Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@12:43:53 GMT

بیکاری هزاران کارشناس علوم سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۵۵۵۱

با سلام و آرزوی توفیق بیشتر جنابعالی و همکاران شما در صیانت حقوق جمهور، به استحضار می­رساند اطلاعیه مورخ 26/2/1396 سازمان سنجش آموزش کشور با عنوان آزمون استخدامی مشترک و فراگیر دستگاه­های اجرایی در حالی منتشر شده است که سهم استخدام دانش­آموختگان رشته علوم سیاسی و گرایش­های وابسته، در این اطلاعیه صفر است! از جنابعالی به عنوان فردی حقوقدان و آشنا به دغدغه­های دانش سیاست، تقاضا داریم به چهار نکته ذیل بذل توجه فرموده و تصمیمی عادلانه و ثمربخشی را اتخاذ فرمایید:اول- حضرتعالی حتما مطلع هستید اکنون رشته علوم سیاسی در بیش از 86 دانشگاه معتبر دولتی و غیردولتی و سه مقطع کارشناسی، کارشناسی­ارشد و دکتری دانشجو تربیت می­کند، اما در حال حاضر هزاران دانش­آموخته این رشته در مقاطع مزبور بیکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم -رشته علوم سیاسی در ایران بیش از یکصد سال قدمت دارد و به سبب این پیشینه چشمگیر، هم­اکنون مجموعه­ای از دانش و تجارب انباشته و ارزنده در اختیار است که به هزینه بیت­المال و به کوشش استادان ارجمندی که شما نیز می­شناسید حاصل آمده است.سوم -شایسته است نگاهی به گرایش­های علوم سیاسی داشته باشید: مطالعات خاورمیانه، امنیت ملی، مطالعات امریکا، جامعه­شناسی سیاسی، مطالعات زنان و سیاست، اندیشه سیاسی، مسایل ایران، روان­شناسی سیاسی، سیاستگذاری، آینده­پژوهی، اقتصاد سیاسی، امنیت بین­الملل، مطالعات شرق آسیا و بسیاری دیگر. اکنون کشوری در وسعت و عظمت ایران عزیز، عمیقا به تخصص های موجود در خانواده علوم سیاسی احتیاج دارد و غفلت و تغافل از مهارت و استعداد خانواده علوم سیاسی در آزمون فراگیر استخدامی سال 1396 ظلم بزرگی به دهها هزار جوان (اعم از دختر و پسر) و هزاران خانواده ای است که هزینه مالی و مهمتر از آن عمر عزیز خود را مصروف آموختن این رشته گرانمایه کرده اند.چهارم - انجمن علوم سیاسی ایران به عنوان سازمانی مردم­نهاد و نماینده صدها نفر از استادان علوم سیاسی و هزاران دانش­آموخته و دانشجوی علوم سیاسی خاطر نشان می سازد که بخش موثری از گفتمان سازی در جامعه کنونی ایران برای مشارکت سیاسی، انتخاب خردمندانه و دوراندیشانه بر عهده همین دانشورانی بود که بواسطه آشنایی­شان با فرصت­ها و تهدیدهای پیشاروی نظام جمهوری اسلامی ایران، اسیر حرص و هراس نشده و در ارتقای سواد سیاسی و آگاهی اجتماعی مردم سهم عمیقی داشته­اند. اکنون، همین کوشندگان به راحتی از گردونه امید و بهره­دهی به دستگاه­های نیازمند - از جمله وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز مطالعاتی استراتژیک، وزارت آموزش و پرورش، و سازمان­ها و دستگاه­های اجرایی دیگر - حذف شده اند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا احمدی سنگری در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به اینکه در این نشست حل مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است، اظهار کرد: گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه آموزش وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند این است تا متخصصان و دانشمندان در این حوزه ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شورای آموزش عالی استان اولویت‌ها باید تبیین و از نظرات عالمان و نخبگان در این نشست‌ها بهره‌مند شد، افزود: در استان ظرفیت‌های علمی و آموزشی بسیاری داریم که باید از آنها بهره‌مند شویم، اولویت‌های آموزش عالی در استان احصا و باید علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت هر ۱۳ نماینده استان در رفع چالش‌ها و تقویت ساختار حوزه آموزش عالی بهره‌مند شد، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، اقتصاد دریا محور و نساجی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که نیازمند اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش عالی است.

احمدی با تاکید بر اینکه باید از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد در دانشگاه بهره‌مند شد، تصریح کرد: خیلی مهم است که تولید علم کارآمد باشد، علمی مفید است که در راستای پیشرفت کشور، انقلاب و نظام باشد و این امر با تربیت نیروهای کارآمد محقق می‌شود.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دانشگاه باید در تصمیم‌سازی‌های استان حرف اول را بزند، افزود: باید برخی تصمیم‌گیری‌های استان را به دانشگاه بسپاریم، طرح و پیشنهادها در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان و اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی باید از پژوهش‌های دانشگاهیان باشد.

کد خبر 6099898

دیگر خبرها

  • رونمایی مجلات مطالعات اسلامی و پژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی
  • تایوانی ها چگونه خاویار و هزاران ماهی کفال را فرآوری می کنند (فیلم)
  • تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • راه‌اندازی۶ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • کتابخانه شخصی مرحوم کریم مجتهدی در اتاق کارش دایر شد
  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه