Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب اسلام جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای با محکومیت تصمیم دادگاه مبنی بر حبس سردار حسنلی آن را ناعادلانه دانست.

به گزارش مشرق، حزب اسلام جمهوری آذربایجان با محکوم نمودن حکم دادگاه مبنی بر حبس حاج سردار حسنلی آن را یک گام در جهت مقابله با عواطف و اعتقادات مردم خواند.

این بیانیه می افزاید:حاج حسنلی بعنوان یک کارشناس علوم اسلامی در کشور و حتی در خارج از کشور شناخته شده است و صدور حکم حبس برای این روحانی که در جهت تقویت اسلام واقعی در کشور تلاش می کند تا مردم را از هر گونه انحرافات در جامعه آشنا کند تصمیم نادرستی بحساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتهامات نادرست و صدور حکم ناعادلانه بار دیگر نشان داد در کشور به دین و دینداران واقعی بعنوان یک کابوس وحشتناک نگاه می شود و اسلام حقیقی و کسانی که در راه ترویج دین تلاش می کنند در ارزش های اخلاقی ما در جامعه جایی ندارد.

در بیانیه ی حزب اسلام آمده، حاج سردار حسنلی بعنوان عضو روحانیون جمهوری آذربایجان، سردبیر سایت مائده. آذ و یک روحانی با سواد به وظیفه دینی خود در جهت ترویج اسلام واقعی عمل نموده و ما بر این معتقدیم با حکم ناعادلانه ای که از سوی دادگاه بر علیه وی صادر گردیده است خداوند متعال وی را در آخرت سعادتمند خواهد نمود.

لازم به ذکر است، سردار حاج حسنلی، چهارم اسفند‌ماه سال گذشته در پی شکایت فرمانداری شهر ماساللی از وی به خاطر برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار، بازداشت شده بود و دیروز ۱۲ تیرماه با اتهام‌های واهی حکم ۳ سال حبس برای این روحانی شیعی صادر شد.

منبع: اسلامین سسی

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود

محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در حاشیه مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با تاکید بر از سرگیری تبادلات فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: ما تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود؛ کشور ایران مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با جمهوری آذربایجان دارد و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی خود با اشاره به ضرورت برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و آذربایجانی ادامه داد: آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک برگزار کنیم.

اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر بازطراحی رابطه فرهنگی با همسایگان در دوره دولت سیزدهم گفت: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با یکدیگر دارند و به همین خاطر یک ایرانی در جمهوری آذربایجان و یک فرد ار کشور شما در ایران احساس غربت نمی‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه ١٢ اردیبهشت  برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزیران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده