Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه خرید فلایت چک دو میلیون یورو زیر قیمت انجام شده است، گفت: برخی اظهارات مبنی بر اینکه فلایت چک خریداری شده برای کشور گران تمام شده صحت ندارد.​

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه‌آبادی درباره وضعیت ایرلاین‌های قطری پس از چالش‌های اخیر این کشور با تعدادی از کشورهای عربی که منجر به تحریم عبور هواپیماهای این کشور از آسمان کشورهای عربستان سعودی، امارت متحده عربی، بحرین و مصر شده، گفت: عبور هواپیماهای قطری از آسمان ایران ارزش فنی و سیاسی برای ما در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه عبور هواپیماهای قطری از آسمان ایران ارزآوری چندانی برای کشور به همراه ندارد، افزود: مدت زمان پرواز اغلب این هواپیماها از آسمان ایران نیم ساعت بوده و از این رو عایدی مالی و ارزآوری زیادی برای ما به همراه ندارد.

وی ادامه داد: ما در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی این تسهیلات را برای کشور قطر ایجاد کرده‌ایم. از نظر عملیاتی شرایط سخت، حساس و دشواری بوده و در شرایط عادی هیچ کشوری این کار را به علت اینکه توجیه اقتصادی ندارد انجام نخواهد داد.

مه‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایرلاین‌های قطری پس از رفع تحریم‌ها به پروازها از آسمان ایران ادامه خواهند داد یا خیر؟ گفت: به طور حتم هر راهی که ارزان‌تر باشد از سوی طرف قطری برگزیده خواهد شد اما ما امیدواریم قطر قدر این ایام و کمک های کشور ما را بداند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به خرید ۵۷ میلیارد تومانی اولین فلایت‌چک گفت: با خرید این هواپیما ۶۶ سیستم ناوبری بصری، ۲۲ طرح تقرب، ۱۹ مسیر هوایی جدید و ۱۲۸ سیستم ناوبری هوایی محقق شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: تمام فعالیت‌هایی که با فلایت‌چک انجام می‌شود با تبحر و تخصص مهندسان ایرانی بوده و تاکنون این هواپیما توانسته ارزآوری بسیاری برای ما ایجاد کند.

مه‌آبادی با بیان اینکه خرید فلایت‌چک دو میلیون یورو زیر قیمت امضا شده انجام شده است، گفت: برخی اظهارات مبنی بر اینکه فلایت‌چک خریداری شده برای کشور گران تمام شده صحت ندارد زیرا این صحبت‌ها از برخی دلالی‌ها برای فروش هواپیمای غیر ایمن به کشور نشات می‌گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود