Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک ایران با اشاره به پنج برابر بودن صادرات آب آشامیدنی درسال 95 نسبت به واردات آن اعلام کرد: تولید آب آشامیدنی بیش از نیاز داخلی است و نیازی به واردات آن نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،فیروزه خیالی، مدیر آمار و فناوری گمرگ در گفتگوی تلفنی با گفتگوی 18:30 گفت: آمار های گمرگدر سال 1395نشان میدهد 344 تن واردات آب بسته بندی شده داشتیم که در همان سال 5 برابر آن صادرات داشتیم یعنی حدود 1500 تن و با توجه به وجود تولید کنندگان بزرگ و پوشش نیاز داخلی توسط این کارخانه ها ، نباید نیازی به واردات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان فروهر، دبیرانجمن تولید کنندگان آب های معدنی و آشامیدنی در گفتگوی 18/30 شبکه خبر گفت: بیشتر آب های معدنی و آشامیدنی خارجی که در فروشگاه ها بفروش می رسد، بصورت قاچاق وارد کشور شده است. به گفته ی فروهر در اواخر سال 1395 فقط دو شرکت مجوز واردات آب معدنی و آب آشامیدنی دریافت کردند.او با انتقاد از مصرف داخلی گفت: فقط 3 درصد مردم ایران از آب های بسته بندی شده استفاده می کنند و سرانه مصرف آب آشامیدنی بسته بندی شده در ایران روزانه 15 تا 16 لیتر است که درتمام کشور های پیشرفته، حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه، این رقم از 140لیتر هم عبور کرده است. فروهرگفت: یکی از علل استقبال نکردن مردم از آب بسته بندی، آب شرب منازل می باشد که وزارت نیرو آب تسویه شده و سالم را در اختیار مردم قرار داده است.او گفت: در 10 سال گذشته صادرات آب هم کاهش شدیدی پیدا کرده است.
دبیرانجمن تولید کنندگان آب های معدنی و آشامیدنی گفت: امروزه شیوه های زندگی تغییر کرده و ساعات حضور مردم در بیرون از خانه افزایش یافته است، بنابراین افراد باید در بیرون از منزل از آب های سالم و بسته بندی شده استفاده کنند.فروهر درباره آب های معدنی و آشامیدنیوارداتی هم گفت: تنها یک درصد از مردم، آنهم بصورت مقطعی از آن استفاده می کنند و درتهران کمتر از 30 فروشگاه است که این محصولات در آنها عرضه می شود.او گفت: آب های وارداتی با آب های داخلی از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارند و فقط قیمت آنها تفاوت زیادی با محصولات داخلی دارند بطوری که قیمت هر بطری آب معدنی داخلی هزار تومان است که نوع خارجی آن سی هزارتومان بفروش می رسد.دبیرانجمن تولید کنندگان آب های معدنی و آشامیدنی در پاسخ به این سوال که اعتقاد بر این است آب آشامیدنی بخاطر اینکه مدت های زیادی در انبار و در مغازه ها در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می گیرد ناسالم می شود گفت: به علت اینکه محصولات بسته بندی شده بسیار حجیم و سنگین است و امکان انبار کردن آنها وجود ندارد و فروشگاه ها هم بعلت کمبود جا بصورت روزانه سفارش می دهند، بنابر این مشکلی از بابت ماندگاری محصول وجود ندارد.او گفت: در دانشگاه های معتبر جهان روی بسته بندی های آب مطالعه کرده اند و بیش از چهار ماه و حتی 8 ماه بطری آب رادر معرض نور خورشید قرار داده اند و ظروف و بسته بندی های آب های معدنی و آشامیدنی سالم از دیگر محصولات می باشد و تهدیدی برای سلامتی محسوب نمی شود.فروهر گفت: دو نهاد نظارت بر سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بصورت موازی به مراحل تولید و توزیع آب های بسته بندی شده در کشور نظارت دارند. او از مردم خواست موقع خرید آب های معدنی و آشامیدنی خارجی به برچسب ها که روی کالا درج شده دقت کنند و از مصرف آبهای قاچاق خودداری کنند. دبیرانجمن تولید کنندگان آب های معدنی و آشامیدنی درباره حذف بسته بندی فعلی آب هاب معدنی که مضر برای محیط زیست هم است گفت: بیش از ده سال است که روی بطری هایی که دوستدار طبیعت و قابل تجزیه هستند کار می شود که تاکنون این طرح گسترش نیافته است. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد