Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- عزت‌الله بهشتي در مديريت منابع‌طبيعي کهگيلويه و بويراحمد آنقدر از رسانه‌ها و خبرنگاران شکايت کرده است که مي‌توان گفت بخش زيادي از وقت او و مجموعه‌اي که رسالت‌هاي مهمتري دارند در راهروهاي دادگاه، عليه خبرنگاران و رسانه‌ها صرف مي‌شود.
به گزارش اقتصادي آريا به نقل از ريواس جنوب ، استان خوش‌طبيعت کهکيلويه و بويراحمد به طرز ناجوانمردانه‌اي زخم خورده زمين‌خواري و آتش‌سوزي‌هايي است که اداره‌کل منابع طبيعي با همه توانش و در بهترين حالت، ياراي مقابله با آن را ندارد، چه برسد به اينکه اين اداره‌کل مهم با کمبود شديد نيرو و امکانات در صيانت از سرمايه‌هاي ملي مواجه است که اين نسل و نسل‌هاي آينده، چنين وظيفه مهمي را از آن انتظار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجم بالاي تجاوز به منابع ملي اين استان و آتش‌سوزي‌هاي گسترده در کنار واقع‌بيني از کمبود نيرو و امکانات تا حدي کم‌کاري‌هاي آشکار مديريتي در اداره‌کل منابع طبيعي را توجيه و قابل تحمل مي‌کند اما وقتي که شاهديم عزت اله بهشتي به عنوان پاسخگوي اصلي وضعيت اسفناک منابع ملي به جاي آنکه چاره‌اي بينديشد و وقت خود را صرف کاهش مشکلات کند، انرژي و وقت خود و همکارانش را روي شکايت از رسانه‌ها و خبرنگاران منتقد ، متمرکز کرده و با کوچکترين انتقادي در يک رسانه، دست به شکايت مي‌برد، جاي نگراني وجود دارد.
جالب است اداره‌کل منابع طبيعي آنقدر حساسيت روي شکايت عليه رسانه‌ها دارد که حتي به آراي اوليه قضات هم قانع نمي‌شوند و تا سرحد قانون فرصت‌هاي اعتراض، رايزني و وقت گذاشتن‌هاي ممکن اين پرونده‌ها را پيگيري مي‌کنند ؛ اين در حالي است که موتور آنها براي پيگيري پرونده‌هاي کلان زمين‌خواري و تجاوزهاي آشکار خاموش است و اگر نبود هل دادن‌هاي دادستان و رئيس کل دادگستري و برخي قضات خداترس، کمترين پيگيري در اين زمينه هم نمي‌شد و موتور منابع طبيعي در عمل به اين وظيفه سنگين خود خاموش مي‌ماند.
اين فشار بر رسانه از سوي منابع طبيعي با وجود شعارهاي دولت و سياست‌هاي حمايت از آزادي بيان و انتقاد در رسانه‌ها مغايرت کامل دارد و اکنون به واسطه حاکميتي بودن منابع طبيعي و برخي مظلوم‌نمايي‌ها کمترين نقدي از اين دستگاه اجرايي مهم نمي‌شود.
بهشتي کم‌کاري‌هاي مديريتي خود را زير شکايت‌هاي مکرر از خبرنگاران قايم کرده تا به افکار عمومي وانمود کند که انعکاس کم‌کاري‌ها و ضعف‌هايش بي‌انصافي‌هاي رسانه‌ها و تشويش اذهان عمومي است اما او هرگز نتوانسته يا نخواسته از ظرفيت بالاي رسانه‌ها در ترويج فرهنگ حفظ منابع طبيعي استفاده کند و دست از تقابل با آنها بردارد.
او نمي‌داند که انتقاد رسانه‌ها به او براي رفع ضعف‌هايش کمک مي‌کند و انعکاس مشکلات و کمبودها در سايت‌ها و خبرگزاري‌ها فرصتي براي پيگيري و فشار بر مرکز براي اختصاص اعتبار است نه تهديد صندلي مديريتش.
بهشتي نويسنده هر مطلبي که به مذاقش خوش نيايد را به دادگاه مي‌کشاند اما نمي‌داند اين کار او هيج کمکي به هزاران هکتار جنگلي که در اين سالها طعمه حريق شد و صدها هکتار زميني که در حلقوم زمين‌خواران است و ده‌ها بي‌عدالتي و تخلف و نارضايتي‌هاي کشاورزان و طبيعت دوستان در حوزه تحت مديريتش نمي‌کند.
بهشتي اگر مي‌خواهد در صندلي خدمت بيشتر بماند بايد رويکردش را تغيير دهد و صداي اعتراض کشاورزان، رسانه‌ها، منتقدين و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري و مهمتر از همه اين‌ها صداي سوختن جنگل را بشنود نه اينکه صداي رسانه‌اي را خاموش کند؛ غير از اين باشد قدرت جاي خدمت را گرفته است.


کدM-ch2531


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم