Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: امیدواریم این پرونده هر چه زودتر بسته شود و به نحوی تمام شود که هم خانواده آقای کیارستمی و بستگانشان و هم افکارعمومی اقناع شود و امیدوارم همکاران ما در سازمان نظام پزشکی که پرونده در اختیارشان است ، در این مورد حضور فعال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی هم به نفع جامعه پزشکی است و هم به نفع کشور است. به طور کلی پاسخگو بودن باید درهمه حوزه ها وجود داشته باشد و برای ما که افراد دانشگاهی هستیم و در حوزه سلامت مردم مسئولیت مستقیم داریم باید از نظر پاسخگو بودن در صف اول باشیم.
وزیر بهداشت اضافه کرد: همه کسانی که به نحوی با پرونده مرحوم کیارستمی ارتباط دارند باید پاسخگو باشند، چه وزارت بهداشت، چه سازمان نظام پزشکی، چه بیمه ها و به طور کلی دولت، قوه قضاییه و همچنین دستگاه تقنینی کشور همه باید پاسخگو باشیم.
وی گفت: به نظر من علت اینکه پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی تا این اندازه حاشیه ساز شده این است که مسئولان پرونده به طور کامل به مردم توضیح نداده اند و هر کسی از نگاه خودش به موضوع پرداخته است و به خصوص اگر سازمان نظام پزشکی فعال تر و دقیق تر و همچنین دستگاه قضایی سریعتر عمل می کردند، مسئله به این شکل نمی شد.
هاشمی ادامه داد: اتفاق عجیبی هم نیفتاده است، خانواده مرحوم کیارستمی می خواهند بدانند که آیا قصور پزشکی صورت گرفته یا نه و اگر قصوری صورت گرفته، چه کسانی مقصر هستند و مجازات متناسب با آن چیست و می خواهند آن مجارات اجرا شود، من فکر می کنم این خواسته کاملا منطقی است.
وزیر بهداشت افزود: خواسته خانواده مرحوم کیارستمی، هنرمندان و علاقه مندان وی کاملا بحق است و همه کسانی که در پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی دخیل هستند باید در اقدام قانونی که باید انجام دهیم، تسریع کنیم و من امروز در مراسم سالگرد او اعلام خواهم کرد که نقش وزارت بهداشت در این مرحله کمتر از همه دستگاه های دیگر است.
وی گفت: بر اساس آنچه قانون تعیین کرده است، وظیفه و مسئولیت اصلی رسیدگی به این پرونده در درجه اول به عهده دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی است. قضاوت و کارشناسی سازمان نظام پزشکی برای قاضی پرونده نیز تعیین کننده است و به نظر من همه امور با راستی و درستی و حقیقت گویی و حقیقت پسندی قابل حل است.
هاشمی ادامه داد: به نظر من بی جا این پرونده طولانی شده است. تا جایی که من می دانم خانواده آن عزیز هم علاقه مند هستند که پاسخ روشنی دریافت کنند، ممکن است این پاسخ متناسب با انتظار شاکی نباشد چون بالاخره در محاکم قضایی وقتی مراجعه می شود، خیلی اوقات هر دو طرف یعنی هم شاکی و هم متشاکی راضی بر نمی گردند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: مهم این است که بالاخره حرف آخررا قاضی یا هر مرجع رسیدگی کننده که در این پرونده سازمان نظام پزشکی و هیات های قانونی این سازمان هستند بزنند و کار را تمام کنند، هر چند رأی آنها مورد رضایت طرفین قرار نگیرد، نه طرف پزشک یا هر کسی که مسئول بوده و خانواده وی هیچ کدام کاملا راضی نشوند ولی لازم است که موضوع را تمام کنیم.
وی گفت: من هم به عنوان یک شهروند و مسئول بخش سلامت در دولت، از اینکه رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی طول کشیده است، متاسفم چون می توانستیم خیلی زودتر اظهار نظر و اعلام رأی کنیم.
مرحوم عباس کیارستمی، کارگردان مشهور ایرانی 14 تیر سال 95 بعد از سپری کردن مدت ها بستری در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران و انجام چند عمل جراحی در این بیمارستان، در حالی که خانواده وی از مسیر درمان ناراضی بودند، برای ادامه درمان به فرانسه اعزام شد و اندکی پس از اعزام به این کشور در یکی از بیمارستان های این کشور درگذشت.
هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را به عهده داشت، پس از چند ماه از این حادثه، پزشک معالج وی را در برخی زمینه ها مقصر تشخیص داد اما حکم وی محرومیت موقت سه ماه از طبابت در مطب اعلام شد، این حکم مورد اعتراض خانواده مرحوم کیارستمی قرار گرفت و رسیدگی به مجدد به این پرونده را از دستگاه قضایی خواستار شدند.اما با گذشت حدود یکسال از درگذشت مرحوم کیارستمی این پرونده هنوز بسته نشده است و هنرمندان و خانواده وی از روند رسیدگی به این پرونده ابزار نارضایتی کرده اند.
مراسم سالگرد مرحوم عباس کیارستمی،قرار است امروز چهارشنبه -14 تیر- در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و قرار است وزیر بهداشت هم در این مراسم سخنرانی کند.
خبرنگار: افشین شاعری ** انتشار: علی حبیبی
اجتمام(4)* 3063 ** 1569
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست

جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دیوان عالی کشور در این جلسه با گرامیداشت روز معلم، به بخشی از سخنان امام راحل (ره) درباره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: "خدمتی که استاد شهید مطهری به نسل جوان و جامعه نموده کم نظیر است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». انسان ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضائی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود. چنانچه قضات محترم در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرائم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطروحه اظهار داشت: ان شاءالله خروجی این جلسات برای دستگاه قضایی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضایی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمرثمر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم