Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل کارخانه سیمان کرمان گفت : تنها راه خروج از رکود و اقتصاد بیمار ایران تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی و برگرفته از ایدئولوژی و تفکر بسیجی است ، اکنون ایران نیازمند یک سردار سلیمانی در جنگ اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ حسین باقری فرمانده بسیج کارگری استان در دیداری با مدیر عامل کارخانه سیمان کرمان از زحمات این مدیر توانمند تقدیر و از کارخانه سیمان بازدید کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل کارخانه سیمان کرمان در دیدار با فرمانده بسیج کارگری استان کرمان ، گفت : تنها راه خروج از رکود و اقتصاد بیمار ایران تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی و برگرفته از ایدئولوژی و تفکر بسیجی است و اکنون ایران نیازمند یک سردار سلیمانی در اقتصاد است.

محمدعلی احمدزاد اصل تصریح کرد : شاکله و بدنه بسیج نباید از بین برود و قداست مساجد تنها با تفکر بسیجی و مردمی اش چند برابر می شود تنها راه گذر از دوران فاسد پهلوی ، دفاع هشت ساله و رشد انقلاب در عرصه های نظامی و عبور از بحران های متفاوت سیاسی و برنامه سازی های منافقین همین حضور مردمی در پایگاه های مقاومت بسیج است که بعد ها عنوان ارتش بیست میلیونی را از آن خود کرد.

وی ادامه داد : تفکر بسیجی در کارت عضویت و کادر بندی خلاصه نمی شود زیرا بسیج یک واژه نیست بلکه تفکری مردمی است که صاحب ایدئولوژی است لذا اکنونباید این تحرکات بسیجی در کارخانه ها احیا شود زیرا مردم در شرایط فعلی تنها با القائات منفی دنیای مادی از تحرکات مخلصانه خود داری می کنند.

احمد زاداهدر ادامه با طرح یک سئوال ، گفت :: اگر اکنون یک نفر از کارگران در کارخانه بیمار شود و یا یک بحران بزرگ در زندگی اش ایجاد شود آیا همان فردی که کمترین حقوق را دریافت می کند ، هرچه دارد را مخلصانه د رطبق نمی گذارد و تقدیم نمی کند ؟لذا روحیه مردم ایران اینگونه است و نباید با القائات منفی و نادرست مردم را از حضور در عرصه های اقتصادی دور کرد .

وی به جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت : از ۳۸ سال پیش تا کنون ملت ایران را درعرصه های نظامی تهدید کردند و با انواع تحریم ها ی نظامی آن را روبه رو ساختند اما روحیه بسیجی و تلاش فرمانده قوی چون سردار سلیمانی ، متوسلیان ها ،باکری و همت ها اکنون این انقلاب سر پا ایستاده و بهترین ادوات نظامی را در دل خود ساخته است لذا اکنون اقتصاد هم به این نوع سردار ها نیازمند است .

وی ادامه داد : هنوز کسانی هستند ،باور نکرده اند که جنگ اقتصادی آغاز شده است لذا مرتب نفت فروخته به جایش خلال دندان می آورند یا پول هایشان را با ایجاد صرافی ها به ایران می آورند و عنوان می کنند که تحریم را دور زده ایم نه این غلط است شما خودتان را دور زده اید ، باید این جمله امام را به خاطر تان آورد ،ایشان در زمانی که دشمن اعلام کرد شما را تحریم می کنیم در پاسخ فرمودند ما ملت رمضان هستیم این یعنی دور زدن واقعی تحریم نه ایجاد مسئله برای کشور با واردات کالاهای پست .

احمد زاده اصل در خصوص فعالیت های کارخانه سیمان کرمان ، گفت : در حال حاضر تولید این کارخانه خوب است اما باید روزی برسد که این کارخانه ها به دست مردم آن هم بسیجی وار اداره شوند انوقت خواهیم دید که هم رشد تولید خواهیم داشت هم انباشت سرمایه و هم ایجاد کارخانه های جدید و به کار گیری نیرو های تازه نفس .

وی افزود : منش کارگری که از دل مردم آمده این گونه است که می گوید حقوق ما را کم کنید اما چرخ کارخانه را از حرکت نیاندازید لذا اگر این کارخانه به دست مردم هدایت شود و آن را از خودشان بدانند بی شک تمام تلاش خودشان را خواهند کرد ، حتی از سهم خانواده می گیرند تا کارخانه ها را رشد دهند درست کاری که در زمان بعد از جنگ رخ داد ، اما اکنون اینگونه نیست و مردم باید بپا خیزند .

مدیر عامل کارخانه سیمان کرمان ادامه داد: اکنون کارخانه سیمان کرمان توان فنی بسیار بالایی برای ایجاد طرح های توسعه ایی دارد زیرا افراد و متخصصان خوبی که همه جوان هم هستند را دارد اما متاسفانه این توان در عدم سرمایه لازم مهجور مانده است لذا به جد به دنبال تامین منابع مالی برای طرح های توسعه ایی هستیم .

اجمد زاده عنوان کرد : کارخانه سیمان توان صادراتی خوبی دارد اما به دنبال صادرات در زنجیره ارزش هستیم زیرا توان ان وجود دارد و دانش فنی را داریم صادرات باید در محصولات سیمان ایجاد شود نه د رخام فروشی و کرینکر ، زیرا الان اکثر صادرات ما خاک است لذا تولید خاک را پایین اوردیم اما محصولات سیمان را افزایش دادیم .

وی در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در کارخانه گفت : سرمایه های اصلی این کارخانه که صاحب فکر و دانش بوده اند را بازنشست کرده ایم لذا به دنبال جذب نیروهای متخصص و توانمند در عرصه تولید محصولات متنوع سیمان هستیم و اولین اولویت ما کرمانی ها و بومیان هستند زیرا کرمان افراد صاحب خرد واندیشه کم ندارد .

مدیر عامل سیمان کرمانافزود : برای تنوع بخشیدن به محصولات این کارخانه نیازمند افراد متخصص هستیم البته برای ایجاداقتصاد مقاومتی باید یک مدل طراحی شود زیرا اولین اصل اقتصاد مقاومتی تئوریزه سازی آن ان است و بعد مدل سازی و بعد توانمند سازی است لذا اگر اقتصاد مقاومتی تئوریزه نشود ، نمی توانبرای شاخصه های آن برنامه ریزی کرد ، زیرا افراد متخصص مادی و معنوی باید بر اساس مولفه هاو شاخص های اقتصاد مقاومتی مشخص شوند و تچهیزات هم برهمین پایه انتخاب شوند لذا با این نوع تفکر تا ۵۰ سال آینده را هم برای رشد یک کارخانه می توان دید و تامین کرد.

احمد زاده عنوان کرد : اکنون بزرگترین مشکل ما روزمرگی است ، ما در صنایع کشور دچار روزمرگی هستیم و باید از این مقولهفاصله جدی بگیریم و به سمت دید گاه های بلند خیز برداریم این نوع دید گاه همان ارزش افرینی و توانمند سازی است .

وی ادامه داد : نهاد سازی و تامین زیر ساخت مناسب از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و برای ایجاد یک اقتصاد قوی باید کادر سازی و الگو سازی مناسبی صورت بگیرد در این صورت است که روزمری از صنایع رخت بر خواهد بست زیرا افراد متخصص جدیدی با فکرو اندیشه ای تازهبا حمایت سرمایه مردمی تلاش می کنند لذا اینگونه شاهد رشد اقتصاد خواهیم بود .

احمد زاده ادامه داد : سیمان کرمان به علت برند شدن محصولش مورد اعتماد و علاقه مردم کرمان است و مردم این خطه تعلق خاطر خاصی به این سیمان دارند زیرا کیفیت آن هنوز هم تغییری نداشته است و خوب و عالی باقی مانده است .

وی افزود : ما ۳۰۰ هزار تن از تولید مازاد کارخانه را کم کردیم زیرا تولید زیاد باعث می شود هم کارگر و دستگاه ما مستهلک شود و هم توازن عرضه و تقاضا بهم بخورد ،عرضه زیاد باعث می شد قیمت ها افت کند و خریداری هم وجود نداشته باشددر این صورت یا باید ذخیره کنیم و یا باید صادر کنیم که صادرات اصلا صرفه اقتصادی ندارد .

وی صادرات در وضعیت فعلی را تاراج منابع نامید و گفت : من نمی دانم این صادارت چیان ایرانی کدام مولفه اقتصادی را د رنظر می گیرند که به این ارزانی محصول را عرضه می کنند؛ در حالی که تمام حامل های انرژی برا ی تولید کننده گران تمام می شود ، کارگر و تجهیزات و آلودگی هوا ، دستمزد پایین کارگر ، و منابع از ماست اما سودش در جیب خریدار لذا چه منطقی می پذیرد که ما منابع خودمان را ارزان برای سیلوهای ذخیره دیگر کشور ها بفرستیم لذا اکنون به دنبال صادرات محصولات سیمان هستیم نه کرینکر مجانی برای خریدار .

وی در پایان خاطر نشان کرد : صادارت مواد خام در سیمان که کرینکر محسوب می شود بسیار غیر منطقی است لذا ازصادارتی که تنها تاراج منابع ماستصرفه نظر کردیم اما صادارت سیمان و تنوع محصولات خود راهمچنان ادامه می دهیم .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد

پارلمانی رئیس جمهور گفت: این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور شامگاه گذشته در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه شهید باهنر و اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌های کرمان درباره ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق اظهار داشت: پیش از این عملیات، وقتی پایگاه عین الاسد هدف موشک‌های کشورمان قرار گرفت تحلیلگران جهانی اذعان داشتند که از زمان جنگ جهانی هیچ کشوری به‌طور مستقیم پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار نداده است لذا از این جهت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهیدان مظلوم غزه و جبهه مقاومت، بخش زیادی از دانشجویان و افکار عمومی کشورهای غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم و ستم علیه بشریت هستند، گفت: در تحولات کنونی جهان، اساتید و دانشگاهیان کشورمان برای تبیین مواضع بر حق کشورمان علیه نظام سلطه و آشنا ساختن افکار عمومی جهان به‌ویژه جوانان با مؤلفه‌های واقعی عدالت و آزادی رسالت سنگینی برعهده دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش قبل از عملیات وعده صادق، مدام رجزخوانی و تهدید می‌کردند تا این عملیات انجام نشود اما پس از انجام موفق عملیات در واکنش به آن نتوانستند کاری انجام دهند، ادامه داد: این عملیات در کنار عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگین و جبران ناپذیری برهیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق در پی چند تعدی رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه به نیروهای ایرانی و به ویژه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق رخ داد، بیان کرد: مسئولان نظام از همان ابتدا بر تنبیه متجاوز تاکید کردند.

حسینی با بیان اینکه در مقابل آن حامیان رژیم صهیونیستی به مسئولان وزارت خارجه پیغام می‌دادند که با توجه به پدافند چند لایه‌ای که در حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند، ایران عملیاتی برای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام ندهد چون نتیجه‌ای برایش نخواهد داشت، افزود: این عملیات به رغم تصور رژیم صهیونیستی و حامیانش با موفقیت انجام و به اهداف مورد نظر رسید.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی صرفاً دو، سه مرکز نظامی را مدنظر قرار داده بود، گفت: با این عملیات بر همگان ثابت شد که اگر ایران اراده کند به 50 نقطه هم می‌تواند حمله کرده و آسیب جدی بزند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز دانشجویان در آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند، افزود: پاییز سال 1401، سردمداران و رسانه‌های برخی از همین کشورهای غربی، دانشجویان کشورمان را به هنجارشکنی، مقابله با نیروهای انتظامی، تخریب، آتش زدن، ضرب و شتم و حتی قتل و شکنجه نیروهای انقلابی دعوت کرده و بعضا آموزش می‌دادند و با خبرسازی‌های جعلی و بزرگنمایی بعضی اتفاقات جزئی جمهوری اسلامی ایران را در آستانه فروپاشی جلوه می‌دادند.

وی ادامه داد: امروز همین دولت‌ها حضور مسالمت‌آمیز دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و غرب برای پایان یافتن نسل‌کشی در غزه را به شدت سرکوب می‌کنند و همان کسانی که تمام قد از اغتشاش و آشوب در دانشگاه‌های ایران حمایت کرده و کوچک‌ترین اقدام پلیس را به شدت محکوم می‌کردند و شعار و ادعای اینکه هیچ مقابله‌ای با حرکت‌های براندازانه نباید انجام شود، حال روی سرکوب وحشیانه و بازداشت صدها دانشجو و استاد، سرپوش گذاشته و آن را موضوعی داخلی و پیش پا افتاده قلمداد می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: دنیای غرب و به ویژه آمریکا در حمایت همه جانبه از نسل‌کشی، سرکوب آزادی بیان و دموکراسی و له کردن حقوق بشر، نقاب نفاق را کنار زده به گونه‌ای که دیگر حتی مزدورانشان هم از بزک کردن چهره کریه تمدن غرب مستأصل شده‌اند.

وی با اشاره به نحوه ترسیم و القای سردمداران نظام سلطه از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اخیراً مشاور اوباما گفته همچنان که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد گروه‌های دانشجویی در آمریکا نیز نیروهای نیابتی ایران در حمایت از فلسطین هستند!

معاون پارلمانی رئیس جمهور با استقبال از اعلام دانشگاه کرمان و برخی دیگر از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیق شده و اخراجی دانشگاه‌های آمریکا، اظهار داشت: بی‌تردید این ابتکار، اقدامی پسندیده در راستای ترویج عدالت و مبارزه با نقض آزادی بیان محسوب می‌شود که بازتاب مثبت و قابل توجهی در جهان اسلام و غرب دارد.

وی با بیان اینکه بزرگان نظام اسلامی از ابتدای نهضت بر حقانیت دفاع از مردم فلسطین تاکید داشتند، گفت: امروز پس از گذشت چندین دهه، افکار عمومی جهان به حقانیت مواضع ملت ایران پی برده و این موضوع معادلات و نقشه‌های غربگرایان را به هم ریخته است.

حسینی با اشاره به اینکه هنوز اندک دانشجویان و جوانانی در ایران هستند که اطلاعات کافی و تحلیل واقع بینانه‌ای از تحولات منطقه از جمله جنگ غزه و پیامدهای عملیات وعده صادق ندارند، گفت: امروز فرصت و شرایط مناسبی برای تبیین و روشنگری در خصوص مواضع به حق ملت ایران و نظام اسلامی پیرامون رخدادها و تحولات منطقه‌ای و جهانی ایجاد شده و لازم است در راستای لبیک به تاکید رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر جهاد تبیین، با تلاش و مجاهدت مضاعف وارد صحنه شد و به ابهامات و شبهات جوانان و دانشجویان، پاسخ دهیم و کوتاهی در این رسالت خطیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تاثیر فشار افکار عمومی برای تغییر در سیاست‌های تجاوزطلبانه آمریکا را حائز اهمیت دانست و افزود: نباید اخبار واکنش‌ها و اعتراض وجدان‌های بیداری در دانشگاه‌ها و مجامع غربی به حاشیه رانده شده و کمرنگ گردد و البته خون شهدای مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت، به هدر نرفته و اثر خود را تاکنون گذاشته و بیش از این هم خواهد گذاشت و پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و همچنان که امام راحل تاکید داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: فشار افکار عمومی باعث خواهد شد که ادامه حمایت نظام سلطه از رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده مواجه شود و ما اطمینان داریم که با نصرت الهی و وعده رهبر معظم انقلاب قبل از 25 سال محقق شده و این غده سرطانی ریشه‌کن خواهد شد.

وی در ادامه اساتید و دانشگاهیان را به فعالیت اثرگذار رسانه‌ای فراخواند و گفت: امروز فرصت مناسبی فراهم شده تا چهره واقعی و پلشت مدعیان حقوق بشر و آزادی نزد افکار عمومی جهان افشا شود و در این راستا، اساتید دانشگاه که غالبا مسلط به زبان‌های مختلف هستند باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد صحنه شده و با انتقال واقعیت‌های موجود به روشنگری بپردازند.

حسینی موفقیت‌ها و دستاوردهای امروز نظام اسلامی را به خاطر هماهنگی میدان و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از موفقیت‌های امروز به خاطر هماهنگی قوا و نهادهای انقلاب و نیروهای مسلح است و اینکه این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. در جمع اعضای این دولت کسی بر این باور نیست که آمریکا با فشردن یک دکمه می‌تواند سیستم دفاعی و نظامی ما را از بین ببرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • لبه تیغ
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • شکارچی در عملیات وعده صادق شکار شد
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی