Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در این اطلاعیه عنوان شده است: از صبح امروز اخبار متفاوت و گاهی نگران‌کننده در رسانه‌های جمعی منتشر شده است، مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در سطح شهر تبریز که با توجه به انتشار اخبار متفاوت از این اتفاق همچنین انتشار مصاحبه‌ای از فرماندار شهرستان تبریز، لازم است در این خصوص توضیحاتی خدمت شهروندان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوالی ساعت پنج صبح امروز صدایی شبیه به انفجار حوالی سه‌راهی ارتش و حافظ شنیده می‌شود و به دنبال آن یکی از دوستان رسانه‌ای طی تماس با فرماندار تبریز علت را جویا می‌شود، شهرتی‌فر پس از استعلام از فرماندهی انتظامی شهرستان، به خبرنگار اطلاع می‌دهد صدای شنیده شده ناشی از ترکیدگی لاستیک کامیون است و خوشبختانه مورد خاصی نبوده است.

پس از ساعت 6:30 صبح همان روز همکاران اداره گاز حدفاصل چهارراه آبرسان تا سه‌راهی زعفرانیه اقدام به ایمن‌سازی و تعمیر خطوط گازرسانی می‌کنند و به همین دلیل صداهایی در این محدوده به گوش می‌رسد.

متأسفانه برخی دوستان رسانه‌ای این دو موضوع را به هم ربط می‌دهند و علاوه بر انتشار مصاحبه‌ای از معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان مبنی بر بروز انفجار گاز، مصاحبه‌ای را با فرماندار شهرستان تبریز که در جلسه منتخبان شوراهای کلان‌شهرها در تهران به سر می‌برد، منتشر می‌کنند که قطعاً به سبب متفاوت بودن دو اتفاق اشاره شده، مصاحبه‌های منتشره موجب افزایش شایعات و گمانه‌زنی‌ها در سطح شهر می‌شود.

از آنجایی که صدای ترکیدن لاستیک با صداهای ناشی از عملیات تخلیه گاز متفاوت است، جای تعجب دارد با پیش‌کشیدن صدای شنیده‌شده در محله بارون آواک که قبل از عید سعید فطر به وقوع پیوسته بود، شرایطی ایجاد می‌شود که شهروندان احساس کنند مسؤولان شهرستان از اتفاقات واقعه بی‌خبر هستند!

ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی ادارات روابط عمومی دستگاه‌های خدمت‌رسان از قبیل گاز، برق، مخابرات و ... در خصوص برنامه‌های اجرایی در سطح شهر، به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند برای رفع نگرانی مردم موارد احتمالی امنیتی توسط نیروی انتظامی و فرمانداری شهرستان تبریز اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت پیش‌بینی وقوع اتفاقات و بحران، مراتب توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری اطلاع‌رسانی می‌شود.

از این رو با توجه به جمیع موارد ذکرشده، از همکاران رسانه‌ای تقاضا داریم ضمن رعایت اصول، اخلاق و رسالت اطلاع‌رسانی صحیح ضمن انعکاس متناسب رویدادها و مصاحبه‌های مرتبط در این خصوص، موجبات کاهش نگرانی و رفع شایعات در جامعه را فراهم سازند و ضمن ارتباط با منابع موثق خبری و مسؤولان ادارات ذی‌ربط، از تفسیر و گمانه‌زنی خودداری کنند.

یقیناً با علم به جایگاه رفیع رسانه‌ها در جامعه، بر این باور هستیم همراهی و احساس وظیفه همکاران محترم به رفع حواشی در سطح شهر کمک خواهد کرد.

در پایان لازم می‌دانیم از همکاری‌های صمیمانه رسانه‌ها و سایت‌های خبری در خصوص انعکاس اخبار و رویدادها تشکر کنیم و امیدواریم ارتباط مستمر رسانه‌ها با مسؤولان شهر موجب انعکاس صحیح اخبار و اطلاعیه‌ها شود.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy،فرآورده های گیاهی سیلی بین Silibin،فرآورده گیاهی SATONiNE،فرآورده های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)،فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر)و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز