Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم گلمکانی روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اگر برجام نبود غیر ممکن بود که دو بیمارستان بزرگ در این استان به سرعت و با هزینه کمتر تجهیز شود.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد با 320 تخت و بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان با 220 تخت، بزرگ ترین طرح های حوزه سلامت این استان به شمار می آیند که در سه سال اخیر نزدیک سه هزار میلیارد ریال برای آن ها هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان توسط اداره کل راه و شهرسازی ساخته و دانشگاه علوم پزشکی نیز تجهیز کرده است.
گلمکانی با بیان اینکه این دانشگاه برای ساخت بیمارستان بجنورد و تجهیز بیمارستان های بجنورد و شیروان 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است افزود: اگر تاثیرات برجام نبود امکان تجهیز در مدت پنج ماه این دو مرکز بزرگ وجود نداشت.
وی با بیان اینکه برجام در سه حوزه تجهیزات بیمارسانی، دارو و ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی جهان تاثیر گذار بوده است افزود: کشور نیاز به واردات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی دارد و یکی از نیاز های اساسی این استان نیز در حوزه تجهیز بود تا بخشی از مشکلات در این راستا رفع شود که در این حوزه کمبود زیاد احساس می شد.
وی افزود: اتفاق خوبی که در این راستا در کلان رخ داده این بود که تجهیزات در کشور متمرکز خریرداری شد این امر باعث پایین آمدن هزینه ها شده است.
وی با بیان اینکه خرید تجهیزات کلان شامل دستگاه سونوگرافی و .. تجهیزات مصرفی مانند پروتز و .. به صورت متمرکز باعث شد تا بین 30 تا 50 درصد هزینه کاهش یابد، این اقدام خوب وزارت باعث کمک به این استان شد.
وی همچنین افزود: بخش زیادی از دارو های مورد نیاز را به خصوص در حوزه بیماران خاص از کشور های خارجی وارد می شد که در این خصوص با مشکل مواجه شدیم و کمبود ها در این حوزه در بیمارستان ها قابل توجه بود که بیماران در این خصوص گله و شکایت داشتند.
وی یکی از پیامدهای مستقیم برجام را گشایش در حوزه واردات دارو عنوان کرد و افزود: حتی سرمایه گذاری در حوزه کارخانجات دارو نیز افزایش پیدا کرد، روند دارویی کشور به سامان شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در تامین داروها در این استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم افزود: حتی هیات دولت نیز تصویب کرد تا بخشی از دارو های بیماران خاص زیر پوشش بیمه ها قرار گیرند و هم اکنون بخش زیادی از بیماران تحت پوشش این کمک ها قرار گرفته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ارتباطات علمی و پژوهشی قبل از برجام به خاطر محدودیت هایی که ایجاد شده بود کم رنگ، دسترسی پزشکان به سایت های علمی سخت شده بود و حتی مقالات دانشمندان در مراکز علمی جهانی مشکل ثبت داشت علاوه بر این، دسترسی دانشجویان نیز به سایت های علمی ناممکن شده بود که پس از برجام در این خصوص وضعیت بهبود یافته است.
وی با بیان اینکه تاکنون همه آثار برجام ظاهر نشده است افزود: این امر به زمان نیاز دارد، انگ زدن و زیر سئوال بردن مردان دیپلماسی کشور در این خصوص درست نیست چرا که همه در این راستا ایثار کردند، مردانه ایستاندند، تمام بزرگان نظام همه یک صدا از این مهم دفاع کردند.
گلمکانی افزود: هم اکنون تمامی امکامات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به راحتی از کشور های دیگر تامین می شود، ارتباطات اساتید و دانشجویان با مراکز علمی جهان فراهم شده و کمبود ها در راستای دارو نیز رفع شده است.
وی اظهار کرد: قبل از برجام آنقدر در خصوص امکانات و تجهیزات پزشکی دچارمشکل شده بودیم که این کمبود ها بسیار محسوس بود که بیماران با مشکلات مختلف مواجه شده بودند.
گلمکانی افزود: علاوه بر تجهیز دو بیمارستان در خراسان شمالی سایر مراکز ها و بیمارستان های این استان نیز نوسازی شد که بخش زیادی از مشکلات تسهیل شد.
وی با بیان اینکه 45 درصد ناوگان آمبولانس نو شده است افزود: این امر یک اتفاق بزرگی است که بعد از برجام در این استان صورت گرفت که هم اکنون با مشکل کمبود مواجه نیستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر اتفاق بزرگی ایراداتی نیز دارد افزود: باید با همدلی و اتحاد این مشکلات ر انیز برطرف کنیم چرا که تلاش ها و گشایش ها حاصل کار گروهی بوده است، هم اکنون باید یک صدا از اتفاقات بزرگ ملی حمایت کنیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.
همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
استان خراسان شمالی با 864 هزار نفر جمعیت، هفت بیمارستان دولتی فعال دارد و اکنون سه شهرستان این استان از وجود بیمارستان بی بهره هستند.
*سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران