Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@15:51:56 GMT

زمان اتمام پروژه راه آهن ارومیه مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۹۲۸۳

زمان اتمام پروژه راه آهن ارومیه مشخص نیست

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بحث ساخت و سازهای شهری از جمله موضوعات مورد بحث اجلاسهیات عمومی سازمان های نظام مهندسی در ارومیه خواهد بود.
وی افزود: برای باشکوهتر کردن اجلاس باید بتوانیم توانمندی های استان را به نمایش بگذاریم، زیرا این استان در زمینه صنعت و گردشگری جایگاه ، ویژگی ها و پتانسیل های بالایی دارد و باید بتواند آنرا به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: ارومیه باید بتواند در جایگاه ملی و فرا ملی نقش آفرینی کند.
وی افزود : من به انضباط شهری توجه ویژه داریم و در بحث حاشیه نشینی ، شهری مثل مشهد بیش از ۵۰۰هزار نفر حاشیه نشین دارد ، باید سعی کنیم سکونت گاه ها را به لحاظ ساخت و ساز ساماندهی کنیم و سطح زندگی آنجا را ارتقا دهیم تا با بدنه شهری همسطح شود ضمن اینکه سکونت گاه های اطراف شهر را حاشیه ندانیم بلکه باید بدنبال بهبود ساختار آنان باشیم.
مبارک قدم گفت: تمام مساکن مهر ساخته شده دارای پروانه ساخت از شهرداری است و تاییدیه آتش نشانی را نیز دارند.

وی افزود: عملیات اجرایی آزادراه ارومیه به تبریز از سمت تبریز آغاز شده است و تقویت مسیرهای منتهی به مرز جزو اولویت های بهسازی است.
وی اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد جاده های استان در رده فرعی است و باید با برنامه ریزی مناسب به رده اصلی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: ۴۷ درصد راه های روستایی استان آسفالته است درحالیکه میانگین کشوری ۶۰ درصد است و این وضعیت باید بهبود یابد ضمن اینکه توسعه راه های روستایی میتواند انتقال سایر زیرساخت ها را در پی‌خواهد داشت.

مبارک قدم در مورد آخرین وضعیت راه آهن ارومیه گفت: از ۷۲ کیلومتر مسیر ریلی ارومیه به نقده ۱۰ کیلومتر بصورت مکانیزه و ۲۰ کیلومتر دستی درحال انجام است و ۴۰ کیلومتر فعلا ریل گذاری نشده است ضمن اینکه یک اعتبار ۴۰میلیاردی برای پروژه راه آهن مصوب شده است در این حال انتظار داریم بزودی این پروژه به سرانجام برسد ولی زمان دقیق مشخص نیست.
وی افزود: پیگیری نمایندگان و تلاش آنها برای اتمام این پروژه ضروری است و صحبت هایی در مورد بر تفاوت قائل شدن بین استان ها تنها سنگ اندازی است.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید