Web Analytics Made Easy - Statcounter

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت: مردم در حوزه درمان، به افراد غیر پزشک اعتماد نکنند و در حوزه طب سنتی نیز حتماً به اهل فن و افراد خبره و متخصصان طب سنتی و پزشکانی که در این حوزه تخصص دارند و سلامتکده‌های دانشگاهی مراجعه کنند.

به گزارش سلامت بی باک، محمود خدادوست با اشاره به اینکه در منابع معتبر مکتوب طب سنتی ایران آمده است که نمک دریا به دلیل امکان وجود ناخالصی‌های سمی در آن، حتماً باید تصفیه شود، اظهار داشت: هر جا صحبت از طب سنتی ایرانی می‌شود، باید مبتنی بر منابع معتبر مکتوب این حوزه باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی از باور مردم به طب سنتی و از اعتقادات مردم برای جلب منافع خود، سوء استفاده می‌کنند که این هم ظلم به مردم، هم ظلم به سلامت جامعه و هم ظلم به طب سنتی است.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه گفت: ما بر این باوریم که طب سنتی ایران قدمت چندهزار ساله و ریشه در باور مردم دارد اما به شرطی که از تجربیات علما و آنچه در منابع معتبر هست، به صورت منطقی و دور از افراط و تفریط استفاده شود.

وی تاکید کرد: کسانی که دغدغه توسعه طب سنتی را دارند، باید حرف‌های منطقی و عاقلانه و مبتنی بر منابع مکتوب، مستند و مبتنی بر تحقیقات علمی بزنند و با پرهیز از هر گونه بزرگنمایی و افراطی‌گری در این حوزه، سبب مقابله جامعه پزشکی در استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی ایرانی در نظام سلامت نشوند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: به مردم تاکید می‌کنم که بسیاری از اطلاعات ارائه شده در فضای مجازی در رابطه با طب سنتی ایرانی، بدون اتکا به منابع معتبر و سرشار از افراطی‌گری و بزرگنمایی است که توسط برخی افراد سودجو و فرصب‌طلب ارائه می‌شود و عمل به آنها قطعاً به سلامت آنان و حتی طب سنتی ایرانی آسیب می‌زند.

وی با اشاره به کلیپی که به تازگی در خصوص استفاده از نمک دریا در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این کلیپ بر اساس منابع معتبر طب سنتی ایرانی نبوده و مبتنی بر اظهارات شخصی و سرشار از بزرگنمایی و افراطی‌گری است که متاسفانه بارها در مورد ادعای درمان قطعی بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان و M.S هم شاهد آن بودیم.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: بر اساس منابع معتبر طب سنتی ایرانی، نمک دریا به دلیل امکان وجود ناخالصی‌های سمی در آن، حتماً باید تصفیه شود.

وی افزود: اگر کارخانه‌ای داریم که نمک دریا را تصفیه کند، قطعاً دارای پروانه بهره‌برداری و مجوز معاونت بهداشتی و درمان است و تفاوتی نمی‌کند نمک دریا باشد، یا نمکی که از سنگ‌های نمک در معادن گرفته می‌شود که در حال حاضر کارخانه‌ای دارای مجوز در کشور برای تصفیه نمک دریا نداریم.

دکتر خدادوست تاکید کرد: مردم حتماً از نمک‌های کارخانه‌ای تصفیه‌شده استفاده کنند و سلامت خود را به خاطر سودجویی افرادی که برای منافع خود از باور مردم سوء استفاده می‌کنند، به خطر نیندازند.

وی افزود: به مردم کشورمان توصیه می‌کنم که در حوزه درمان، به افراد غیر پزشک اعتماد نکنند و در حوزه طب سنتی نیز حتما به اهل فن و افراد خبره و متخصصان طب سنتی و پزشکانی که در این حوزه تخصص دارند و سلامتکده‌های دانشگاهی مراجعه کنند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: حتی استفاده از یک گیاه دارویی در حد دوز درمانی، بدون تجویز پزشک، می‌تواند خطرناک باشد و اتفاقی که در ساده‌ترین حالت میفتد، این است که با داروهای شیمیایی مورد مصرف فرد و یا بیماری‌های زمینه‌ای وی تداخل ایجاد کرده و فرد را دچار مشکل می‌کند که از این تداخلات هم خود فرد آگاهی ندارد و هم یک فرد غیر پزشک از آنها بی‌اطلاع است.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که بالاترین ذخایر معدنی ارزشمند کشور را دارد و به عسلویه معدنی شرق ایران معروف شده است و به جهت واحدهای فعالی همچون زغال‌سنگ، طلا، منیزیم و… حرف‌های بسیاری در این حوزه اقتصادی و تبدیل شدن به قطب معدنی دارد.

خراسان جنوبی ۶ درصد مجموع معادن کشور، ۵.۱ درصد از ذخایر قطعی، ۲.۴ درصد استخراج اسمی و ۸.۵ درصد اشتغال در حوزه معادن را در کشور به خود اختصاص داده است. اما فعالان عرصه معدن و افکار عمومی معتقدند که برخورداری استان متناسب با داشته‌های معدنی نیست و باید گام‌های جدی برای تغییر این وضعیت برداشته شود.

به گفته کارشناسان حوزه معدن، خراسان جنوبی گرفتار نیمه خام‌فروشی و تکمیل نشدن زنجیره فرآوری مواد معدنی بوده و مهمترین راهکار برای شکوفایی اقتصاد معدن، ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران و معدن‌کاران با هدف ترغیب آنان به ایجاد و احداث صنایع جوار معدنی در این استان است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در خطه زرخیز خاوران

برنامه ریزان اقتصادی دولت سیزدهم در استان با علم و آگاهی از وجود منابع معدنی استان جذب سرمایه گذاری ها در حوزه فرآوری معدنی را در اولویت برنامه‌ها گنجانده‌اند که اتفاقی مبارک و امید بخش است و می‌تواند تحولی ارزشمند را برای مردم خراسان جنوبی به ارمغان بیاورد.

دولت سیزدهم با رویکرد توسعه متوازن و عدالت در توزیع امکانات که به طور طبیعی استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته را شامل می‌شود در بیش از ۲ سال گذشته بر ارتقای زیرساخت‌های خراسان جنوبی از جمله برق، گاز، آب، حمل و نقل متمرکز شده تا زمینه برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری در این خطه زرخیز بیش از پیش فراهم شود.

تاکنون شاخص‌های مربوط به تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال روند رو به رشدی داشته به طوری که خراسان جنوبی در شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال تعهد داده شده، کاهش نرخ بیکاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفته است.

آمار رسمی حکایت از رشد بیش از ۲ برابری طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی دارد و ۷۶ درصد سرمایه‌گذاری وارده به خراسان جنوبی از آن چینی‌ها است.

۳۰ میلیون دلار برای فرآوری ۵ ماده معدنی

کارخانه تولید الیاف شیشه یکی از طرح‌هایی است که اردیبهشت ماه سال گذشته با سرمایه‌گذاری خارجی در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری از توابع شهرستان قائنات آغاز شد و حجم سرمایه‌گذاری ثابت صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار خارجی (چین) برای این واحد تولیدی ۳۰ میلیون دلار است.

این کارخانه با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان با حضور استاندار خراسان جنوبی کلنگ زنی شد و جواد قناعت مدیران استان را ملزم به پیگیری برای تأمین زیرساخت‌ها و اجرای سریع پروژه کرد.

ماده اولیه این واحد تولیدی سیلیس، دولومیت، سولفات سدیم، سنگ آهک و فلدسپات است که عمده این مواد از معادن استان تأمین خواهد شد و محصول نهایی آن برای عایق‌های حرارتی مبدل‌ها و تأسیسات حرارتی، کامپوزیت‌ها و سایر صنایع کاربرد دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از روند اجرای پروژه الیاف شیشه خضری با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری سرمایه گذار چینی بازدید کرد.

مرتضی ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: پروژه تولید الیاف شیشه و پشم و شیشه (شرکت نوآوران عایق و شیشه صداقت) با صدور مجوز برای سرمایه گذارانی از کشور چین در ناحیه صنعتی خضری در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط استاندار محترم کلنگ زنی شده است.

گام بلند برای فرآوری مواد معدنی استان

وی با بیان اینکه مواد اولیه این واحد تولیدی از معادن شهرستان زیرکوه تأمین خواهد شد، ادامه داد: اجرا و بهره برداری از این پروژه گامی مؤثر در راستای فرآوری مواد معدنی استان است.

وی تصریح کرد: این پروژه نقش مؤثر و محسوسی در اشتغال‌زایی منطقه، فرآوری مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده، ورود تکنولوژی به صنعت استان و توسعه صادرات دارد.

به گفته وی با بهره برداری از این پروژه برای بیش از ۸۵۰ نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاربرد محصولات این کارخانه در عایق سازی ساختمان، عایق کاری بویلر و دیگ‌های بخار است، ادامه داد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن الیاف شیشه و ۳۰ هزار تن گلوله‌ای شیشه‌ای را خواهد داشت.

در یک قدمی بهره برداری پروژه

خراسان جنوبی که از زمان تأسیس آن در کنار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی حدود ۲۰ سال می‌گذرد با وجود ظرفیت‌های متنوع از جمله در بخش‌های کشاورزی، دامداری، معادن، گردشگری و مبادلات مرزی اما همچنان استانی کم‌برخوردار از نظر برخی امکانات و زیرساخت‌هاست که به اذعان ناظران، نتیجه کم توجهی و بی توجهی در ادوار گذشته به این استان پهناور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه ۸ هزار متر مکعب در سال آب برای این پروژه نیاز بوده که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تأمین شده است، گفت: برق مورد نیاز این پروژه ۷ مگاوات است و شرکت شهرک‌های صنعتی استان متعهد شده به میزان ۲ مگاوات را تأمین کند که هنوز محقق نشده است.

ذاکریان به برگزاری جلسه‌ای با شرکت برق منطقه‌ای خراسان در راستای تأمین برق این پروژه هم گفت: ۹ میلیارد تومان برآورد هزینه فیدر انتقال برق پروژه شده است.

ذاکریان با بیان اینکه طبق جواز تأسیس ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز پروژه اعلام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر امکان تأمین ۲۵۰۰ مترمکعب گاز توسط شرکت گاز استان وجود دارد که پیمانکار و مشاور تعیین شده و نصب تأسیسات در حال اجرا می‌باشد.

به گفته وی در صورت تأمین زیر ساخت‌های برق و گاز فاز اول پروژه شامل ۴ سوله تولیدی ظرف یکماه آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

تأمین ۹۰ درصد مواد اولیه کارخانه از معادن استان

نماینده سرمایه‌گذار چینی در کارخانه الیاف شیشه هم در گفتگو با مهر گفت: ۹۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه شامل سیلیس، دولومیت، سولفات سدیم، سنگ آهک و فلدسپات در معادن خراسان جنوبی موجود است.

محمد مهدی مرادی افزود: محصول نهایی کارخانه برای عایق‌های حرارتی، مبدل‌ها و تأسیسات حرارتی، کامپوزیت‌ها و سایر صنایع کاربرد دارد.

وی گفت: محصول فایبر برای جداره هواپیما و دستگاه‌های تصفیه هوا، گلس فید نیز در راه و ترابری داخل رنگ‌های جاده‌ای برای بازدید نور در شب استفاده می‌شود.

با وجود این همه توانمندی و ظرفیت سرشار خراسان جنوبی در زمینه معادن و ذخایر معدنی، مسیر برای سرمایه‌گذاری، فرآوری و ایجاد صنایع معدنی در این استان هموار شده است و نوید اتفاقات مبارکی در حوزه اقتصاد و اشتغال استان است.

کد خبر 6089462

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری