Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@04:51:56 GMT

ادغام موسسه‌های مالی منتفی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۹۴۹۸

ادغام موسسه‌های مالی منتفی شد

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از منتفی شدن ادغام موسسات مالی که دچار مشکل شده‌اند خبر داد. به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه در این شورا در جلسات متعدد درباره مسئله پیش آمده برای موسسات مالی و اعتباری بحث و تبادل نظر شد، گفت: دادستان کل کشور خواستار رسیدگی به نابسامانی‌ها درباره موسسات مالی و صندوق‌های قرض‌الحسنه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بانک مرکزی اقداماتی در جهت ساماندهی موسسات مالی و اعتباری داشته، ادامه داد: در بخش‌های اطلاع‌رسانی، هماهنگی‌های لازم در ادغام موسسات مالی، نقش نظارتی بانک مرکزی و ارزیابی‌ها در املاک موسسات مالی اشکلاتی وجود دارد که در شورای پول و اعتبار درباره این موضوعات نیز بحث و بررسی‌های لازم انجام شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از توافق نمایندگان سپرده‌گذاران با بانک مرکزی برای شرکت در فرآیند ارزیابی املاک موسسات مالی که دچار مشکلات شده‌اند خبر داد و افزود: در شورای پول و اعتبار اولویت بر این گذاشته شده که سپرده‌های کوچک که زیر ۱۰ میلیون هستند هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد سپرده‌ها در موسسات مالی که دچار مشکلاتی شده‌اند زیر ۱۰ میلیون تومان است، اظهار داشت: با هماهنگی‌ با قوه قضائیه مقرر شده هر چه سریع‌تر این سپرده‌های خرد تعیین تکلیف شوند.

تابش تصریح کرد: بانک مرکزی نیز مکلف شده در راستای ادغام‌هایی که انجام شده، خط اعتباری بدهد.
وی از منتفی شدن ادغام موسسات مالی که دچار مشکل شده‌اند خبر داد و افزود: موسسه مالی و اعتباری کوثر و ثامن‌الائمه تقاضا داده بودند که به بانک تبدیل شوند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید رسول میرخلفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون برای افزون بر هشت هزار پرونده تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میرخلفی گفت: ۵۱.۸ همت منابع مالی استان قم طی سال گذشته در مجموع به ۲۱۱ هزار فقره پرونده معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، منابع بانکی استان قم ۲۰ درصد رشد داشته و بیست و یکمین استان کشور از نظر سهم منابع مالی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ادامه داد: همچنین استان قم با رشد ۴۱ درصدی مصارف منابع مالی در سال گذشته در رتبه دوم کشور قرار گرفته که یک موفقیت قابل‌توجه برای این استان است.

میرخلفی با اشاره به بهبود وضعیت و نسبت بین منابع و مصارف بانکی خاطرنشان کرد: نسبت بین منابع و مصارف منابع مالی استان هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: ۷۹ همت مجموع منابع مالی قم در بین ۲۱ بانک فعال در این استان بوده است.

وی عنوان کرد: ۹ همت تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی نیز سال گذشته برای ۱۲۱ هزار پرونده پرداخت شده که بخش مهمی از آن در حوزه ازدواج، فرزندآوری و خوداشتغالی بوده است.

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد