Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: امروز اتفاقاتی که در دنیا در حال شکل‌گیری است و بخش اعظمی از جنایاتی که در عراق، سوریه و یمن در حال رخ دادن است، همه و همه با حمایت و پشتیانی آمریکا در حال رخ دادن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم بابیان اینکه عنوان حقوق بشر برای آمریکا یک پارادوکس است، بیان داشت: به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود آمریکا را حقوق بشر شناخت، آمریکا دولتی است که به اسم حقوق بشر بمب اتم بر سر مردم بی‌گناه هیروشیما و ناکازاکی ریخت و آنها را قتل و عام کرد، دولتمردان آمریکایی‌ها کسانی هستند که 500 سال پیش با حمله به سرخ‌پوست‌ها منطقه آنها را گرفته و آمریکا را به نام خودشان ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آصفری گفت: معنی و مفهوم حقوق بشر، با معنی حقوق بشر مدنظر آمریکایی بسیار فاصله دارد، امروز مردم آمریکا اجازه آزادی و اختیار را از ملت‌ها گرفته و آنها را برده و بنده خود کرده‌اند.

وی بابیان اینکه آمریکا هر زمان که منافعشان در میان باشد، حقوق بشر را به رأی خود معنا و تفسیر می‌کنند، اظهار کرد: حقوق بشر به شیوه آمریکا به معنی آن است که ملت‌ها باید تحت سلطه آمریکا باشند، حقوق بشر از نظر آمریکا یعنی تحریم کردن مردم ایران، یعنی اجازه دیدار ندادن با خانواده، یعنی دم بستن در برابر کودک کشی‌های صهیونیسم در غزه و فلسطین و عربستان در یمن.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نهم ادامه داد: آمریکا محور نقض حقوق بشر در جهان است و می‌توان گفت حقوق بشر آمریکایی و آمریکا با هم قابل‌جمع نیستند.

آصفری افزود: تروریست‌ها 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند، دهه دوم تیرماه فرصت مناسبی برای معرفی جنایات آمریکایی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در حالی خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند که امروز بیش از 47 میلیون نفر از مردم امریکا از حقوق اجتماعی خود محروم هستند و 5 درصد جمعیت این کشور برای 95 درصد تصمیم‌گیری می‌کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نهم معنی و مفهوم حقوق بشر آمریکایی را سکوت در مقابل جنایات عربستان در یمن، صهیونیسم در غزه و داعش در عراق و سوریه عنوان کرد و گفت: معنی حقوق بشر ازنظر آمریکا یعنی اینکه پول‌های جمهوری اسلامی را بلوکه کنند اجازه صدور ویزا برای کسانی که می‌خواهند به خانواده‌هایشان سری بزنند ندهند، درحالی‌که بر اساس منشور حقوق سازمان ملل هر فردی می‌تواند هر نقطه از جهان را که بخواهد برای سکونت و زندگی خود انتخاب کند.

آصفری خاطرنشان کرد: حقوق بشر از نظر آمریکا معنی و مفهوم ندارد تا زمانی که منافع خود آمریکا باشد آنها برای رسیدن به منافع خود هیچ خط قرمزی ندارند.

وی حقوق بشر اسلامی را بهترین حقوق بشر دانست و ادامه داد: حقوق بشر مدنظر اسلام به هیچکس اجازه نمی‌دهد که به کشور دیگری تجاوز کند، حقوق بشر اسلامی یعنی برادری و برابری که آمریکایی‌ها با آن بیگانه هستند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: حقوق بشر اسلامی یعنی اینکه مردم خودشان، دولت انتخاب کنند، قوانین را انتخاب کنند، حقوق بشر اسلامی یعنی برداشت از قرآن و شریعت و روایات برای پیاده کردن قوانین کشور

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود