Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام ذوعلم معاون پژوهش و آموزش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دیروز در نشست تخصصی بررسی سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ یونسکو که در محل این موسسه برگزار شد گفت: رویکرد و راهبرد جدید نظام سلطه برای نفوذ نرم در کشورهای جهان و مداخله در الگوی سیاست گذاری آنها در راستای تثبیت جایگاه برتر خود در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که در سند سازمان ملل متحد به عنوان دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار و با شعار دگرگون ساختن جهان ما دیده می شود که تلاش مرموزانه و نرم برای اعمال مدیریت بر روند سلطه ستیزی با طرح شعارهای جذاب و زیبا و پوشاندن حقایق تلخ حاکم بر نظام کنونی بین الملل در زیر این شعارها ایجاب می کند که نخبگان و صاحبنظران متعهد و مسئول رسالت خود را در راستای بیدارگری و هشیار سازی مردم و مسئولان ایفا نمایند و مقاومت جامعه را در برابر این رویکرد و راهبرد برانگیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی، تحلیل و نقد این سند در حقیقت تلاش علمی و فکری جبهه انقلاب اسلامی برای افشای ترفند و توطئه جدید نظام سلطه است که اگر هوشیارانه و به هنگام انجام نگیرد پیامدها و خسارت های جبران ناپذیر آن استقلال اقتدار و هویت ملی ما را تهدید خواهد کرد.

معاون پژوهش و آموزش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: هشدار های سریع و مکرر رهبر انقلاب در مورد مغایرت آشکار سندی ۲۰۳۰ با استقلال ملی کشور ها و طرد و رد آن برای کشور ما و تخطئه غفلت مسئولان نسبت به آن بیدار باشی است برای مسئولان، نخبگان و مردم و حجتی بر غافلان و ناآگاهان.

ذوعلم اضافه کرد: اکنون وظیفه سنگین بر دوش کسانی است که نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های ملی و انقلابی و نسبت به آینده این کشور و جامعه احساس مسئولیت می کنند تا به تحلیل و بررسی زمینه‌ها و اهداف سند ۲۰۳۰ و پیامدهای آن در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، زیست محیطی، علمی و فناوری بپردازند و از کیان، عزت و استقلال کشور پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی که به طور خاص عهده دار تبیین و اشاعه دیدگاه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است وظیفه خود می‌داند که در کنار سایر موسسات و مراکز پژوهشی و علمی جبهه انقلاب اسلامی زمینه ی تبیین و واکاوی این سند را فراهم سازد و رسالت خود را در این عرصه ایفا کند.

معاون پژوهش و آموزش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: در این راستا این موسسه با برگزاری نشست های تخصصی برای تبیین و نقد ابعاد و لایه‌های سند ۲۰۳۰ و ارائه راهبردهای پژوهشی و اجرایی در جهت مقابله با پیامدهای پذیرش و اجرای آن زمینه هم‌اندیشی و تبادل نظر متخصصان و صاحبنظران را فراهم می سازد.

ذوعلم اضافه کرد: نشست های موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با رویکرد واقع‌بینانه پژوهشی و علمی، جامعیت و همه سونگری، استفاده از همه ظرفیت های علمی، تخصصی و کارشناسی کشور، آزاد اندیشی در بیان نظرات و مباحث علمی، انصاف و ادب، تقویت همگرایی علمی و ملی در افشاء و تبیین اهداف پشت پرده نظام سلطه و برای دستیابی به راهبردها و تجویز راهبردهای کلان ملی در راستای مواجهه هوشمندانه با این سند و پیشگیری از پیامدهای آن و دفاع از استقلال، منافع و هویت ملی کشور برگزار می‌شوند.

وی اضافه کرد: این موسسه از نظرات صاحبنظران و مشارکت جدی و گسترده آنان در این عرصه به گرمی استقبال می کند و از همه اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی و کارشناسان خبره بخش‌های مختلف کشور و نیز مراکز علمی و پژوهشی و به ویژه دستگاه های پشتیبان علمی، مراکز و نهادهای مسئول از قبیل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مراکز تحقیقاتی قوه قضاییه و نیروهای مسلح و شورای امنیت ملی و نیز مراکز پژوهشی حوزه و دانشگاه و مراکز پژوهشی و فرهنگی مردمی و غیر دولتی دعوت می کند که با حضور فعال در این عرصه به ارتقای آگاهی و بصیرت عمومی و تقویت همبستگی و وحدت ملی یاری رسانند و با مقاومت در برابر این رویکرد و ترفند جدید و با جهاد کبیر در برابر نظام سلطه به صورت علمی و انقلابی و ملی نقش خود را ایفا سازند.

معاون آموزش و پژوهش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت در این جلسه از موافقین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰یونسکو در کشورمان نیز دعوت به عمل آمده بود که متاسفانه حضور پیدا نکردند اما امیدواریم در جلسات بعدی شاهد حضور آنها باشیم.

ذوعلم با بیان اینکه سوال این است که چرا دستگاه ادرس نظام و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ وارد عمل نشده اند افزود: در واقع این مسئله را فقط نباید در سطح قوه ی مجریه ببینیم. متاسفانه در حال حاضر نیز مجموعه‌هایی که در لبه برخورد با این موضوع قرار دارند مواجهه فعالی که باید در پاسخ به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ از خود بروز می دادند را شاهد نبوده ایم.

وی بیان کرد: متاسفانه این مواجهه را در مجلس، دولت، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی شاهد نبودیم. معاون پژوهش و آموزش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: دعوت و درخواست ما از همه اعضای جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه های رسمی و غیررسمی این است که در این عرصه حضور یابند و تبیین و تحلیل و پژوهش های لازم را در خصوص سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ ارائه کنند؛ البته پیش از هر چیزی خودشان باید متوجه شوند که در این سند چه ادبیات و گفتمانی جریان پیدا کرده است.

ذوعلم اضافه کرد: فکر می کنم که نخبگان ما هنوز به عمق قضیه سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ یونسکو پی نبرده اند.

وی بیان کرد: ما در آغاز یک راهی قرار داریم که قطعا دنباله ی آن باید به تقویت ظرفیت ما در ارائه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و ارائه اسناد ملی مبتنی بر مبنای دینی و انقلابی منجر شود و بتواند این غفلت عظیمی را که داشته ایم جبران و برطرف نماید و در این عصر جدید هم گفتمان انقلاب اسلامی غلبه خود را پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه