Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات خانه مطبوعات همدان به سبب سهل‌انگاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و عدم پیگیری مراحل ثبت تغییرات اساسنامه برای سومین بار در سال ۹۶ به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،خانه مطبوعات تشکلی برای پیگیری امور مربوط به خواسته‌ها ، مسائل و مشکلات اهالی رسانه و خبرنگاران است یا به بیانی دیگر می‌توان گفت تنها تشکلی است که خبرنگاران و اهالی رسانه برای حل مشکلات و بهبود وضعیت شغلی و حرفه‌ای به آن چشم امید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطبوعات که در استان همدان دارای سابقه‌ای طولانی و درخشان هستند از سال 1382 خانه مطبوعات را راه‌اندازی کردند که در طول این مدت تلاش کسانی که به ‌عنوان اعضای هیات مدیره این خانه انتخاب شده‌اند این بوده که شاید بتوانند قدری از مشکلات فعالان این حرفه ارزشمند را حل کنند اما گویا در هر دوره عدم همکاری و همراهی مسئولان سیاسی و فرهنگی سبب شده نتیجه‌ای آنچنانی حاصل نشود به نحوی که امسال حتی در استان همدان به دلیل سهل‌انگاری و بی توجهی مسئولان فرهنگ و ارشاد همدان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات با سه‌بار تعویق میسر نشده است و این سئوال را در ذهن مطرح می‌کند که اداره کل فرهنگ و ارشادی که در مرحله برگزاری انتخابات عاجز مانده است چگونه می‌خواهد این تشکل صنفی را در حل مشکلات کهنه و لاینحل جامعه رسانه‌ای همدان یاری کند و اینجاست که به قول شاعر باید گفت:مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان

علت تعویق انتخابات خانه مطبوعات همدان عدم ثبت تغییرات اساسنامه

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره دلایل به تاخیر افتادن انتخابات خانه مطبوعات همدان برای سومین بار در سال جاری اظهار داشت: انتخابات خانه مطبوعات به دلیل تغییرات اساسنامه و عدم ثبت آن در سامانه به تعویق افتاده است چرا که باید انتخابات پیش رو با توجه به تغییرات جدید اساسنامه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه زمان بعدی برگزاری انتخابات خانه مطبوعات همدان از سوی تهران اعلام می‌شود، بیان کرد: دلیل به وجود آمدن این مشکل عدم ثبت تغییرات در سامانه طی مراحل مختلف است که از سوی افراد مسئول انجام نشده است.

مجید فروتن بیان کرد: به دلیل کمبود وقت و زمان‌بر بودن مراحل ثبت تغییرات اساسنامه در سامانه، امکان برگزاری این انتخابات در 14 تیرماه وجود نداشته و انتخاباتبا تاخیر در روزهای آینده برگزار می‌شود.

هیچگونه کوتاهی و یا سهل‌انگاری از سوی ما رخ نداده است

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز اظهار داشت: دلیل به تعویق افتادن سه باره انتخابات خانه مطبوعات استان همدان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم ثبت تغییرات به وجود آمده در اساسنامه اعلام شده است.

وی افزود: ما پیش از زمان انتخابات خانه مطبوعات در مراحل مختلف برای ثبت تغییرات به وجود آمده در اساسنامه اصلی خانه مطبوعات به اداره ثبت مراجعه کرده‌ایم که هر بار بعد از چند مدت، نقص در پرونده و عدم ثبت تغییرات آن در سامانه به ما اعلام شده است.

محمدرضا عارف بیان کرد: در جریان ثبت اطلاعات و تغییرات به وجود آمده در اساسنامه پیگیری‌های لازم از سوی خانه مطبوعات همدان انجام شده و هیچ‌گونه کوتاهی و یا سهل انگاری از سوی ما رخ نداده است و احتمال می‌دهیم مشکل از سامانه ثبت باشد چرا که در مراجعه آخر ما تقریبا مطمئن از ثبت تغییرات در سامانه بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و پیگیری‌های انجام شده از سوی ما مشخص شد انتخابات خانه مطبوعات استان همدان برای سومین بار لغو شده و به جای فردا 14 تیرماه در زمان دیگری برگزار می‌شود.

به تعویق افتادن انتخابات خانه مطبوعات بازی با آبروی یک مجموعه صنفی است

سرپرست روزنامه کیهان در همدان نیز بیان کرد: تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی هر کدام باتشکیل انجمن‌ها و یا خانه و غیره فضای یکپارچه‌ای پیدا کرده و انسجام یافتند.

وی افزود: تشکیل خانه‌های فرهنگ، انجمن شعرا، اصناف و غیره نیز یک اقدام صنفی و به دور از دیگر مباحث بوده و طبیعی است که در فضای مطبوعات و رسانه‌های استان همدان نیز چنین مجموعه‌ای تشکیل شده و به لطف خدا با وجود نقدها و نقص‌ها نتایج و عملکرد خوبی را داشته است.

غلامرضا فریدونی با تشریح روند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات همدان عنوان کرد: مدتی پیش اداره کل ارشاد اسلامی عنوان کرد که می‌خواهند انتخابات خانه مطبوعات را به صورت الکترونیکی برگزار کنند که البته این اقدام بسیار خوبی است چرا که سبب اجرای عدالت می‌شود.

وی گفت: قرار بود انتخابات در خرداد ماه امسال برگزار شود اما برای مشارکت بیشتر اهالی رسانه در انتخابات و این نکته که همه افراد نتوانسته بودند در وقت معین در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کنند به تعویق افتاده و برای حضور حداکثری اعضا به 14 تیرماه موکول شد.

مدیرمسئول هفته نامه همدان سلام تصریح کرد: با وجود اعلام قبلی تاریخ برگزاری انتخابات خانه مطبوعات صبح امروز اعلام شد که انتخابات خانه مطبوعات به دلیل عدم ثبت تغییرات ایجاد شده در اساسنامه بار دیگر به تعویق افتاده است.

وی ابراز کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند چرا وقتی تغییرات ایجاد شده هنوز در سامانه ثبت نشده است اهالی رسانه را به زحمت و سختی انداختند و دوم اینکه وقتی خانه مطبوعات همدان دارای شماره ثبت است آیا این تغییرات می‌تواند مانع از برگزاری انتخابات شود یا خیر و اصلا بررسی این موضوع در صلاحیت استان هست یا خیر.

فریدونی با تاکید بر لزوم پیگیری و بررسی این مدعا اظهار داشت: البته سخنانی به گوش اهالی رسانه همدان رسیده است که امیدواریم هیچ کدام صحیح نباشد و آن اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با هماهنگی دوستان بالادستی خود تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از حضور برخی افراد و رای آوردن آنها، انتخابات را برگزار نکنند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع اقدام و دخالت آشکاردولتی‌ها در امور یک مجموعه صنفی است، تاکید کرد: این افراد تنها به دلیل عدم تحمل حضور یک فرد که مخالف آرا و نظرات آنها است انتخابات را به تعویق انداخته‌اند و این کار در عمل بازی کردن با آبروی یک مجموعه صنفی است.

سرپرست روزنامه کیهان در همدان افزود: اگر قرار است خانه مطبوعاتی این چنینی انتخاب شوند همان بهتر که انتخابات برگزار نشود و بهتر آنکه ما نیز عضو این خانه نباشیم.

وی اظهار داشت: اگر ما نتوانیم یک انتخابات آزاد را شکل داده و برگزار کنیم تا افراد آزادانه به گزینه‌های مورد نظر خود رای دهند تشکیل چنین خانه مطبوعاتی چه ارزشی دارد.

فریدونی تاکید کرد: افرادی که تحمل یک مخالف در چنین فضای کوچکی را ندارند همان‌هایی هستند که نتوانستند از کیان انقلاب و نظام دفاع کنند همین‌هایی که مردم می‌گویند نمی‌توانیم با آنها آشتی کنیم.

وی با بیان اینکه بگذارید یک انتخابات آزاد برگزار شود مگر چه اتفاقی قرار است رخ دهد گفت: از جمله گروه‌های آزاد در کشور که آزادی بیان را به منصه ظهور گذاشته است جامعه خبری است که در مقابل دخالت‌های بی مورد و غیرقانونی ساکت نمی‌نشیند و نمی‌گذارد کسی از بیرون برای آنها تصمیم بگیرند.

سرپرست روزنامه کیهان ابراز کرد: اهالی رسانه همدان این خانه مطبوعات فرمایشی را ترک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند نامشان در خانه مطبوعاتی ثبت شود که دولتی‌ها برای آنها قرار است تصمیم بگیرند.

اهالی رسانه همدان خواستار تشکیل خانه مطبوعاتی مستقل هستند

سرپرست روزنامه جوان در همدان نیز با اشاره به دلایل به تعویق انداختن انتخابات خانه مطبوعات استان همدان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر دلایل بیان شده از این سوی این نهاد صحت داشته باشد باید هیئیت مدیره خانه مطبوعات پاسخگو باشد و نباید سبب به تاخیر انداختن انتخابات خانه مطبوعات شود.

وی افزود: ما درخواست داشتیم انتخابات خانه مطبوعات در مرحله اول برگزار شود اما از آنجاییکه وزارت ارشاد اعلام کرد قرار است انتخابات به صورت هماهنگ و الکترونیکی در سراسر کشور برگزار شود انتخابات به خرداد ماه موکول شد.

احسان مطهری عنوان کرد: در مرحله دوم نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اقدام به تشویق خبرنگاران برای ثبت نام در سامانه کرد تا تعداد افراد شرکت کننده به حد نصاب برسد بنابراین اگر تا این اندازه انتخابات خانه مطبوعات برای این افراد حائز اهمیت است چگونه یک روز مانده به انتخابات متوجه عدم ثبت تغییرات اساسنامه در سامانه شده‌اند.

وی گفت: اهالی رسانه همدان مراحل و سختی بسیاری مانند ارائه سوء پیشینه و مدارک مربوط به بیمه، ثبت نام و غیره را سپری کردند تا انتخابات به این مرحله رسیده و برگزار شود.

سرپرست روزنامه جوان همدان بیان کرد: به نظر می‌رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان دخالتی در به تعویق افتادن انتخابات نداشته و دست‌هایی از بالاتر به این اداره کل فشار می‌آورد تا انتخابات به تعویق بیفتد.

وی تصریح کرد: با به تعویق انداختن انتخابات خانه مطبوعات همدان قرار است چه مشکلی حل شود و یا آیا قرار است مشکل پیش آمده برطرف شود.

مطهری گفت: طبق قانون، انتخابات را می‌توان همین حالا و با شرایط فعلی نیز برگزار کرد برای اینکه تناقضی با قانون ندارد بنابراین اگر معیار ما قانون و اساسنامه خانه مطبوعات است با مراجعه به اینها معلوم می‌شود که شرایط برگزاری انتخابات و مجریان آن چیست.

وی افزود: اینکه مجریان انتخابات یک روز مانده به برگزاری انتخابات متوجه مشکلات شده‌اند نشان می‌دهد گویا تصمیمی برای تغییر شرایط اعضا، نامزدها و مهندسی انتخابات در بین است و یا شاید حضور در هییت مدیره خانه مطبوعات برای برخی افراد منافعی دارد.

سرپرست روزنامه جوان همدان گفت: البته گمان می‌رود برخی افراد که شرایط حضور در انتخابات را نداشته و یا حدس می‌زنند نتیجه انتخابات به نفع آنها نخواهد بود و منافعشان به خطر می افتد نیز سعی در به تعویق انداختن انتخابات خانه مطبوعات دارند تا نفرات خود را که به دلیل قانونی و عدم احراز شرایط نتوانستند در انتخابات شرکت کنند، وارد جریان انتخابات شوند.

سرپرست روزنامه جوان تاکید کرد: اکثریت جامعه رسانه‌ای استان قائل به برگزاری انتخابات سالم، منصفانه و منطبق با شرایط اساسنامه هستند و انتظار دارند اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز در بحث نظارت و اجرا، انتخابات سالمی برگزار کند.

وی تصریح کرد: اگر شرایط نشان دهنده این باشد که استقلال خانه مطبوعات حفظ نشده و حتی اداره کل ارشاد نیز استقلالی در تصمیم‌گیری و اجرا نداشته و دست‌های پشت پرده سعی در تغییر تصمیمات دارند اهالی رسانه همدان با این رفتار برخورد کرده و تصمیم جدیدی برای این وضعیت می‌گیرند.

مطهری افزود: جامعه رسانه‌ای همدان همان‌گونه که پیش از این تصمیمی برای شرکت درمرحله اول انتخابات به دلیل مبهم بودن شرایط انتخابات الکترونیکی نداشت با شرایط فعلی نیز به راحتی جمع زیادی از این جامعه می‌توانند از حضور در انتخاباتی که زمان برگزاری آن یک ماه دیگر پیش‌بینی شده و سایت خانه مطبوعات انصراف دهند.

مطهری تاکید کرد: در صورت بروز این اتفاق این اقدام به ضرر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان است چرا که به دلیل عدم مدیریت فضای موجود وبه حد نصاب نرسیدن نفرات انتخابات برگزار نمی‌شود وخانه مطبوعات تشکیل شده نیز از نظر قانونی شانیت نخواهد داشت.

تغییرات اساسنامه هیچ‌گونه ربطی به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات ندارد

عضو هییت مدیره کنونی خانه مطبوعات استان همدان نیز ابراز کرد: تغییرات اساسنامه هیچ‌گونه ربطی به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان همدان نداشته و مساله به تعویق افتادن انتخابات برای بنده به عنوان عضو هیات مدیره هم جای سوال و تعجب دارد.

وی تصریح کرد: به تعویق افتادن این انتخابات نشان از ضعف عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دخالت مستقیم این نهاد دولتی در انتخابات خانه مطبوعات که یک نهاد صنفی است، دارد.

مهرداد حمزه عنوان کرد: در ماه‌های گذشته که حتی اساسنامه جدید خانه به اداره ثبت هم ارسال نشده بود و درست زمانی که هیات مدیره خانه مطبوعات همدان می‌خواستند انتخابات را از 10 خرداد ماه به 24 خرداد ماه انتقال یابد آقای عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به صورت جدی مخالف این اتفاق بودند.

وی گفت: ضعف عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف فرهنگی به خوبی مشهود است و این بار با دخالت در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات این اداره کل نشان داد دنبال اصلاح و پیشبرد امور نبوده بلکه صرفا دنبال اهداف خاص خود است.

عضو هییت مدیره کنونی خانه مطبوعات استان همدان اظهار داشت: برگزار نشدن جشنواره مطبوعات غرب کشور در سال گذشته نیز به دلیل عدم پیگیری از سوی این اداره کل به ویژه مدیرکل محترم آن مجموعه اتفاق افتاده است و جالب اینکه که ابتدای امسال مدیرکل ارشاد در جلسه‌ای با حضور هیات مدیره خانه اساسا قول برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در سال 95 را تکذیب کرد.

وی افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بعد از مراجعه به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها متوجه اشتباه بودن حرف خود شده و گفتند امسال پیگیر این مساله خواهند بود اما تا به امروز که نزدیک به 4 ماه از سال می‌گذرد، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر


هرمزگان-جام جم انلاین-چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس با اجرای پرفورمن «خلیج فارس» در بندر خمیر آغاز به کار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، این پرفورمنس توسط گروه «ملمداس» جزیره قشم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرمانداری و شهرداری بندر خمیر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر خمیر اجرا شد.
سر پرست گروه «ملمداس» مرجان چشم براه و آقایان امین دریانورد، مهدی خورشیدوند، امین فلاحت پیشه و خانم ها فاطمه شهریاری نسب، پریسا محرابی و سمیه حسینی و مریم دژاکام، بازیگران این هنر اجرا بودند.
این اثر، دومین پرفورمنس گروه اجرایی محسوب می شود که پیش از این پرفورمنس «روایت اجرا (290+650)» را به مناسبت سالروز شهادت مسافران مظلوم و غیرنظامی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در 12 تیر 1367 به دست آمریکای جنایتکار در آب های خلیج فارس، در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم، به نمایش عمومی در آورده بودند.
گفتنی است: این اثر از ساعت 8 صبح تا 8 شب، در منطقه توریستی گردشگری تالاب بین المللی خورخوران بندر خمیر، پنج شنبه 30 فروردین ماه به اجرا درآمد

دیگر خبرها

  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر