Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز – فرمانداری تبریز با انتشار اطلاعیه ای در خصوص ابهامات و شایعات مربوط به بروز صداهای غیرمعمول در سطح شهر توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرمانداری تبریز، در این اطلاعیه عنوان شده است: صبح سیزدهم تیر ۹۶ اخبار متفاوت و گاهی نگران‌کننده مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در سطح شهر تبریز در رسانه‌های جمعی منتشر شده است که با توجه به انتشار اخبار متفاوت از این اتفاق همچنین انتشار مصاحبه‌ای از فرماندار شهرستان تبریز، لازم است در این خصوص توضیحاتی خدمت شهروندان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوالی ساعت پنج صبح این روز صدایی شبیه به انفجار حوالی سه‌راهی ارتش و حافظ شنیده می‌شود و به دنبال آن یکی از دوستان رسانه‌ای طی تماس با فرماندار تبریز علت را جویا می‌شود، شهرتی‌فر پس از استعلام از فرماندهی انتظامی شهرستان، به خبرنگار اطلاع می‌دهد صدای شنیده شده ناشی از ترکیدگی لاستیک کامیون است و خوشبختانه مورد خاصی نبوده است.

پس از ساعت ۶:۳۰ صبح همان روز همکاران اداره گاز حدفاصل چهارراه آبرسان تا سه‌راهی زعفرانیه اقدام به ایمن‌سازی و تعمیر خطوط گازرسانی می‌کنند و به همین دلیل صداهایی در این محدوده به گوش می‌رسد.

متأسفانه برخی دوستان رسانه‌ای این دو موضوع را به هم ربط می‌دهند و علاوه بر انتشار مصاحبه‌ای از معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان مبنی بر بروز انفجار گاز، مصاحبه‌ای را با فرماندار شهرستان تبریز که در جلسه منتخبان شوراهای کلان‌شهرها در تهران به سر می‌برد، منتشر می‌کنند که قطعاً به سبب متفاوت بودن دو اتفاق اشاره شده، مصاحبه‌های منتشره موجب افزایش شایعات و گمانه‌زنی‌ها در سطح شهر می‌شود.

از آنجایی که صدای ترکیدن لاستیک با صداهای ناشی از عملیات تخلیه گاز متفاوت است، جای تعجب دارد با پیش‌کشیدن صدای شنیده‌شده در محله بارون آواک که قبل از عید سعید فطر به وقوع پیوسته بود، شرایطی ایجاد می‌شود که شهروندان احساس کنند مسؤولان شهرستان از اتفاقات واقعه بی‌خبر هستند.

ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی ادارات روابط عمومی دستگاه‌های خدمت‌رسان از قبیل گاز، برق و مخابرات در خصوص برنامه‌های اجرایی در سطح شهر، به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند برای رفع نگرانی مردم موارد احتمالی امنیتی توسط نیروی انتظامی و فرمانداری شهرستان تبریز اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت پیش‌بینی وقوع اتفاقات و بحران، مراتب توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری اطلاع‌رسانی می‌شود.

از این رو با توجه به جمیع موارد ذکرشده، از همکاران رسانه‌ای تقاضا داریم ضمن رعایت اصول، اخلاق و رسالت اطلاع‌رسانی صحیح ضمن انعکاس متناسب رویدادها و مصاحبه‌های مرتبط در این خصوص، موجبات کاهش نگرانی و رفع شایعات در جامعه را فراهم سازند و ضمن ارتباط با منابع موثق خبری و مسؤولان ادارات ذی‌ربط، از تفسیر و گمانه‌زنی خودداری کنند.

یقیناً با علم به جایگاه رفیع رسانه‌ها در جامعه، بر این باور هستیم همراهی و احساس وظیفه همکاران محترم به رفع حواشی در سطح شهر کمک خواهد کرد و در پایان لازم می‌دانیم از همکاری‌های صمیمانه رسانه‌ها و سایت‌های خبری در خصوص انعکاس اخبار و رویدادها تشکر کنیم و امیدواریم ارتباط مستمر رسانه‌ها با مسؤولان شهر موجب انعکاس صحیح اخبار و اطلاعیه‌ها شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شرکت گاز استان، اعلام کرد: به علت تعمیرات و لزوم جابجایی شبکه خطوط لوله گاز، جریان گاز طبیعی مشترکین واقع در شهر هوراند و ۶۷ روستای مسیر‌های تنباکلوق، آقبراز و میدانلار هوراند و ۳ روستای کلیبر (گوار، عربشاه خرگوشان و گوزالان) از ساعت ۹:۳۰ روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ به مدت ۲۴ ساعت قطع خواهد شد.

مشترکان برای ارائه هرگونه گزارش و دریافت راهنمایی، با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گاز تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر
  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی