Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود منابع مالی موجب نیمه کاره ماندن طرح تفکیک زباله از مبدا در گیلان شده است. اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در گیلان نیمه کاره مانده است.به گزارش خبر گزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت : کمبود بودجه و بدهی به پیمانکاران باعث شده این طرح در بیشتر شهرستان های استان رها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت شعبانپور به مشکلات دفن زباله در طبیعت زیبای گیلان اشاره کرد و افزود : مشکل دفع زباله در همه ی شهرستان های گیلان یک مشکل جدی است و استان را در وضعیتی بحرانی قرار داده است.وی با بیان اینکه وضعیت دفن پسماند در گیلان قابل دفاع نیست تصریح کرد : برای حل نهایی این مشکل زیست محیطی باید بودجه و اعتبارات ملی نیروگاه زباله سوز تامین شود چرا که بدون تامین بودجه کاری نمی توان کرد.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت : قرار است برای رفع مشکل دفن زباله در گیلان 2 کارخانه کمپوست در لنگرود و تالش با 5 میلیارد تومان اعتبار ساخته شود که این کارخانه ها تا 2 سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز گفت : جنگل سراوان دیگر توان دفن زباله را ندارد و اگر قرار باشد بیشتر از این در این مکان زباله دفن شود ۱۴ هزار هکتار دیگر از جنگل های این منطقه نابود خواهد شد.قربانعلی محمد پور به گردشگر پذیر بودن گیلان اشاره و افزود : گردشگر پذیر بودن گیلان مشکلات زباله را در استان دو برابر کرده است.گیلانی ها روزانه 2 هزار تن زباله تولید می کنند که این میزان در ایام تعطیل و ورود مسافران به 3 هزار تن می رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز