Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:43:53 GMT

آموزش 264بازرس افتخاری در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۵۵۳۶

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،بازرس کل استان اصفهان گفت:از 500بازرس افتخاری جذب شده در استان اصفهان 264نفر آموزش دیده اند .

سید رسول محمودآبادی اظهار کرد:سال گذشته 271بازرسی موردی در استان انجام شد همچنین 36 بازرسی برنامه‌ای (مستمر) و 3 بازرسی فوق‌العاده در این اداره کل انجام شد که در این زمینه 449 گزارش به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 207 مورد تخلفات اداری بررسی و 659 نفر به کمیته تخلفات اداری سال گذشته معرفی شدند ،گفت :در این مدت 66 گزارش پرونده کیفری تهیه شدکه 151 متهم در این زمینه مشخص شدند.

محمود آبادی افزود : از هزار و 287 مورد مزایده و مناقصه ، بازرسان این اداره کل هزار و 236 مورد نظارت بر معاملات را انجام دادند که بعد از بررسی ها 39 مورد از این موارد ابطال یا تجدید شد و 134 مورد تذکر اصلاحی گرفتند.

وی با اشاره به دو هزار و 414 مورد ثبت شکایات مردمی در سامانه ملی رسیدگی به شکایات هم گفت: در این زمینه به هزار و 995 مورد شکایت پاسخ داده شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی

ایسنا/اصفهان یک هنرمند خوشنویس اصفهانی با بیان اینکه خط و خوشنویسی همیشه در تمدن ما حضور داشته و امروز نیز همۀ مردم در زندگی خود با خط مواجه هستند، گفت: خوشنویسی علاوه بر مشخص‌کردنِ شخصیت فرد، منتقل کنندۀ آرامش روحی است.

علی عباسی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی است که این هنر را به علاقه‌مندانش در شهر بهارستان اصفهان می‌آموزد. او در گفت‌وگو با ایسنا و ضمن اشاره به آغاز ورودش به دنیای پر رمز و راز و البته شگرف و زیبای خوشنویسی، چنین اظهار کرد: من در دبستان به هنر خوشنویسی علاقه‌مند شدم و این هنر را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۱ با استاد عبدالحمید سیاوش دستجردی آغاز کردم و مدرک ممتاز خوشنویسی را در کنار مرحوم استاد محمدعلی شادمان گذراندم. در واقع من رانندۀ شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بودم، اما علی‌رغم سختی شغل خود هنر خوشنویسی را رها نکردم. 

او با بیان اینکه خط نستعلیق را با شیوۀ استادانِ خود می‌نویسد و خط دوم او نیز شکسته نستعلیق است، ادامه داد: خط اصلی من، نستعلیق است و هرکس باید  برای خود خط دومی داشته باشد، زیرا برای آزمون‌های عالی به بعد، داشتنِ خط دوم یکی از لزومات است. خط دوم بستگی به سلیقه شخص انتخاب می‌شود و او می‌تواند هر خطی را به عنوان خط دوم خود انتخاب کند.

این هنرمند با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی هنرمندان و از جمله خوشنویسان در شهر بهارستانِ اصفهان، نداشتن مکانی برای به اشتراک گذاشتن آثار است، تصریح کرد: متأسفانه نمایشگاه و گالری برای ما و هنرمندانِ سایر رشته‌ها فراهم نشده است و به هنرمندان بهایی داده نمی‌شود. 

عباسی اضافه کرد: ما در شهر بهارستانِ اصفهان، هنرجوی خوشنویسی تربیت می‌کنیم، اما انجمن‌ خوشنویسان برای آزمون‌های هنرجویان از تعرفه دولتی استفاده نمی‌کند. اگر انجمن‌ها در آموزش‌ها و آزمون‌ها همکاری کنند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

این هنرمند خوشنویس با بیان اینکه خط همیشه خط در تمدن ما حضور داشته و امروز نیز همۀ مردم در زندگی خود با خط مواجه هستند، گفت: خوشنویسی علاوه بر مشخص‌کردنِ شخصیت فرد، منتقل کنندۀ آرامش روحی است. یک خوشنویس با تمرکز بر هنرِ خود باعث می‌شود کمتر به مشکلاتش فکر کند.

او ضمن اشاره به آموزش اشتباه خط در مدارس، اظهارکرد: باید بسیاری از کلمات در کتاب‌های نگارش‌شده برای دانش‌آموزانِ مدارس را ویرایش داد، زیرا دانش آموزان از همان ابتدا به نادرستی آموزش می‌بینند. حتی من نیز در کلاس آموزشی خود، هنرجویی با شیوۀ قلم‌گیری نادرست داشتم که علت آن به موضوع نگارش نادرست در کتاب‌های آموزشیِ مدارس بازمی‌گردد. 

عباسی با ابراز تأسف از عقب‌ماندنِ امروزِ کشور در زمینۀ خوشنویسی، گفت: متأسفانه با آمدن موبایل، کامپیوترها و... کم‌کم خوشنویسی کنار رفته است، به‌عنوان مثال اگر در شرکت یا ارگان‌هایی مراسمی با اهدای لوح تقدیر همراه باشد، آن لوح را سریع با استفاده از کامپیوتر نوشته و با دستگاه‌های چاپ منتشر می‌کنند؛ در حالی که اگر به دست خوشنویس نوشته شود به خط نیز بها داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادگان جهان در حمایت از فلسطین اقدام عملی داشته باشند
  • اقدام قاطع بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • علیرضا افتخاری با تعدادی از شاعران به «سرزمین شعر» می‌آیند
  • تلخ و شیرین ورزش قم در بهار ۱۴۰۲
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری