Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشبولتن نیوز،فعال اینترنتی عربستانی معروف به مجتهد فاش کرد محمد بن نایف، پس از گرفتار شدن در یک توطئه رسوایی اخلاقی مجبور شد بدون مقاومت، کنار رفتن از قدرت به نفع محمد بن سلمان را بپذیرد.
مجتهد نوشت: علت دیگری که محمد بن نایف را به کنار رفتن از قدرت بدون مقاومت وادار کرد، باج گیری اخلاقی از وی در یک توطئه برنامه ریزی شده توسط عوامل امارات به نفع محمد بن سلمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این باج گیری اخلاقی پس از آن صورت گرفت که محمد بن سلمان، محمد بن نایف را از بسیاری از اختیاراتش خلع و طرفدارانش را از وزارت کشور اخراج کرد. به نظر می رسد محمد بن نایف شخصا در برابر این باج گیری تسلیم نشد، اما برادر بزرگ او سعود بن نایف تحت تاثیر این باج گیری قرار گرفت و آن را عامل از بین رفتن وجهه فرزندان نایف دانست و محمد بن نایف را زیر فشار قرار داد تا کنار رفتن از قدرت را بپذیرد. البته سعود بن نایف هم در این باره انگیزه صادقانه ای نداشت، بلکه با این پیشنهاد جذاب روبرو شد که عبدالعزیز فرزندش به عنوان وزیر کشور و سپس ولیعهد معرفی شود.
مجتهد خاطر نشان کرد محمد بن سلمان برای دادن ضمانت به سعود بن نایف درباره اینکه فرزند او را به عنوان ولیعهد معرفی خواهد کرد ساختار اساسی تعیین شاه و ولیعهد را تغییر داد تا شاه و ولیعهد از نوادگان دو فرزند متفاوت عبدالعزیز آل سعود انتخاب شوند. سعود بن نایف به این شیوه، به بهانه باج گیری اخلاقی و رسوایی محمد بن نایف او را کنار زد تا راه برای فرزندش هموار شود. زیرا او بزرگترین فرزند نایف بن عبدالعزیز است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ امضاهای برکناری مدیرعامل راه آهن واقعی بود/ افشای شکایت صالحی از مدیرعامل کارزار

تین نیوز

 مدتی پیش کارزاری برای برکناری مدیرعامل راه آهن در پلتفرم کارزار ثبت شد که در مدتی کوتاه به بیش از 5 هزار امضا رسید، پس از آن روابط عمومی راه آهن با انتشار فیلمی امضاهای ثبت شده برای این کارزار را غیر واقعی دانست اما اکنون مدیرعامل این پلتفرم با انتشار بیانیه ای نه تنها امضاها را واقعی عنوان کرده بلکه از شکایت مدیرعامل راه آهن از خود خبر داده و گفته که به خاطر درک درست قاضی محترم نسبت به عملکرد پلتفرم، در این موضوع منع تعقیب صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، متن بیانیه مدیرعامل پلتفرم کارزار در ادمه آمده است:

چندی پیش ویدیویی از مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن تلاش شده بود غیر واقعی بودن امضاهای کارزار « درخواست برکناری مدیرعامل راه آهن » اثبات شود.

دراین رابطه ذکر چند نکته را برای مسئولان محترم شرکت راه آهن، ریاست محترم جمهوری و وزرای مورد خطاب این کارزار ضروری دانستیم:

۱.« پلتفرم اجتماعی کارزار » طی هفت سال گذشته همواره در حال بهبود الگوریتم ها برای افزایش صحت امضاها در عین حفظ کیفیت تجربه کاربری و سادگی استفاده از این ابزار شهروندی بوده است. سادگی استفاده از این پلتفرم جزو اولویت های تیم فنی بوده و برای همین ممکن است برای برخی امضاکنندگان کد تأیید پیامکی ارسال نشود. در حال حاضر الگوریتمی هوشمند جهت تشخیص امضاهای غیرواقعی براساس تاریخچه فعالیت کاربر و داده های فنی ( نظیر Cookie ،Session ،IP ،Device Properties ،OTP ،CR ) و ... مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس شاخص های متنوعی در نهایت تخمینی از صحت امضاهای یک کارزار به دست می دهد.

مطابق با این الگوریتم هیچ کارزاری نمی تواند صحت امضایی کمتر از ۸۵ درصد داشته باشد و در صورت پایین تر آمدن شاخص صحت امضاها، قابلیت ارسالOTP برای تمام کاربران الزامی و امکان امضا با ایمیل غیرفعال می شود. بنابراین می توان تضمین کرد که حداقل بیش از ۸۵ درصد امضاهای ثبت شده برای هر کارزار، یکتا و واقعی است.

۲.نکته قابل توجه آن است که کارزار « درخواست برکناری مدیر عامل راه آهن» که در مدت زمان کوتاهی۵.۳۸۰ امضا پایش ثبت شده است، جزو کارزارهای با کیفیت پلتفرم بوده و علیرغم تلاش برخی افراد جهت ثبت امضاهای غیرواقعی با هدف زیر سؤال بردن آن، صحت امضای حدود ۸۹ درصدی را نشان می دهد. بنابراین به طور قطع می توان گفت که حداقل تعداد ۴.۷۸۸ امضا کاملا واقعی و توسط شهروندان مختلف از طریق دستگاه های مختلف ثبت شده است. هر چند ممکن است امضاکنندگان به خاطر محافظه کاری یا ترس نام و نام خانوادگی واقعی خود را وارد نکرده باشند، اما هر امضا نماینده واقعی تأییدیه یک شهروند پای متن امضا شده است.

۳.کارزار به عنوان پلتفرمی کاربر محور و بی طرف تلاش دارد صدای بی صدایان و قدرت بی قدرتان باشد. این رسانه اجتماعی شهروندان ساده ای را که هیچ ارتباط خاصی با صاحبان قدرت یا ثروت ندارند، توانمند می کند تا بدون سانسور و مستقیم حرف خود را در چهارچوب قانون بزنند. طبیعتا اگر ادعای منتشر شده هواداری نداشته باشد، آن کارزار امضایی نمی گیرد، اما اگر متن آن کارزار دست روی درد و دغدغه بخشی از جامعه گذاشته باشد، خیلی سریع دست به دست می شود و امضای شهروندان را به خود جلب می کند. بدون شک کارزاری که با وجود محدود بودن ذینفعان آن توسط بیش از ۴ هزار نفر امضا شده است نشان دهنده یک بحران اجتماعی جدی در آن حوزه است و هشداری جدی به مسئولان بالادست مربوطه را نمایش می دهد که اگر مسئولان مربوطه پاسخی درخور  مناسب به آن نداشته باشند، مطابق با تجربه های پیشین قطعا چالش هایی جدی در آن حوزه به وقوع خواهد پیوست.

۴.در حالی که انتظار می رود مسئولان مورد انتقاد و اعتراض، بر حسب وظیفه خود فروتنانه نسبت به مردم پاسخگو باشند و در راستای اقناع افکار عمومی قدم بردارند، شاهد آن بوده ایم که برخوردهای سلبی و قضایی علیه مبلغان و امضاکنندگان این کارزار صورت گرفته است و با تهدید کارکنان، آنها را مجبور به تکذیب امضاهای خود کرده اند!

حتی شرکت راه آهن علیه مدیرعامل پلتفرم کارزار شکایت کرده که البته خوشبختانه به خاطر درک درست قاضی محترم نسبت به عملکرد پلتفرم، در این موضوع منع تعقیب صادر شده است.

مایه تأسف است که مدیران و مسئولان مربوطه تصور می کنند با چنین برخوردهایی می توانند نارضایتی موجود میان هزاران نفر از جامعه نسبت به خود را رفع نمایند! گویی که هنوز درروزگار پیش از اینترنت و شبکه های اجتماعی زندگی و تصور می کنند می توانند شهروندان ناراضی و معترض را با این برخوردها ساکت و منفعل کنند!

۵. هر چند چنین برخوردهای تعجب برانگیزی در کنار هزاران امضای ثبت شده برای درخواست برکناری مدیرعامل راه آهن مسئولیت سنگینی را متوجه وزیر محترم راه و شهرسازی، وزیر محترم کشور، وزیر محترم اطلاعات و در رأس آنها ریاست محترم جمهوری جهت رسیدگی فوری به این بحران اجتماعی می کند، با این حال پلتفرم اجتماعی کارزار در راستای وظیفه خود آمادگی خود را جهت انتشار پاسخ مسئولان این شرکت و ارسال آن برای امضاکنندگان اعلام می دارد. شایان ذکر است امروز کارزار «درخواست برکناری مدیرعامل راه آهن» در رسانه های مختلفی بازتاب یافته است و نامه مربوط به آن در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ثبت شده است تا بر ذات قانونی این اعتراض مدنی ( همچون ۲۴ هزار کارزار میزبانی شده در این پلتفرم طی هفت سال گذشته) تأکید شود.

همین جا پلتفرم اجتماعی کارزار اعلام می دارد از حق اعتراض مدنی تمام « امضا کنندگان و مبلغان کارزار درخواست برکناری مدیرعامل راه آهن » که به خاطر این اعتراض اخراج یا بازخواست شده اند دفاع می کند و امیدوار است وزارتخانه های متبوع، ریاست جمهوری و معاونت محترم حقوق عامه دادستانی کل کشور چه سریع تر به این موضوع ورود نمایند.

به امید روزی که مسئولان قدر اعتراضات مدنی قانونی را بدانند!

۱۷ اردیبهشت

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ امضاهای برکناری مدیرعامل راه آهن واقعی بود/ افشای شکایت صالحی از مدیرعامل کارزار
  • روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • رسوایی کایل واکر را به عربستان می‌کشاند! محرز همبازی سابق را به لیگ ثروتمندان دعوت کرد
  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • برکناری علی خطیر خبر خوبی بود! | هشدار به نکونام