Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره موضوع برنامه که صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی بود، گفت: این بحث یک مبنای علمی دارد و فردا همان می‌شود که امروز اندیشیده‌اید. حتما می‌توانیم رشد کنیم اگر برای تیم ملی تدبیر نیکو شود. الان در حال کارهای جدی روی تیم‌های ملی هستیم و توان و هزینه‌هایمان را بین 18 تیم ملی تقسیم کردیم اما تیم ملی بزرگسالان از این قاعده مستثنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیم ملی درآمدزایی خاصی دارد چون با صعود به جام جهانی می‌تواند هزینه‌های خودش را با توجه به مبلغی که فیفا به تیم‌های صعود کننده می‌دهد، در بیاورد. ما در فوتسال و فوتبال ساحلی سوم شدیم که برای ما اعتباری بود اما مبلغی به فدراسیون نیامد. با این حال فدراسیون‌ هم باید برای این تیم‌ها هزینه کند اما موضوع تیم ملی بزرگسالان متفاوت است. برخلاف همیشه صعودمان خیلی زود قطعی شده است. در گذشته فرصت کمی برای تدارک داشتیم اما الان کارهای زیاد می‌توان کرد.

تاج گفت: در همین راستا روز گذشته جلسه‌ای با سازمان گردشگری داشتیم و درباره اعزام‌ها صحبت کردیم. تلاش می‌کنیم با توجه به اینکه روسیه نسبت به برزیل به ایران نزدیک‌تر است و حذف روادید سفر به این کشور بتوانیم ورزشگاه‌ها را پر کنیم ضمن اینکه قبل از بازی با ازبکستان 3-4 جسله مفصل با کی‌روش داشتیم و از آنجا که صعودمان قطعی بود برنامه‌هایی تنظیم کردیم که معادل آن 10-20 میلیارد هزینه می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های تیم ملی خاطرنشان کرد: بازی با هر تیم بزرگی به سود ما نیست. ما یک بار با برزیل بازی کردیم اما توفیقی به دست نیاوردیم. باید ببینیم که چه بازی‌هایی به درد ما می‌خورد. در حال بازی با روسیه قطعی است و باز‌ی‌های دیگری هم پیش‌بینی کرده‌ایم. طبق برآوردی که انجام شده حدود 17 و نیم میلیارد تومان بودجه لازم داریم که این هزینه برای پشتیبانی تیم ملی لازم است. حتی در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتم به صورت مفصل این موضوع را به اطلاع او رساندم. خوشبختانه وزیر ورزش اعتماد و علاقه خوبی به تیم ملی دارد که از دوره‌های گذشته بهتر است. در حال حاضر هم در حال تدارک پشتیبانی از تیم ملی هستیم و این موضوع با حمایت وزارت ورزش شدنی است چرا که به تنهایی این موضوع از عهده فدراسیون فوتبال برنمی‌آید. ما چندین فدراسیون دیگر هم داریم که باید آنها را هم پشتیبانی کنیم. اهالی فوتبال می‌دانند که انجام تدارک خوب حتما با نتیجه خوب همراه نیست و ضمانتی برای برد به حساب نمی‌آید اما شرط عقل این است که از تیم ملی حمایت کنیم.

تاج درباره گلایه‌های امیرحسین پیروانی مبنی بر اینکه برخی باشگاه‌ها با تیم ملی امید همکاری نمی‌کنند، اظهار داشت: به هر حال باشگا‌ه‌ها حقوقی دارند و تیم ملی هم حقوق خاص خود را دارد. باشگاه‌ها می‌توانند بگویند چون فیفا دی نیست به تیم ملی بازیکن نمی‌دهیم و حرف درستی هم هست اما به هر حال فدراسیون فوتبال همانطور که مسئول تیم‌های ملی است مسئول باشگاه‌ها هم هست. چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که انتظار صعود 40 ساله تیم ملی امید به المپیک که مطالبه عمومی است، عملی شود. ما در سایر تیم‌های ملی موفق بودیم و تیم امید هم به المپیک برود. تیم ملی امید همان تیم ملی جوانان است که با تقویت به عنوان تیم ملی امید انتخاب شده و ما می‌توانیم از این بازیکنان 2 سال دیگر استفاده کنیم. ما از باشگاه‌ها درخواست همکاری کردیم و هیچ باشگاهی نیست که با ما همکاری نکند. حتی با علی اکبر طاهری هم جلسه داشتیم و قرار شد همه بازیکنان در اردو حاضر شوند.

وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس به تیم امید بازیکن نداده و حتی گفته می‌شود تیم استقلال ملی‌پوشان امیدش را به ارمنستان برده،‌ افزود: افتخاری مدیرعامل استقلال به ما نامه‌ای نوشت و به ما اعلام کرد زمانی نامه ما به دست آنها رسید که استقلال در ایران نبود. اما اگر لازم باشد بازیکنان‌مان را به ایران برمی‌گردانیم. این موضوع باعث شد تا به ساکت اعلام کنیم اگر ضروری است بازیکنان برگردند اما اگر می‌شود همکاری صورت بگیرد چرا که تیم‌ها هم در تمرینات بدنسازی هستند و همان کاری را می‌خواهند انجام دهند که تیم امید انجام می‌دهد. اسم این مسئله عدم همکاری نیست که بگوییم همکاری نمی‌کنند چون اگر بحث همکاری نکردن باشد، طبق ماده 22 و 33 آئین‌نامه انضباطی می‌توانیم باشگاه‌ها را محروم کنیم اما واقعا فضای کار اینطور نیست.

تاج درباره برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در کشور آلمان و اینکه آیا این موضوع با فدراسیون فوتبال هماهنگ شده یا نه،‌ افزود: قطعا هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود، فدراسیون فوتبال باید با آن موافقت کند. در همین رابطه ما جلسه دوساعته‌ای با مدیران دو باشگاه و حضور اسپانسر در دفتر داورزنی معاون وزیر ورزش انجام دادیم و صحبت‌هایی رد و بدل شد. در این چند وقت مخالفت‌هایی با برخی از اعزام‌های تیم‌ها به خارج از کشور انجام شده بود اما دو باشگاه عدد بسیار بالایی درباره درآمد این بازی عنوان کردند و من عنوان کردم نامه‌ای که برای درخواست این بازی به ما می‌دهید رقم را هم در آن ذکر کنید که این عدد کسب می‌شود. اگر این عدد که عنوان شده کسب شود بسیار خوب خواهد بود. حتی قرار است ترکیب دو تیم را هم تماشاگران عنوان کنند که این موضوع با پیامک خواهد بود و این مسئله هم خودش برای دو باشگاه درآمدزایی به همراه دارد. همچنین نامه‌ای به تلویزیون زده‌ایم تا این بازی پخش شود و خود آنها هم نظر مثبتی به این مسئله دارند. اینکه چرا این بازی در آلمان برگزار شود هم به این دلیل است که ایرانیان زیادی در این کشور هستند که جذب این بازی خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های سازمان لیگ برای برگزاری لیگ برتر، تصریح کرد: این موضوع را باید از سازمان لیگ بپرسید اما چیزی که من اطلاع دارم این است که یک جشن برترین‌ها برگزار خواهد شد و یک مراسم قرعه‌کشی هم خواهیم داشت. جشن برترین‌ها یک هفته قبل از آغاز لیگ خواهد بود. برنامه‌های لیگ هم با کی‌روش تنظیم شده و برنامه‌های تیم ملی در آن دیده شده است. باشگاه‌ها هم در جریان این مسئله قرار دارند و نامه‌ای زدند که در آن موافقت خود را با این برنامه‌ها اعلام کردند.

تاج در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌هایی مدنظر است تا روزهای فیفادی از دست نرود، افزود:‌برای تیم‌های ملی بانوان، ساحلی، پایه و تیم ملی بزرگسالان برنامه‌های خوبی داریم و برای بزرگسالان برنامه‌های فیفا دی دیده شده است.

604

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • تقوی: تیم ملی والیبال چند بازی تدارکاتی در برزیل برگزار خواهد کرد
  • مهربان: جعفرپور هدف بزرگی دارد
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • تمرینات فشرده آماده سازی ماریو بالوتلی در ترکیه / فیلم