Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:52:08 GMT

برخورداری ۹۲ درصدی جمعیت کردستان از گاز طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۸۸۷۰

برخورداری ۹۲ درصدی جمعیت کردستان از گاز طبیعی

در حال حاضر ۹۲ درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم مرزنشین کشور به ویژه استان کردستان توجه خاصی دارد و تلاش شرکت گاز نیز در راستای خدمت رسانی به مناطقی است که اکنون از نعمت گاز بهره‌مند نیستند.

احمد فعله‌گری در همایش ارتقای سطح سلامت زنان شاغل که با حضور کارشناسان و مشاورین امور بانوان صنعت نفت در شرکت گاز ناحیه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان سرزمین فرهنگ، هنر و مرزداران مومن و وفاداری است که مردمانش همیشه حافظ کیان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر صددرصد از شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و به خاطر اینکه در انتهای خطوط گاز قرار داریم در زمان افت فشار دچار مشکلاتی هستیم اما خوشبختانه در سال گذشته حتی یک لحظه هم شاهد قطعی گاز در نقاط مختلف کردستان نبودیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران برای برقراری عدالت اجتماعی در بخش‌های مختلف کشور و به ویژه مناطق مرزنشین استان فعالیت‌های چشم‌گیری در بعد گازرسانی این مناطق داشته است.

فعله‌گری با اشاره به اینکه در روستاهای صعب‌العبور شرایط گازرسانی نسبت به سایر نقاط کشورمان متفاوت است، افزود: هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان 77.5 درصد است و از یکهزار و 750 روستای کردستان یکهزار و 36 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 28 شهر استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: رویکرد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران این است که گاز را جایگزین واحدهای سوختی دیگر کند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال با عملیات گاز رسانی به 120 روستای دیگر استان که در مناطق صعب‌العبور همچون روستاهای ژیوار، سلین و اورامانات هستند این روستاها نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمام شهرک‌های صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: هم‌اکنون 52 جایگاه CNG در سطح استان گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در سطح استان یک هزار و 450 کیلومتر خطوط پر فشار گاز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 460 هزار مشترک گاز در کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی گفت: از مجموع بیش از یک هزار و 700 روستای کردستان یک هزار و 500 روستای استان قابلیت گازرسانی دارند و 92 درصد جمعیت کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

فعله‌گری افزود: در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و 77.5 درصد جمعیت روستایی کردستان زیرپوشش گاز طبیعی هستند.

وی جمعیت زنان شاغل رسمی در شرکت گاز استان را، 10 درصد عنوان کرد و گفت: رفع تبعیض و به کارگیری بانوان متناسب با توانمندی آنها که به این مهم در شرکت گاز پرداخته شده در استان کردستان هم به آن توجه شده است.

کم تحرکی عامل بیش از 14 درصد مرگ و میرهای جهان است

در ادامه طاهره جعفری در همایش ارتقای سطح سلامت زنان شاغل که با حضور کارشناسان و مشاورین امور بانوان صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به ارتقای سلامت زنان شاغل با رویکرد خود مراقبتی اظهار داشت: موضوع سلامت تنها نداشتن بیماری نیست بلکه به‌معنای رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی است

وی ژنتیک یا بیولوژی فردی یا وضعیت اجتماعی را یکی از عوامل موثر بر سلامت افراد دانست و گفت: وضعیت اجتماعی-اقتصادی تا 50 درصد، محیط فیزیکی 10 درصد و نظام مراقبت سلامت هم تا 25 درصد بر سلامت ما تاثیر مثبت دارند.

مشاور امور بانوان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: اگر بخواهیم میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال به صفر برسد باید سطح سواد و آگاهی مادران را بالا و ارتقا داد.

وی گفت: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی، کمر درد، سوانح جاده‌ای و اختلال افسردگی ماژور و سکته‌های مغزی تهدیدات جدی برای سلامت افراد و بزرگ‌ترین خطر برای ایجاد بیماری و کم تحرکی هستند.

جعفری به 20 عامل مهم و خطرپذیر در سلامت افراد جامعه کشورمان اشاره کرد و افزود: عامل تغذیه‌ای، افزایش فشار خون، افزایش وزن، میزان فعالیت کم و کم‌تحرکی، استعمال دخانیات، سیگار و میزان بالای قند خون از فاکتورهای مهم و خطرپذیر بر سلامت افراد جامعه است.

وی اظهار کرد: خود مراقبتی یا توان مراقبت از خود گام نخست و تاثیرگذار در سلامت افراد است و تا 50 درصد تضمین سلامتی ماست.

مشاور امور بانوان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: زنان به خاطر نقشی که در خانواده از جمله همسر بودن، فرزند بودن، خواهر بودن و یا مادر بودن تاثیر زیادی در سلامتی و خود مرافبتی دارند.

وی به تاثیر کم‌تحرکی در ایجاد بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: کم‌تحرکی عامل 20 تا 25 درصد بروز سرطان سینه و سرطان کولون یا روده بزرگ و علت 27 درصد دیابت یا مرض قند است.

مشاور امور بانوان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خاطر نشان کرد: کم‌تحرکی همچنین عامل 30 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و علت بیش از 14 درصد مرگ و میرهای جهان است.

وی با تاکید بر اینکه از شرط‌ های اصلی سالم زیستن، تغذیه صحیح است، گفت: در تغذیه صحیح دو اصل مهم تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه باید لحاظ شود.

50 درصد از کارمندان سازمان‌ها ماموریت سازمانی خود را نمی‌دانند

در ادامه گیتی‌افروز ‌پوراحمدی در همایش ارتقای سطح سلامت زنان شاغل که با حضور کارشناسان و مشاورین امور بانوان صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به ارتقای کیفیت زندگی کاری زنان شاغل اظهار داشت: 65 درصد عمر مفید انسان‌ها و زندگی در محیط‌های کاری سپری می‌شود.

وی گفت: از جمعیت 80 میلیونی کشورمان 19 میلیون نفر خانه‌دار هستند و بیشترین میزان افسردگی هم مربوط به زنان خانه‌دار است.

مشاور علمی امور زنان و خانواده صنعت نفت با اشاره به اینکه 7 درصد جمعیت زنان در صنعت نفت کشور شاغل هستند، تصریح کرد: زندگی سازمانی و زندگی شخصی لازم و ملزوم همدیگر هستند و دو پدیده زندگی کاری و زندگی شخصی اثرات متقابل و تشدید کننده‌ای بر یکدیگر دارند.

وی به اهداف دفتر امور زنان و خانواده صنعت نفت اشاره کرد و گفت: تحقق حقوق انسانی زنان، توسعه مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان، تعالی و تحکیم بنیان خانواده و افزایش بهره‌وری پایدار سازمان از رویکرد سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی توسعه مشارکت زنان و تحکیم خانواده در صنعت نفت است.

پوراحمدی افزود: دستیابی به تحقق عدالت جنسیتی و شایسته سالاری و توسعه مشارکت اقتصادی و تقویت بستر مناسب جهت بالندگی و توان افزایی کارکنان صنعت نفت از چشم‌انداز سند راهبردی توسعه امور زنان و خانواده در وزارت نفت است.

وی اظهار کرد: در نظرسنجی‌ها مشخص شده که بیش از 50 درصد کارمندان سازمان‌ها نمی‌دانند ماموریت سازمانی که در آن کار می‌کنند چیست.

مشاور علمی امور زنان و خانواده صنعت نفت با اشاره به اینکه کیفیت زندگی کاری جزء خاستگاه توسعه سازمانی است، خاطر نشان کرد: معنی‌دار و با مفهوم بودن کار، تناسب سازمانی و اجتماعی کار، چالشی غنی و پر بار بودن کار و رشد و ایمنی، زمینه پرورش مهارت‌ها و یادگیری مستمر در کار از ویژگی‌های کیفیت زندگی کاری است.

انتهای پیام/

R7848/P1361/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان