسی فعالیت‌های علمی یک موسسه ملاک وضعیت حال آن مؤسسه است نه وضعیت گذشته. بر اساس اطلاعات و گزارش‌هایی که از رسانه‌‌ها منتشر شده پژوهشگاه شاخص پژوه دانشجویانی را به صورت قانونی و از طریق وزارت علوم ثبت نام کرده و تعداد زیادی را بدون اجرای مقررات حاکم بر کشور پذیرش کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش برخی از رسانه‌‌ها چون موسسه در دانشگاه اصفهان قرار داشته این موضوع متصور می‌‌شود که دانشجویان آن پژوهشگاه، دانشجوی دانشگاه اصفهان می‌‌شوند و این خود یعنی سوء استفاده از نام و برند دانشگاه اصفهان.

وی ادامه داد: طبق قوانین کشور هرگونه اذن در انتفاع از املاک دانشگاه مستلزم وجود مصوبات هیئت امنا است. تا این لحظه ما هیچ‌گونه مصوبه هیئت امنایی که از طرف وزیر علوم جهت اجرا ابلاغ شده باشد دریافت نکرده‌ایم.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه رئیس فعلی دانشگاه در رابطه با مصوبات دوره گذشته هیچ‌گونه دخل و تصرفی نداشته و ندارد، اظهار کرد: قرارداد با پژوهشگاه شاخص پژوه در سال ۹۱ منعقد شده است. چگونه ادعا می‌‌کنند که در سال ۹۲ هیئت امنا مجوز فعالیت به پژوهشگاه شاخص پژوه داده است در حالی که قرارداد با شاخص پژوه در سال ۹۱ منعقد شده است؟ مگر اینگونه نیست که ابتدا باید مجوز از هیئت امنا دریافت شود و پس از آن اذن انتفاع داده شود. این اظهارات با روح قانون سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی با حضور معاون توسعه و منابع انسانی وزارت علوم،رئیس و عضو هیئت موسس شاخص پژوه، نماینده دانشگاه اصفهان و مدیر دفتر حقوقی وزارت علوم تشکیل شده و طی صورت جلسه‌ای فرآیند خروج پژوهشگاه شاخص پژوه از دانشگاه تنظیم شده است، بر این مبنا مقرر شده هیئت سه نفره‌ای متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شوند که یک نفر آنها را پژوهشگاه معرفی کرده، یک نفر را دانشگاه اصفهان و نفر سوم را آن دو نفر تعیین کرده‌اند.

میرخانی افزود: خوشبختانه فرد معرفی شده از طرف پژوهشگاه شاخص پژوه رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان بوده است و پس از چند ماه با وجود همکاری نکردن پژوهشگاه شاخص پژوه برای اجازه ورود کارشناسان به ساختمان‌ها، نهایتا کارشناسان قیمت چهار بلوک ساختمانی را حدود ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در پایان سال ۹۴ برآورد کردند.

وی افزود: در جلسات بعدی دانشگاه اصفهان برای پرداخت وجه کارشناسی شده اعلام آمادگی، چک آن را صادر و به وزارت علوم تحویل داد اما متاسفانه پژوهشگاه شاخص پژوه از دریافت چک امتناع کرد؛ شرط دانشگاه اصفهان برای تحویل چک، تخلیه همزمان ساختمان‌ها بود.

میرخانی با بیان اینگه دانشگاه اصفهان تا کنون هیچ‌گونه برخورد سیاسی و سلیقه‌ای با این قضیه نداشته و ندارد، گفت: چنین استنباطی مبنی بر اینکه اگر رییس پژوهشگاه تغییر کند دانشگاه اصفهان تعامل خواهد کرد اشتباه است زیرا رییس وقت دانشگاه ملزم به اجرای مصوبه هیئت امناست.

وی با اشاره به اظهارات رییس سابق دانشگاه اصفهان در رسانه‌‌ها درباره وضعیت پژوهشگاه شاخص پژوه اظهار کرد: این اظهارات نظر شخصی است و اگر رییس سابق دانشگاه اطمینان دارند که در صورتجلسه هیئت امنا دستکاری شده می‌‌توانند این موضوع را از وزیر وقت علوم پیگیری کنند.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه قرارداد اجاره با پژوهشگاه شاخص پژوه منوط به فعالیت پژوهشی آن است، اضافه کرد: برگزاری جلسات متعدد نشان می‌‌دهد که دانشگاه اصفهان تا کنون به دنبال تعامل بوده است ما حتی از ورود کارکنان پژوهشگاه شاخص پژوه ممانعت نکرده‌ایم اما تا زمانی که این پژوهشگاه فعالیت علمی ندارد اجازه ورود آنها را به دانشگاه نخواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

ایسنا/اصفهان آیین بزرگداشت مقام معلم و دهه سرآمدی آموزش و تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه اصفهان در شامگاه روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) با حضور شماری از اساتید و فرهیختگان دانشگاه اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین، حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: امروز در تقویم، روز فتح آندلس است که در سال ۹۲ هجری قمری صورت گرفت. آندلس اسپانیای فعلی است. ۸۰۰ سال مسلمین در آنجا قدرت داشتند و دشمنان اسلام نتوانستد با جنگ سخت علیه مسلمین کاری کنند، اما با شیوع فساد و فحشا به‌ویژه بین جوانان و نوجوانان، مانند موریانه، نفوذ کردند و تمدن مسلمین را در آن نقطه از اروپا نابود کردند.

 رئیس دانشگاه اصفهان، ادامه داد: باید توجه کنیم به کلام حضرت علی(ع) که فرمودند حوادث عبرت‌انگیز بسیار، اما عبرت‌گیرندگان کم هستند. من معتقد هستم تاریخ درحال تکرار است. انقلاب شکوهمند نیز همین‌گونه در تهدید است. انقلاب ما علی‌رغم تمام تهدیدها و فشارها سرپا ماند و امروز به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، عملیات وعده صادق نمونه بارزی از قدرت این نظام است.  

وی اضافه کرد: وعده صادق، یعنی ما از نظر سخت‌افزاری موفق بوده‌ایم. در واقع، ما پس از ۴۵ سال به این قدرت رسیدیم. در وعده صادق ما به سراغ عملیاتی رفتیم که حتی ابرقدرت‌ها جرئتش را نداشتند. اکنون تغییری در افکار عمومی جهان رخ داده است. دانشجویان همین کشورهای ابرقدرت و پرمدعا، علیه اسرائیل و در دفاع از غزه دست به اعتراض می‌زنند. قصد من مقایسه آندلس و ایران  است، ایرانی که از این پس در پیش داریم. این هشدار است و باید بدانیم که می‌خواهند از درون به ما آسیب بزنند.  

هرسیج توضیح داد: عملیات و موشکی و پهپادی ایران که همه قدرت‌های غربی علیه آن بودند، به‌همت دانشگاهیان ما در شاخه‌های مختلف علمی محقق شد. عملیات وعده صادق را باید به دانشگاه‌های ما تبریک گفت. کمک به جوانان و نوجوانان ایران نیز اهمیت وافری دارد. استادان و معلمان می‌توانند تأثیری مثبت بر این گروه‌ها داشته باشند و این مسئولیت نیز در کنار تدریس و کلاس درس دارای اهمیت بسیار است. تمام اساتید باید به اقتدار جمهوری اسلامی ایرانی از دو بعد علمی و دینی کمک کنند.

آموزش با کیفیت رکن اساسی هر دانشگاهی است

همچنین، محمد فرامزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بدون تردید آموزش با کیفیت رکن اساسی هر دانشگاهی است. مهم‌ترین محصول و تولید آن نیز فارغ‌التحصیلان کارآمد هستند. استادانی که امروز در خدمتشان هستیم پیشرو این عرصه سرآمدی به شمار می‌آیند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: سرآمدی آموزش و نظام‌مندکردن آن اهمیت والایی دارد و دهه سرآمدی امسال از هشتم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه برقرار خواهد بود.  

او تأکید کرد: امروز در نام‌گذاری تقویم ملی، روز سرآمدی و آمایش آموزش ملی وجود دارد. ما در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای مهمی داشته‌ایم، البته ضعف هم وجود دارد و باید برطرف شود. تحول آموزش عالی از سال ۱۴۰۰ در برنامه دانشگاه‌ها قرار گرفته است و ما نیز همسو با آن پیش می‌رویم. ساماندهی رشته‌ها، توقف و افزایش آنها بخشی از برنامه‌های ما بود.

این عضو هیئت علمی، اظهار کرد: سرآمدان بر اساس شیوه‌نامه ۱۴۰۱ انتخاب و در دو سطح ملی و کشوری تعیین می‌شوند. لازمه قرار گرفتن یک استاد در طرح سرآمدی یا سرآمدی‌بودن او منوط به قرارگرفتن وی در بیست درصد بالای دانشکده بوده است. پیش از عید، ما این برنامه را آغاز و پیگیری کردیم.

فرامرزی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی، آموزش‌پژوهی، داشتن کتاب، فعالیت فرهنگی و اخلاقی و شاگردپروری حرفه‌ای از مؤلفه‌های آن بوده است. امروز در طرح سرآمدان، ۲۴ نفر برگزیده داریم. از ۳ استاد برگزیده سال قبل هم تقدیر می‌کنیم. به جز سرآمدان آموزشی، از دیگرانی هم قدردانی خواهد شد.

احسان رئیسی، عضو هیئت‌ علمی و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه اصفهان نیز در خصوص سرود مخصوص این دانشگاه که در آیین امروز رونمایی شد، بیان کرد: سرود دانشگاه بیش از نیم قرن پیش در برنامه بود. دکتر هرسیج دستور دادند که این سرود باید برای دانشگاه اصفهان نیز تثبیت شود و برای تحقق این امر از گروه‌های مختلف علمی و دانشگاهی و از چندین شهر کشور نیز کمک گرفتیم.

رئیسی اظهار کرد: سرانجام از بین آثار مختلف به توافق رسیدیم تا به سرود و آهنگی که حاصل کار دو عزیز دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان بود، رسمیت بدهیم. بنابراین، سرایش محمود براتی، عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان و آهنگسازی مهدی ترمه‌باف برای این سروده برگزیده شد. جان هر دو بزرگوار با دانشگاه و شهر ما اصفهان سرشته است.

در پایان آیین بزرگداشت روز معلم، از سرآمدان علمی، اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۲ تقدیر و به آن‌ها جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد