Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، شهرستان میامی در شرق استان سمنان با داشتن حدود 10 هزار هکتار زمین کشاورزی و سه هزار هکتار باغ، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی و باغی این استان است .
در حالی که کشاورزان و باغداران این منطقه به خاطر کاهش بارندگی سال های گذشته و نیز نبود صنایع تبدیلی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، مشکل دسترسی به زمین های کشاورزی ، بر آن ها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کشاورزان میامی ، بزرگراهی که از حاشیه شهر میامی گذر می کند، موجب شده تا آن ها برای گذشتن از آن و نیز انتقال وسایل کشاورزی شان دچار مشکل شوند.
یکی از کشاورزان میامی به ایرنا گفت: کشاورزان برای گذشتن از جاده سراسری تهران - مشهد باید از دوربرگردانی که در این مسیر قرار گرفته ، عبور کنند، در حالی که رفت و آمد خودروها باسرعت حدود 110 کیلومتر مجالی برای گذشتن وسایل کندرو کشاورزی مانند تراکتور و تیلر نمی دهد.
رضا محمدی گفت: بارها تصادف هایی بین وسایل کشاورزی و خودروهای عبوری روی داده و تلفاتی نیز برجای گذاشته است.
شاید جانمایی دور برگردان در بلوار خلیج فارس میامی برای آسان سازی ورود و خروج مردم میامی به این بزرگراه انجام شده باشد، اما نگاهی به سرعت بسیار پایین وسایل کشاورزی مانند تراکتور، کمباین ، تیلر و دیگر ادوات در مقایسه باخودروهای پرسرعت ، برای کشاورزان خطر آفرین است.
محمد صایمی یکی دیگر از کشاورزان میامی با بیان این که در این محل یک پل هوایی برای عابران پیش بینی شده ، گفت: به خاطر شیب تند پله ها ، استفاده از آن برای عابران و به ویژه بیماران و کهن سالان بسیار سخت است.
وی گفت: از آن جا که حدود 60 درصد زمین های کشاورزی مردم میامی در آن سوی بزرگراه قرار دارند، نیاز است برای دسترسی کشاورزان در زمان های کاشت و به ویژه برداشت محصول ، در این نقطه زیر گذر ساخته شود.
حسین نوروزی یکی از اهالی شهرک شهید سلیمی میامی هم گفت: ساخت زیر گذر علاوه بر کشاورزان ، نیاز اساسی اهالی این شهرک و مردم روستای جیلان نیز است.
عباسعلی اصغری عضوشورای اسلامی شهرمیامی هم گفت: تاکنون نامه نگاری های زیادی برای ساخت زیرگذر که یکی از خواسته های مهم کشاورزان و اهالی روستای جیلان است ، انجام شده ، اما نتیجه ای در بر نداشته است .
اصغری با بیان این که ، بارها این موضوع در نشست های شورای اداری مطرح شده است ، افزود : موانعی بر سر ساخت این زیر گذر وجود دارد که تا کنون ساخت آن را به تاخیر انداخته است.
وی گفت: خریدمنازل و مغازه های بخشی از اطراف بزرگراه یکی از مقدمات ساخت این زیر گذر است که هزینه بالای آن ، شرایط را کمی دشوار می کند.
امیر تیموری سرپرست اداره راه وترابری میامی نیز با بیان این که ساخت زیر گذر نیاز به مطالعه دارد ، به ایرنا گفت: تاکنون اقدامی درمورد ساخت زیرگذرصورت نگرفته است .
محمدمهدی کریمی فرماندارمیامی هم احداث زیرگذر در میامی را ضروری دانست و افزود : مطالعه این طرح امسال در دستور کار خواهد بود .
کریمی تصریح کرد : علاوه بر دسترسی کشاورزان به زمین هایشان، ساخت زیر گذر برای رفت و آمد آسان مردم روستای جیلان به میامی و نیز دسترسی مردم به ایستگاه قطار هم ضروری است.
فرماندار میامی با بیان این که ساخت زیر گذر با موانع زیادی روبرو است، افزود: با این همه پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
میامی با بیش از40هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع است.
شهرستان میامی بابرخورداری ازآب وهوای مساعدو منابع آبی فراوان و خاک حاصل خیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقندو دیگر محصولات در استان سمنان می باشد.
سه هزار هکتار باغ های شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میوه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،بطوریکه سالانه بالغ بر 2هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irnashahroud مراجعه فرمایید)

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ عادل مصدقی گفت: حمل محصولات کشاورزی از طریق شرکت‌های مجاز با گرفتن بارنامه، نرخ کرایه و بیمه محصول را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال برای جابه‌جایی حدود دو میلیون تُن محصول کشاورزی در استان از ظرفیت حدود ۱۳ هزار دستگاه کامیون بومی استفاده می‌شود، افزود: در صورت نیاز بیشتر از ظرفیت استان‌های دیگر نیز استفاده خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • بیش از ۸۰ درصد اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها محقق شد