Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازسنندج؛سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستانامروز در اولین جلسه شورای اشتغال استان، گفت: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که یکی از طرح‌های دولت در راستای ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در سال 96 است، 40 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوری‌های روز و همچنین استمرار و تثبیت مشاغل موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و نیز برای استفاده ازظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.

مدیرکل‌آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان عنوان کرد: این طرح مصوب 5 بهمن ماه 95 است که در تاریخ 13 اردیبهشت ماه به سازمان فنی و حرفه‌ای ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

احمدی اعلام کتبی مهارت آموز، داشتن سن حداقل 15 سال، تابعیت ایرانی، داشتن شرایط لازم متناسب با استاندارد آموزشی را از جمله شرایط شرکت در این طرح اعلام کرد.

وی حسن شهرت، سطح تخصص و توان حرفه‌ای مورد تأیید صنف و یا صنعت مربوطه، حداقل دارای 5 سال و در صورت داشتن گواهینامه مهارت دارای سه سال سابقه کار مرتبط( در همان شغل) و صلاحیت عمومی و توانمندی انتقال مطالب به مهارت آموزان را را از جمله شرایط مربی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان همچنین در خصوص شرایط آموزش نیز اظهار کرد: آموزش باید در مرکز یادگیری تعیین شده و در ساعات معمول کار اجرا شود، آموزش مطابق استاندارد آموزشی سازمان صورت گیرد، برای مشاغل فاقد استاندارد، سازمان با مشارکت متخصصین صنف یا صنعت نسبت به تهیه و تدوین استاندارد اقدام می کند. زمان آموزش برابر با زمان مندرج در استانداردهای آموزشی و حداکثر یکسال باشد، همچنین حداقل مدت زمان آموزش در هر زمان نباید کمتر از 80 ساعت باشد.

وی میزان اشتغال پیش بینی شده برای استان نسبت به طرح کشوری را 3 درصد اعلام کرد و یادآور شد: براساس توزیع شهرستانی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بانه 100 نفر، بیجار 80 نفر، دهگلان 50، دیواندره 50 نفر، سروآباد 25 نفر، سقز 200 نفر، سنندج 375 نفر، قروه 130 نفر، کامیاران 90 نفر و مریوان 100 نفر است.

انتهای پیام/م

اجرای طرح کشوری مهارت آموزی درمحیط کارواقعی در کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا