Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@13:50:17 GMT

نگارخانه ترانه باران میزبان آثار استاد تهرانی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۵۰۳۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگارخانه ترانه باران در راستاي اهداف فرهنگي، توسعه و ترويج فرهنگ و هنرهاي ايراني، اسلامي و نقش حمايتي از هنرمندان اين حوزه اقدام به برگزاري نمايشگاه خط مينياتور از هنرمند خلاق، نادر تهراني کرده است.

تهراني درباره این نمایشگاه‌ بیان کرد: من سعي نکردم رابطه هنر فاخر خوشنويسي را با ايجاد نمايه‌هاي عرفاني، فضاهاي تخيلي و خيال گرايانه به عرصه ظهور برسانم، زیرا معتقدم هنر بايد براي همه باشد و همه افراد جامعه بايد بتوانند آثار هنري را در زندگي خود داشته باشند و به دنبال برگزاري نمايشگاه‌هاي است كه بتواند آثار هنري خود را با طرح‌هاي خلاق و جذاب و قيمت‌هاي متعادل و مناسب به علاقه‌مندان ارائه كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتتاح نمايشگاه آثار خلاقانه هنرمند ارجمند نادر تهراني جمعه مورخ ٩٦/٤/١٦ در نگارخانه ترانه باران واقع در خ شريعتي، بعد از پل صدر، خیابان پل رومي، خیابان شريفي منش، نبش كوچه لادن پلاك ٢٧ از ساعت ١٦ الي ٢٠ برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه تا تاريخ ٢٥ تير ماه برقرار است و علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه (غير از جمعه) از ساعت ١٥ الي ١٩ از اين آثار بازديد كنند.

یادآور می‌شود، نادر تهرانی متولد ١٣٥٣و عضو انجمن خوشنویسان است و وی با تلفيق خط و مينياتور اقدام خلاقانه‌اي در عرصه توليد آثار هنري خود داشته است. تركيب نقش‌هاي مينياتوري، خط و رنگ، جذابيت ويژه‌اي به آثار اين هنرمند خلاق، بخشیده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه‌پرداز خراسان شمالی، ظهر دیروز با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد.

استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت