Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: آبمیوه‌های کارخانه‌ای که به صورت بسته بندی و صنعتی ارائه می‌شوند علاوه بر داشتن کنسا‌نتره میوه مقداری آب و شکر به آنها اضافه شده و این موضوع در پشت جلد آن درج شده است، این نوع آبمیوه‌ها پاستوریزه بوده و سبب بروز بیماری‌هایی چون اسهال و وبا در افراد نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی ادامه داد: آبمیوه‌هایی که در مغازه‌ها به صورت فله‌ای ارائه می‌شود ممکن است میزان آب و شکر‌شان بیش از حد مجاز بوده و مواد به کار رفته کاملا بهداشتی نباشد که همین امر سبب بروز بیماری‌های مختلفی می شود.

وی مطرح کرد: در برخی از مغازه‌های آبمیوه‌ فروشی هویج را به صورت قطعه قطعه در آب انداخته و همین امر سبب ایجاد بیماری‌های مختلفی از جمله وبا و اسهال می‌شود.

عزیزی تاکید کرد: کار‌کنانی که در مغازه‌های آبمیوه‌ فروشی مشغول به فعالیت بوده ممکن است در اثر داشتن بیماری وبا و یا مشکلات عفو‌نی این میکروب از طریق آبمیوه به مردم منتقل کرده و آنها را دچار بیماری کنند.

وی گفت: مصرف بستنی‌های سنتی و دست‌ساز می‌تواند در برخی موارد سبب بروز بیما‌ری‌های تب مالت و اسهال در بین افراد مصرف کننده می‌شود.

عزیزی یادآور شد: در صورت بروز بیماری تب مالت در افراد درمان این عارضه طولانی مدت بوده و باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟