Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از خانواده‌ شهدای فاجعه منا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: جای تأسف دارد که در مراجعه جمعی از خانواده شهدا در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۶ که رسالت ابلاغ مطالبات کل خانوده‌ها را به عهده داشتند، این سازمان واکنشی غیرمترقبه نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ جمعی از خانواده‌ شهدای فاجعه منا در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از برخی دستگاهها در عدم رمزگشایی فاجعه منا، از بی‌پاسخ ماندن برخی پرسشها نظیر روند تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فاجعه منا ابراز گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الکعبه

سلام بر روح پر فتوح شهدا آنان که در هجوم دستاوردهای فانی دنیوی، پرچم بقای خود را بر ستیغ آزادی استوار کردند.

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند خانواده شهدای مکه و منا، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری «فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا نباید فراموش شود» و در امتداد مطالبات خود در زمینه رسواسازی عاملین فاجعه دردناک منا و صیانت از خون بناحق ریخته شهدایشان همچنین به منظور جلوگیری از تکرار تعدی مجدد عربستان سعودی به جان حجاج، با سازمانها و نهادهای مختلف در ارتباط بوده و برای طی گامهای مؤثر لحظه‌ای از پای ننشستند.

در این میان نهادهایی بودند که در کوران درد و رنج بازماندگان این فاجعه، ما را تنها نگذارند و از طرفی برخی نهادهای دیگر چنانچه شایسته بود، به اجرای اقدام عملی در جهت رمزگشایی ابعاد فاجعه منا نپرداختند و به حمایت لازم از خانواده‌ها مبادرت نورزیدند و فراموش کردند که این بی‌توجهی، قطعاً با تأمین امکان سوءاستفاده فرصت‌طلبان، می‌تواند در درجه اول نهاد مربوطه را متضرر کند.

سازمان حج و زیارت نیز گر چه در کنار نهادهای مؤثر دیگر، به حل و فصل بخشی از مطالبات خانواده‌ها من‌جمله احراز شهادت برای سفرکردگان ملکوت در منا، مبادرت ورزید اما متأسفانه در زمینه ایستادگی در برابر عمال بروز این جنایت و مطالبه‌گری از آنان برای رقم زدن چنین جنایت هولناکی، قصور داشته و هم‌اکنون نیز بسیاری از پرسشها نظیر روند تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را بی‌پاسخ گذارده است.

مراجعات مکرر خانواده‌ها به سازمان مزبور، مرتبط با روشن شدن روند پیگیری فاجعه بوده و تأکید می‌شود هیچ‌گاه دریافت دیه به عنوان اولویت برای قاطبه بازماندگان مطرح نبوده است.

جای تأسف دارد که در مراجعه جمعی از خانواده شهدا در تاریخ 11 تیر 1396 که رسالت ابلاغ مطالبات کل خانوده‌ها را به عهده داشتند، این سازمان واکنشی غیرمترقبه نشان داد و در رفتاری شتابزده، اولاً هویت مراجعان را زیر سؤال برده و ثانیاً به برگزاری تجمع بی‌مجوز و انگیزه‌های پشت پرده متهم کرد.

گفتنی است، روز یکشنبه مصادف با یازدهم تیرماه سال 96 جمعی از خانواده‌های شهدای فاجعه منا در انتقاد به عملکرد دستگاههای ذیربط نسبت به فاجعه منا، مقابل دفتر مرکزی سازمان حج و زیارت تجمع کردند؛ این اقدام جمعی از خانواده‌های شهدای منا واکش سازمان حج و زیارت را به‌دنبال داشت.

انتهای پیام/

R1365/Psaadati/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار واریز پاداش سوادآموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی از پرداخت مبلغ تشویقی سوادآموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نهضت سوادآموزی، رسول جمشیدی اول به پرداخت پاداش سوادآموزان قبول شده تصویب‌نامه هیئت وزیران (سال ۱۳۹۳) اشاره کرد، سازمان را موظف به پرداخت پاداش معادل «۲۰ درصد» از سرانه هزینه تمام شده از محل اعتبارات مصوب به سوادآموزان قبول شده دوره سوادآموزی دانست و اظهار کرد: مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران (سال ۱۳۹۳)، سازمان نهضت سوادآموزی به شرط تخصیص بودجه موظف به پرداخت پاداش معادل «۲۰ درصد» از سرانه هزینه تمام شده از محل اعتبارات مصوب به سوادآموزان قبول شده دوره سوادآموزی است و اجرای این مصوبه از تاریخ ابلاغ برای یک سال اجرا شده بود، ولیکن علی‌رغم تعهدات ایجاد شده، به علت تأمین نشدن اعتبار و کسری تخصیص، اجرای مصوبه از سال ۱۳۹۴ به مدت هشت سال مسکوت مانده بود.

وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه تنها برای سوادآموزان قبول شده گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ایرانی است، افزود: اجرای این مصوبه تنها برای سوادآموزان قبول شده گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و برای سوادآموزان هم وطن ایرانی است و مشمول اتباع نمی‌شود و به‌رغم مسکوت ماندن و توقف اجرای این مصوبه به مدت هشت سال، با پیگیری‌های متعدد به‌عمل‌آمده در سال ۱۴۰۱ مانند طرح موضوع مطالبات سوادآموزی در بیست و ششمین جلسه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی (۱۴۰۱/۱۰/۲۸) بخشی از اعتبارات سازمان در پایان سال بابت تسویه بدهی (تشویق) در نظر گرفته و در فاز اول پرداخت قبول‌شدگان سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اقدام شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به واریز فاز دوم پرداخت مطالبات تشویقی سوادآموزان قبول شده تصریح کرد: برای واریز این مبالغ نیاز به شماره شبای سوادآموزان و شماره همراه آنها بود که با عنایت ویژه مقام عالی وزارت و همکاری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان و مساعدت بانک مرکزی این مسیر هموار شد که جا دارد از زحمات و مساعدت‌های این افراد تقدیر و تشکر شود که با پیگیری‌های مکرر انجام شده، فاز دوم پرداخت مطالبات برجای‌مانده از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در نهایت پاداش سوادآموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ نیز بیست‌ونهم فروردین ۱۴۰۳ به‌حساب افراد واجد شرایط و مشمول واریز شد.

جمشیدی اول اضافه کرد: تعدادی از افراد هستند که به دلیل نداشتن شماره شبا یا مسدود بودن شماره‌حساب‌ها مبلغ به حساب آنها واریز نشد که لازم است این سوادآموزان که مربوط به دوره تحصیلی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ هستند و پاداش قبولی خود را دریافت نکرده‌اند یا به هر دلیلی معترض هستند، جهت پیگیری و انجام اقدامات بعدی کد ملی خود را به سرشماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ پیامک کنند یا افرادی که به هر دلیل شماره شبا نداشتند می‌توانند به معاونت سوادآموزی استان‌ها مراجعه کنند تا بررسی مدارک انجام و درخواست تشویق برای آنها نیز فراهم شود.

وی در خصوص مطالبات سنوات قبل گفت: باقی مانده مطالبات سنوات قبل در صورت تأمین اعتبار از سال جاری به‌تدریج پرداخت خواهد شد و مشخصات سوادآموزان دریافت‌کننده پاداش طی نامه‌ای به استان‌ها ارسال می‌شود.

کد خبر 746207

دیگر خبرها

  • حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود
  • آخرین اخبار واریز پاداش سوادآموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود 
  • چرایی سنگ‌اندازی واشنگتن در مسیر عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است