Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید مشکل اصلی پیشبرد پروژه قطار حومه‌ای هشتگرد را کمبود نقدینگی اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا توکلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: قطعا اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره آخرین وضعیت شبکه قطارهای حومه‌ای شهرهای جدید اعلام کرد: بیشترین تمرکز شرکت عمران شهرهای جدید در این حوزه طی سال 95 بر روی راه‌اندازی قطار برقی هشتگرد – گلشهر – تهران بود که متأسفانه برغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته به دلیل عدم نقدینگی کافی موفق به بهره‌برداری از این پروژه نشدیم.
توکلی در ادامه با تأکید براینکه سعی داریم تا ضمن تخصیص مناسبی از اعتبارات به این طرح در سال 96 آن را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهیم گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 85 درصد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه آن 75 درصد اعلام شده است.
به گفته وی میزان زیادی ار عملیات اجرایی طرح مذکور باقی نمانده و به دلیل وجود مشکلات مالی همچنان پیگیری‌های لازم جهت خرید تجهیزات از سوی شرکت عمران در حال پیگیری است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید بیشترین مشکل فعلی پیشبرد پروژه را عدم نقدینگی کافی اعلام کرد و افزود: قطعا اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.
توکلی در ادامه خبر داد: در سال 96 همچنین به دنبال تزریق نقدینگی برای آغاز پروژه قطار حومه‌ای بهارستان به طول 15 کیلومتر هستیم تا در صورت امکان بتوانیم پروژه را سال 97 به بهره‌برداری برسانیم.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که طی سال گذشته موفق به تمدید مجوز شورای اقتصاد درخصوص قطار حومه‌ای مشهد مقدس - گلبهار - چناران نیز شده ایم گفت: امید است هرچه سریعتر اقدامات لازم برای انجام فاینانس این طرح نیز صورت گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل مطالعات احداث قطار برقی پردیس به تهران، صدرا به شیراز و سهند به تبریز نیز در دستور کار سال جاری قرار گرفته که امید است در لایحه بودجه ?? مورد توجه قرار بگیرد.
توکلی در ادامه با تأکید براینکه قرار گرفتن پروژه قطار پردیس در لایحه بودجه سال 97 منوط به بهره‌برداری از پروژه هشتگرد و خروج آن از لایحه است گفت: خوشبختانه طی سال گذشته اقدامات مثبتی در حوزه حمل و نقل درون‌شهری در هماهنگی با شهرداری‌های شهرهای جدید انجام داده‌ایم که افزایش تعداد ناوگان حمل و نقلی، ارتقای ایمنی و نصب علائم در معابر شهری از جمله آن به شمار می‌رود.
وی همچنین اضافه کرد: قطعا با توجه به تکمیل واحدهای مسکن مهر و اسکان بیشتر جمعیت نیاز به توسعه شبکه حمل و نقل درون شهری در شهرها وجود دارد.
وی در پایان از وجود حدود 1974 تاکسی، 335 دستگاه اتوبوس و 68 دستکاه مینی‌بوس در سطح شهرهای جدید خبر داد و گفت: به طور یقین این تعداد از وسایل نقلیه عمومی در شهرهای جدید کافی نبوده و کمتر از حد استاندارد است و باید هرچه سریعتر از سوی شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری

سید احمد موسوی : به گزارش خبرآنلاین لرستان ، داریوش حسن نژاد با اشاره وضعیت سد سازی در استان به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد گفت : در حال حاضر ۱۰۰ درصد بدنه سد کمندان ازنا و همچنین بیش از ۸۵ درصد شبکه این سد اجرا گردیده و هم اکنون این پروژه در مرحله پیش آبگیری سد قرار دارد که تاکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد موجود است .

وی افزود : طبق برنامه ریزی و آیین نامه های موجود که طی ۳ سال بایستی آبگیری تکمیل شود هم اکنون دو سوم ظرفیت آبگیری سد کمندان در ازنا پر است و آب اندازی ساحل چپ و راست آن نیز آغاز و در دستور کار قرار گرفته است .

حسن نژاد ادامه داد: تملک املاک و اراضی اطراف سد نیز تا سقف تراز نرمال انجام پذیرفته و تملک مابقی املاک و اراضی که ۴ پرونده می باشند در واحد حقوقی در حال طی مسیر تملک قرار دارند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه تلاش می شود امسال سد کمندان ازنا و سد تاج امیر که سال گذشته آبگیری شد را به بهره برداری برسانیم اظهار داشت : با توجه به ابلاغ ۳۰۷ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه به استان در مرحله اول در حوزه آب رسانی بروجرد ، اجرای شبکه ایوشان و شبکه تاج امیر ، تکمیل سد بروجردی و سد آبسرده و همچنین آماده سازی سد تاج امیر و کمندان اقدام و جهت بهره برداری در برنامه کاری قرار دهیم .

داریوش حسن نژاد در ادامه به طرحهای ایستگاههای پمپاژ استان پرداخت و افزود : پروژه ایستگاههای پمپاژ استان در حال تکمیل هستند ایستگاههای پمپاژ نیله ، جایدر، اسماعیل آباد و چم مهر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل و اتمام قرار دارند و حتی ایستگاههای نیله و اسماعیل آباد راه اندازی گردیدند.

وی عنوان نمود: ایستگاه جایدر حداقل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می دهد که این پروژه نیز امسال تکمیل خواهد شد ایستگاه چم مهر در صورت تخصیص اعتبار ظرف مدت ۳ ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در پایان گریزی هم به طرحهای جدید سد سازی در استان زد و گفت : ساخت سد خسروآباد، داربلوط، کاکاشرف و ماربره هم از برنامه های شرکت می باشند که با توجه به اینکه سالهای گذشته دولت با مجور ماده ۲۳ این طرحها موافقت ننمود امسال این طرحها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شدند و انشااله در صورت اخذ مجوزات لازم ، این پروژه ها نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901206

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان