Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-09@10:06:13 GMT

ایجاد یک میلیون شغل در سه ماه غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۴۸۱۸

ایجاد یک میلیون شغل در سه ماه غیرممکن است

چگونه ممکن است، نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل زمستان ۰.۱ درصد افزایش پیدا کند، اما یک میلیون به تعداد شاغلان اضافه شود؟/ اگر قرار باشد ۱ میلیون شغل ایجاد شود باید سرمایه بسیار کلانی به اقتصاد وارد شود که با توجه به شرایط رکودی فعلی بسیار بعید است

به گزارشقدس آنلاین، علی اکبر لبافی معاون سابق وزیر کار در واکنشبه اضافه شدن یک میلیون نفر به آمار شاغلان فصل بهاراظهار کرد:این گونه اضافه شدن به آمارِ تعداد شاغلان غیر ممکن است، زیرا در سه ماه نمی‌توان یه یکباره یک میلیون به آمار شاغلان اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:همانطور که دولتمردان بارها اعلام کرده اند برای ایجاد هر شغل مقدار مشخصی سرمایه گذاری لازم است، بنابراین اگر قرار باشد به یکباره یک میلیون شغل در اقتصاد کشور ایجاد شود باید سرمایه بسیار کلانی در اقتصاد کشور وارد شده باشد که با توجه به شرایط رکودی فعلی بسیار بعید است.

معاون وزیر سابق کار با اشاره به رشد نرخ بیکاری در فصل بهار نسبت به فصل زمستان با مطرح کردن سوالی در این زمینه گفت:چگونه ممکن است، نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل زمستان ۰.۱ درصد افزایش پیدا کند، اما یک میلیون به تعداد شاغلان اضافه شود؟ این دو مسئله با یکدیگر تناقص جدی دارند.

معاون وزیر سابق کار خاطرنشان کرد: بهتر است مرکز آمار در خصوص اضافه شدن یک باره یک میلیون نفر به تعداد شاغلان و همزمانی آن با افزایش نرخ بیکاری توضیح دقیقی را ارائه کند تا شبهات برطرف شود.

لبافی در خصوص آمار ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده در فصل بهار که رئیس جمهور در اجلاس قوه قضاییه مطرح کرد هم گفت: این آمار هم غیر ممکن است و شاید تنها بتوان ایجاد ۷۰۰ هزار شغل برای کل سال را پذیرفت نه یک فصل را. بنابراین باید دید مشاوران آقای رئیس جمهور این آمار را چگونه تهیه کرده‌اند.

گفتنی است دیروز مرکز آمار در گزارشی از وضعیت ایجاد شغل در فصل بهار اعلام کرد که تعداد شاغلان ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است در حالی که در فصل بهار این آمار را ۲۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود. بنابراین بنابرادعای عجیب مرکز آمار تنها در فصل بهار یک میلیون نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شده است.

منبع: نسیم آنلاین

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظر گرفتن شاخص‌هایی دقیق انتخاب نامزد اصلح غیرممکن است

شمشاد محبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس در مرحله دوم گفت: اهمیت مشارکت به حضور و انتخاب حداکثری برمی‌گردد زیرا طبق قانون اساسی، ریل‌گذاری آینده کشور حداقل در ۴ سال توسط مجلس اتفاق می‌افتد و اگر در کشور مشکلاتی وجود دارد برای رفع این مشکلات نیاز به قانون‌گذاری و حضور مدبرانه علمی است.

مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان فارس گفت: در دور دوم انتخابات مجلس چون تعداد افراد کم هست بررسی و انتخاب بهتر و سریع‌تر و تکلیف بیشتراست.

این آزاده و ایثارگر دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای انتخاب فرد یا افراد اصلح شاخص‌ها و چند سوال کلیدی در ذهن رأی دهنده باید ایجاد شود و مورد پرسش قرار گیرد که اولین آن این پرسش است که آیا داوطلب انتخابات مجلس طرح و برنامه‌های راهبردی برای حل مسائل کشور دارد؟

این فعال اجتماعی و فرهنگی افزود: پرسش دوم این است که آیا نامزد حضور در مجلس در جمع مردم عوام‌فریبی می‌کند یا حقایق‌ها را بیان می‌کند؟ و آیا فردی که خود قانون‌گریز است می‌تواند در آینده قانون‌گذار خوبی باشد؟ آیا کاندیدای حضور در مجلس تبلیغات زودتر از موعد مقرر داشته یا نه؟ آیا دخالت در انتصابات داشته است یا شرایط را برای دخالت در انتصابات با قول و وعده‌های انتخاباتی مهیا کرده است؟

شمشاد محبی افزود: پرسش دیگری که حین انتخاب کاندیدای اصلح باید مدنظر قرار گیرد این است که آیا رفتارهای گذشته وی باعث تعارض منافع نشده و توانایی نظارت را از وی نمی‌گیرد؟ کدام داوطلب مشروعیت اقتصادی دارد و هزینه‌های میلیاردی را از کجا تأمین کرده و آیا فرد دارای طهارت اقتصادی است؟ آیا در گذاشته سرمایه‌خواری رفاقتی به راه انداخته یا زمینه را آماده کرده است؟ اولویت‌هایش کدام مسئله کشور است؟

نماینده مجلس پیگیری و نظارت بر اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی را سرلوحه کار خود کند

این مدیر انقلابی در ادامه بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم، پیگیری و نظارت بر اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی است و این ۲ اصل مهم خصوصاً برای نظارت در مسائل اجرایی کشور مهم است و بر اساس نامگذاری سال و سال‌های گذشته نیز این ۲ اصل برای فعالان اقتصادی هم حق ایجاد می‌کند هم تکلیف.

مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان فارس در خصوص فواید پیگیری و نظارت بر این ۲ اصل بیان کرد: تحقق شعار سال، شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، ارتقا کارایی بنگاه‌های اقتصادی، افزایش سطح عمومی اشتغال، سرعت یافتن روند اقتصادی و توسعه کشور، تأمین عدالت اجتماعی در سطح عموم مردم، افزایش رقابت‌پذیری در اعتماد ملی و توانمندسازی بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها و اجرای عدالت اجتماعی از جمله مزایای پیگیری این دو اصل است.

نامزد اصلح باید با منظومه فکری مقام معظم رهبری آشنا باشد

محبی همچنین با طرح این پرسش که نامزد مدنظر چقدر تسلط به بیانیه گام دوم دارد و آیا می‌تواند ۷ توصیه رهبر معظم انقلاب را تفسیر کند و چقدر آشنایی با منظومه فکری مقام معظم رهبری دارد گفت: باید بررسی کرد که نامزد مزبور چقدر روحیه جهادی دارد که روحیه جهادی با کار جهادی و حضور در مراسم و برنامه‌های جهادی کاملاً متفاوت است و از همه مهم‌تر در کنار گزینش آیا مورد سنجش هم قرار گرفته است یا نه؟

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین سوالاتی که می‌توان برای شناخت نامزد اصلح پرسید این است که برای رفع مشکلات کنونی کشور بهترین مدلی که می‌تواند ارائه بدهد و ترسیم کند چیست؟

کد خبر 6100440

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۷ هزار شغل مستقیم با راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون
  • علل اصلی ابتلا به کبد چرب
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • بدون در نظر گرفتن شاخص‌هایی دقیق انتخاب نامزد اصلح غیرممکن است
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!
  • تعداد بمب‌های منفجر نشده در غزه،‌ از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است/ میزان آوارها در نوار غزه بیش از خرابی‌های ایجاد شده در اوکراین است/ ارتش با نتانیاهو در مورد اهداف جنگ اختلاف دارد/ پلیس آمریکا تاکنون ۲۰۰۰ دانشجو را به جرم حمایت مردم غزه دستگیر کرده ا
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • تحقق پیش‌بینی هفته قبل: 1000 مورد به آمار کارخانه‌های احیایی در یک هفته اضافه شد
  • توخل: پیروزی در برنابئو غیرممکن نیست؛ سرمربی بایرن مونیخ با نتایج قضاوت می‌شود