Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری استان کرمانشاه شامل واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی است.

نعمت‌الله حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به ضرورت تعامل جدی بانک‌ها با واحدهای صنعتی استان برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت اظهار داشت: با توجه به ضرورت رونق تولید و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه واحدهای تولیدی صنعتی اما متأسفانه تاکنون نتوانستیم در استان به میانگین متوسط کشوری در رابطه با تأمین منابع مالی مورد نیاز این واحدها برسیم و رتبه 23 کشور را در این امر کسب کردن برای استانی که بیشترین درصد بیکاری را دارد به هیچ وجه پسندیده نیست و اعتقاد ما این است که بانک‌ها به این مبحث ورود جدی‌تری پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه انتظار ما از بانک‌ها این است که نگاه حمایتی‌تری در رابطه با پرداخت تسهیلات و تأمین منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی داشته باشند گفت: همکاری خوب بانک‌ها که برای پرداخت تسهیلات تعاملات لازم را با واحدهای صنعتی دارند یکی از راه‌هایی است که کشور را به رونق اقتصادی نزدیک می‌کند زیرا حوزه صنعت و معدن در عرصه تولید ملی و اشتغال‌زایی پیشتاز هستند.

حقیقی با بیان اینکه معادن استان کرمانشاه به دلیل عدم اکتشافات سیستماتیک و مستمر نسبت به دیگر معادن کشور عقب مانده است بیان کرد: اقدامات زیرساختی و اکتشافات ژئوفیزیک و ژئوشیمی در حوزه معادن این استان در سال‌های گذشته انجام شده است اما امسال به کمک سازمان ایمیدرو اکتشافات در 3000 کیلومتر مربع از سطح معادن این استان انجام می‌شود که خوشبختانه این شرکت گزارش مرحله اول آن را در اختیار ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه دو منطقه امیدبخش از لحاظ وجود منابع معدنی غنی، شرایط زمین‌شناسی و ماگماتیسم در استان داریم بیان کرد: یکی در منطقه شرق استان که شامل صحنه، سنقر و کنگاور است که این مناطق قابلیت تولید یک سری کانسارهای فلزی، غیرفلزی و صنعتی را دارد اما اکتشافات سیستماتیک در آن شکل نگرفته ما حدود 3000 کیلومتر را تعریف کردیم و تحویل ایمیدرو سازمان توسعه معدنی کشور دادیم که این سازمان موظف است تمام اقدامات اکتشافی و زیرساخت را تبدیل به معدن و صنایع معدنی کند و این شرکت یکی از شرکتهای وابسته به وزارت معدن و معدن است که تکلیف قانونی آن توسعه صنایع معدنی و معدن کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک منطقه قیر طبیعی نیز در غرب استان وجود دارد که تقریبا اکتشافات صورت گرفته در آن تاکنون غیرسیستماتیک و غیرکارشناسی شده است عنوان کرد: حدود 1300 کیلومتر از این منطقه را تبدیل به یک پهنه کرده و آن را واگذار به یکی از شرکتهای توانمند کشور برای پیگیری اکتشافات سیستماتیک کردیم تا تمامی اکتتشافات ماهواره‌ای و حفاری در آن انجام و تکلیف این معادن قیر حداکثر امسال تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود بهره‌مندی چند منطقه خاورمیانه از معادن قیر طبیعی، در ایران 75 درصد منابع قیر طبیعی در استان کرمانشاه قرار دارد که این یک مزیت و فرصت برای این استان است بیان کرد: در کنار صدور مجوزهای بهره‌برداری از معادن قیر طبیعی ضرورت فرآوری، بازاریابی و صادرات و توجه به محیط زیست نیز مدنظر قرار بگیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه باید متناسب با این 75 درصد قیر طبیعی در استان، توسعه صنایع پایین دست قیر را نیز برای جلوگیری از خام فروشی در نظر داشته باشیم گفت: در این راستا ما مواد معدنی قیر را به سه تا چهار شرکت بزرگ کشور فرستادیم تا کار تکنولوژی قیر در آن انجام شود و بتوانیم در حوزه فرآوری قیر نیز ورود جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد شرایط بسیار مناسب سرمایه‌گذاری برای ترغیب فعالان اقتصادی در شهرک زاگرس گفت: این شهرک در 15 کیلومتری مرکز استان و نزدیک فرودگاه احداث شده که حدود 13 سال بخشودگی مالیاتی نیز دارد و می‌تواند بخش عمده‌ای از سرمایه‌داران بزرگی که به دنبال این امکانات هستند را جذب و تأمین نیروی انسانی در آن با کمترین هزینه مقدور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه برای موفقیت در زمینه معدن‌داری برنامه‌ریزی خاصی تاکنون انجام شده است گفت: با توجه به اینکه استان از لحاظ تنوع منابع معدنی و کمیت در وضعیت بسیار خوبی در کشور قرار گرفته و در بحث سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی هم زیرساختها و قابلیتهای ژئوپلتیک مناسبی دارد که باید هر چه سریعتر این ظرفیتها را تبدیل به ثروت کنیم.

وی با اشاره به وجود 371 کیلومتر مرز مشترک ایران با عراق افزود: پنج بازارچه فعال مرزی استان در توسعه تجاری کشور با عراق بسیار مؤثر عمل کرده و به طور متوسط 50 درصد صادرات کشور با عراق از طریق مرزهای رسمی کرمانشاه در حال انجام است و این نشان دهنده قابلیت مناسب استان در امر توسعه تجارت و زیرساختهای تجاری است.

حقیقی با اشاره به اهمیت بسیار بالای منابع آبی برای ایجاد صنایع آب‌بر اظهار کرد: استان کرمانشاه از منابع آبی کافی برای زمینه‌های ایجاد و سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع آب‌بر برخوردار است و اکنون حدود 24 استان کشور برای ایجاد صنایع آب‌بر و‌ تأمین آب در حوزه صنعت دارای مشکلات اساسی هستند، اما استان کرمانشاه در حوزه تامین آب برای این صنایع مشکلی ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون برای بیش از 250 تا 260 واحد معدنی پروانه بهره‌برداری صادر شده است گفت: از این تعداد بیش از 80 درصد آن مربوط به واحدهای تولید مصالح ساختمانی هستند و اکنون دو واحد سیمانی فعال در استان وجود دارد که در امر صادرات و توسعه پیشتاز و جز واحدهای نمونه کشور هستند.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، دکتر صادقی ثانی در تشریح اظهار داشت: واحد آموزشی درمانی پژوهشی "توانبخشی کف لگن" به همت اعضای گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته سلامت به بهره برداری رسید.

وی تامین زیرساخت های آموزشی و توانمندی دانشجویان رشته فیزیوتراپی و تامین زیرساخت های توسعه ی رشته ای را از اهداف راه اندازی این واحد در بخش آموزشی عنوان کرد.

دکتر صادفی همچنین ایجاد بستری مناسب و جدید برای تحقیقات مشکلات و معضلات حاضر و رو به رشد مربوط به ناحیه لگن و کمربند لگنی مانند دردهای این ناحیه، نازایی، بی اختیاری های دفع، احتباس و عدم دفع، اختلالات جنسی و کمردردها و ... را از اهداف حوزه پژوهشی این واحد برشمرد.

دکتر صادقی اضافه کرد: با افتتاح این واحد خدمات درمانی در جهت کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، دردهای لگنی، بی اختیاری های ادراری و مدفوعی، افتادگی های مثانه، مشکلات رحمی، یبوست، احتباس ادراری، شب ادراری ها، جراحی های ناحیه لگن، نازایی ها و ... افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این واحد زمینه ارتباطات بین رشته ای مانند مامایی، زنان، گوارش، داخلی، فیزیوتراپی، اورولوژی را در زمینه های آموزشی درمانی-پژوهشی فراهم و از ارجاع بیماران مربوطه به استان های دیگر جلوگیری می شود.

دکتر صادقی با اشاره به گروه هدف دریافت کننده خدمت این واحد تخصصی گفت: بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، یبوست، دردهای ناحیه کمربندلگنی، مبتلایان به اختلالات جنسی و مشکلات ناباروری می توانند از خدمات این واحد بهره مند شوند.

به گفته وی؛ همه خمات این واحد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه فیزیوتراپی ارائه می شود.

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، مشاوره عمومی و رایگان مراجعین اسکلتی عضلانی و غربالگری، توصیه های ارگونومیکی پیشگیراننده و درمانی و مشاوره های خدمات توانبخشی قلبی ریوی، مشکلات کف لگن، بیماری های مغز و اعصاب ، بیماری های روماتیسمی، دیابت و ... بصورت رایگان به مراجعه کنندگان مرکز فیزیوتراپی کلینیک امام علی (ع) شهرکرد ارائه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900033

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی