Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار اسدالله هادی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: اولویت مبارزه با مواد مخدر به علت بالا بودن درصد کشفیات در استان های استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد و فارس متمرکز است .
وی بیان داشت: درصد کشفیات در استان سیستان و بلوچستان نسبت به دوره قبل 34 درصد و در استان کرمان 10 درصد افزایش یافته است و همچنین بزرگترین محموله مواد مخدر با حجم یک تن و 650 کیلوگرم در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان این که بیشترین مواد کشف شده در ایران از نوع تریاک و حشیش و بیشترین کشفیات نیز در بین این پنج استان، در سیستان و بلوچستان بوده است، خاطرنشان کرد: به علت افزایش کشت تریاک در افغانستان، به دنبال جلوگیری و کاهش کشت در این کشور و همچنین جایگزینی کشت و انحراف مسیر ورود موادمخدر به ایران هستیم.
سردار هادی نژاد یادآور شد: در گذشته موادمخدر بیشتری به سمت ایران وارد می شد که با ایجاد موانع در مرز ایران و افغانستان، بیشتر مواد مخدر تولیدی در افغانستان وارد پاکستان می شود.
وی تاکید کرد: قاچاقچیان بهترین و مقرون به صرفه ترین مسیر برای انتقال مواد مخدر به اروپا را مسیر ایران می دانند به همین منظور تلاش جدی و بی وقفه برای مسدود کردن مرزها و تغییر مسیر انجام شده و ادامه دارد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع مواد مخدر از نوع گُل و ماری جوآنا در بین جوانان، گفت: پیشگیری بهترین راهکار مقابله و اصل و اساس سیاست گذاری‌ها است که برای این امر مهم، دستگاه های فرهنگی و همه اقشار و به ویژه خانواده ها باید تلاش کنند تا از شیوع این مواد جلوگیری کنند.
سردار هادی نژاد تاکید کرد: برخی بر این باورند که ماده مخدر گل که نوعی حشیش است اعتیاد آور نیست، که این باور غلطی است و این مواد اثرات بسیار مخربی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد، در این راه باید اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع اتفاق بیفتد و به همین منظور از امسال پیشگیری از این موضوع در قالب چند کتاب در محتوای آموزشی دوره متوسطه تحصیلی قرار می گیرد تا حدودی از آن پیشگیری شود.
وی یادآور شد: بر اساس آخرین شیوع شناسی، در کشور 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد داریم که هشت تا 10 درصد آن ها را زنان تشکیل می دهند و درصد زنان معتاد نسبت به روند افزایش اعتیاد در بین مردان افزایش یافته است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تمایل مفرط زنان به زیبایی و کاهش وزن، باعث توزیع انواع موادمخدر در آرایشگاه ها از سوی سودجویان شده است، و از سویی آگاه نبودن زنان نسبت مضرات روان‌گردان‌ها و مواد مخدر دیگر علت افزایش مصرف موادمخدر در بین زنان کشور عنوان می‌شود.
امروز به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر، با حضور معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، محمدرضا خباز استاندار و جمعی از شهروندان و مسوولان سمنان، 20 تن موادمخدر در قالب همایش پیاده روی خانوادگی در بوستان کوهستان سمنان نابود و به آتش کشیده شد.
سال گذشته 708 تن مواد مخدر در کشور کشف شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه