Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:22:29 GMT

زنان از سالمترین منابع خونی برخوردارند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۰۹۸۸

زنان از سالمترین منابع خونی برخوردارند

‌مسئول واحد جذب و آموزش اهداکنندگان انتقال خون البرز گفت: مشارکت محدود زنان در اهدای خون ناشی از بی اطلاعی و باورهای نادرست است.

‌فاطمه بابایی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهارکرد: هرچند طی سالهای‌گذشته شاهد حضور پررنگ زنان در مشارکت ای اجتماعی و فعالیتهای عام‌المنفعه بوده‌ایم اما وضعیت مشارکت آنها در امر اهدای خون به هیچ وجه رضایت بخش نیست‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه میانگین مشارکت زنان ایرانی در امر اهدای خون کمتر از پنج درصد است، این درحالی است‌ که درکشورهای توسعه یافته 50 درصد اهداکنندگان را زنان تشکیل می‌دهند.
بابایی با اشاره به دلیل مشارکت کم زنان در امر اهدای خون‌افزود: متاسفانه اطلاعات و آگاهی زنان در خصوص اهدای خون کافی نیست و باورهای نادرستی در این زمینه در جامعه وجود دارد.
بابایی تاکید کرد: بسیاری از زنان با تصور این‌که اگر خون اهدا کنند، دچارکم خونی شده و سلامت آنها به خطر می‌افتد، از انجام این کار خداپسندانه خودداری می‌کنند و این درحالی است که این باور اشتباه است.
این مسئول اضافه‌ کرد: بدون شک زنانی‌که خون اهدا می‌کنند، از بدن سالم تری برخوردارند و در زمان وقوع حوادثی که منجر به از دست دادن خون می‌شود، بدنشان مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.
مسئول واحد جذب و آموزش اهداکنندگان انتقال خون البرزگفت: از آنجایی‌که رفتارهای پرخطر در زنان کمتر از مردان است، خون آنها از سالم‌ترین منابع مورد نیاز است.
وی با تاکید بر مراجعه زنان به پایگاه‌های انتقال خون‌ گفت: با توجه به انجام آزمایش هموگلوبین و تجویز قرص‌های آهن در صورت نیاز توسط پزشکان‌، بانوان نگران ابتلا به‌کم خونی پس از اهدای خون نباشند و با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون به اهدای زندگی به نیازمندان کمک‌ کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی

(تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی

دیگر خبرها

  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی