Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند پیشکسوت یزدی: ای کاش اگر مسئولی در هرجایگاهی که قرار دارد، وعده ای را به مردم می‌داد، به آن وعده عمل می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی هویدایی، متولد سال 1338 در خانواده ای مذهبی واقع در محله مسجد جامع یزد پرورش یافت. وی نوجوانی را در محله تاریخی فهادان یزد سپری کرد و از همان دوران از استعداد خود در رشته بازیگری مطلع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سال 56 وارد عرصه نمایش شد و از همان ابتدا در بسیاری از اجراهای صحنه ای، حضوری مؤثر را از خود نشان داد. بازی در تئاتر و سینما و حضور در سریال های تلویزیونی و همچنین کار نویسندگی و کارگردانی از نکات شاخص کارنامه هنری این هنرمند است.

این هنرمند یزدی در مصاحبه با خبرنگاریزدهنراز حال و هوای آن روز و این روزهای خود، سخن به میان آورد: نمایش«تفاهم» اولین کار بنده به شمار می‌رود که کارگردانی آن را هنرمند پیشکسوت محمدرضا شجریان به عهده داشت.

بعد از انقلاب به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کردم

وی ادامه داد: «سنگر» اولین نمایشی بود که بعد از انقلاب در آن ایفای نقش کردم. حضور هنرمند باتجربه و پیشکسوتی چون هاشم ارکان در یزد، نقطه عطفی در پیشرفت روزافزون بنده در عرصه هنر بود، چراکه این فرد از تجربه و هنرمندی بسیار بالایی برخوردار بود و من از مکتب او، درس های فراوان را آموختنم.


هویدایی اذعان کرد: کسب فیض از هنرمندانی چون محمدرضا شجریان و مرتضی کوراغلی که از هنرمندان پیشکسوت یزد هستند، در راستای رسیدن به اهدافم بسیار تاثیر گذار بود. در سال 68 با اجرای نمایشی در مناطق جنگی جنوب خاطره ای جالب برای من اتفاق افتاد: پس از اجرای آن نمایش که نقش من موجب لبخند جمع کثیری از مخاطین شده بود، سربازان برای تشکر از من، بنده را بر سر دست هایشان بالا و پایین می‌انداختند، نکته جالب اینکه پس از تکرار چند مرتبه این حرکت، سربازان با فرمان و صدای فرمانده خود به سرعت مکان را ترک کردند و بنده در ارتفاع رها شدم که در فرود دستی نبود که مانع فرود من به زمین شود و همانجا صحنه خنده آوری را برای من و رزمندگان ایجاد کرد که در همان جا مهره پنجم کمر من آسیب دید که مدت ها بعد در صحنه از فیلم «گرگ ها» که باید من از صخره ای به پایین می‌پریدم؛ مهره کمر به طور عجیبی به جای خود بازگشت و بهبود یافت.

وی بیان کرد:ایفای نقش در کنار هنرمندان مطرح کشوری چون؛ جمشید مشایخی، پرویز پرستویی، داریوش ارجمند، امین تارخ، محمد علی کشاورز، بهزاد فراهانی، مرحوم کاظم افرند نیا، و هنرمندانی چون فریبا کوثری، مهشید افشارپناه، فرزانه کابلی، ساره بیات، پرستو گلستانی، مرحوم محمود مشروطه، مرحوم جلال مقدم، حسین سلیمانی، امیر نوری، مختار سایقی، خسرو دستگیر از افتخارات بنده در این زمینه به شمار می‌رود.


همسرم بسیار برای من صبوری و فداکاری کرده است

این بازیگر در خصوص شغل فرزندان خود اظهار داشت: بنده دارای دو فرزند پسر هستم که هردو آن ها پزشک و در حال خدمت به مردم شریف ایران هستند و بنده بسیار از عملکرد آن ها خرسندم و تربیت چنین فرزندان صالحی را مدیون همسر فداکارم هستم که خود از پرستاران بازنشسته می‌باشد چرا که زندگی با یک فرد بازیگر بسیار سخت و دشوار است.

ای کاش مسئولین به عهد خود وفادار بودند


هنرمند پیشکسوت یزدی در ادامه صحبت های خود به قول ها و وعده های مسئولین اشاره و عنوان کرد: ای کاش اگر مسئولی در هرجایگاهی که قرار دارد، وعده ای را به مردم می‌داد، به آن وعده عمل می‌کرد. متاسفانه صدا و سیمای مرکز یزد، انحصاری شده است به طوری که تنها عده خاصی از هنرمندان اجازه ورود به عرصه صدا و سیما را دارند و هیچ گونه حمایتی از هنرمندان صاحب نظر و پیشکسوت نمی‌شود.

هویدایی در پایان، خطاب به هنرمندان جوان بیان داشت: به هنرمندان جوان توصیه می‌کنم که با مطالعه و قانونمند پا درعرصه بی‌کران هنر بگذارند و از حواشی خود را دور کنند و بارها یادآور شده ام که خانه هنر هم مانند هر خانه ای درب ورودی دارد، اما در خانه ی هنر نامرئی است باید آن‌را با مطالعه و فراگرفتن فنون پیدا کنیم و این را بدانیم که از دیوار خانه وارد خانه هنر شدن؛ جز تباهی و نابودی چیزی عاید انسان نخواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!» به بررسی رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش وضعیت محمود نبویان از چهره های عضو جبهه پایداری به عنوان یکی از رقباء قالیباف در انتخابات ریاست مجلس آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.


این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آنها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف‌ ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900694

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان