Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:38:26 GMT

خاندان سلطنتی سعودی از ولیعهد جدید ناراضی هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۰۶۶۹

یک مشاور سابق دولت آمریکا در خصوص امور عربستان سعودی بر این باور است که بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی سعودی با ارتقاء مقام محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید مخالف بوده و از این اقدام ناراضی هستند.

خبرگزاری تسنیم: «پل لارودی» مشاور سابق دولت آمریکا که فعلا در سانفرانسیسکو مستقر است ضمن اشاره به افزایش اختلافات بین حاکمان عربستان سعودی، تاکید کرد: بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی سعودی از انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه تصریح کرد: این مساله روشن است که بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی از رهبری محمد بن سلمان ناراضی هستند.

لارودی گفت: محمد بن سلمان این کشور را در مسیرهایی قرار داده است که حتی در جامعه عربستان نیز بحث برانگیز است، از جمله نزدیکی با اسرائیل، جنگ بی پروا در یمن، حمایت از نیروهای نیابتی در سوریه و اقدام کاملا غیر سازنده برای راه انداختن مناقشه با قطر.

وی درباره ارزیابی خود از اقدام ملک سلمان در برکناری محمد بن نایف و انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید، تاکید کرد: تا کنون سلمان شاه عربستان سعودی یک سیاست خارجی کاملا محتاطانه بر اساس توافق و اجماع خاندان سلطنتی داشته و به سایر کشورها اجازه داده است تا به جنگ ادامه دهند و عربستان نیز رهبری و اداره آن را بر عهده داشته است. شاهزاده بندر بن سلطان یک استثنا بوده و محمد بن سلطان حتی بیشتر این واقعیت را تحریک می کند که پدرش ضعیف شده و تا حدی معلول است. وی اکنون خود را ولیعهد می داند چرا که پدرش عملا هر چه او بگوید انجام خواهد داد. با این حال آیا او می تواند قدرت را حفظ کند؟ باید منتظر بود و مشاهده کرد. هیچ سابقه تاریخی واقعی برای این نوع بازی قدرت در خاندان سلطنتی سعودی وجود نداشته است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حصر خانگی برخی از شاهزاده های سعودی نیز گفت: سپتامبر گذشته، شاهزاده خالد بن طلال از کلیه سمت ها و پست هایش استعفا کرد. نشان دادن نارضایتی از این روش در عربستان سعودی غیر معمول است ولی این روشن است که بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی از رهبری محمد بن سلمان ناراضی هستند، با در نظر گرفتن این واقعیت که سیاست های وی ثمر و فایده نداشته و کشوری را که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده به سوی ورشکستگی می کشاند. درباره شاه سعود در دهه 1950 میلادی این گونه گفته شده است که وی نمی توانسته است بین یک ثروت عظیم و یک ثروت نامحدود تشخیص دهد. همین مساله را می توان درباره شاهزاده محمد بن سلمان گفت. وی کشور را در مسیرهایی قرار داده که حتی در جامعه عربستان نیز بحث برانگیز است، از جمله نزدیکی با اسرائیل، جنگ بی پروا در یمن، حمایت از نیروهای نیابتی در سوریه و اقدام کاملا غیر سازنده برای راه انداختن مناقشه با قطر.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد