Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه امروز هیئت دولت با ایجاد، حذف و ادغام تعدادی از بازارچه‌های مشترک مرزی کشور موافقت شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، با اختصاص مبلغ 3 هزار و 187 میلیارد و 780 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از زلزله در استان خراسان شمالی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه هیئت دولت همچنین در اجرای سیاست قیمت تضمینی برای محصولات ذرت، جو و برنج، افزایش شفافیت معاملات، کاهش بار مالی دولت و افزایش رضایتمندی کشاورزان و خریداران این محصولات، با عرضه محصولات ذرت و جو در کل کشور و برنج (صرفاً در استان های مازندران و گیلان) در بورس کالای ایران موافقت شد.

بر این اساس، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد مابه‌التفاوت قیمت تابلوی بورس با قیمت تضمینی محصولات فوق‌الذکر را به علاوه کارمزد معامله در بورس، به تفکیک از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال 1396 کل کشور تأمین و پرداخت نماید.

هیئت وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس ایران را مکلف کرد نسبت به بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نماید.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد از طریق بانک‌های عامل معادل 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار دهد و شرکت مذکور هم مجاز شد با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا اقدام نماید.

هیئت وزیران در ادامه این نشست خود با هدف بهبود رفاه و ارتقای معیشت مرزنشینان و محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی و نگه داشت جمعیت در آن مناطق از طریق رونق‌بخشی به فعالیت بازارچه‌های مرزی، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعدادی از بازارچه‌های مشترک مرزی، حذف بازارچه‌های غیرفعال از فهرست بازارچه‌های مشترک مرزی و ادغام بازارچه‌های همجوار با گمرکات اجرایی موافقت کرد.

به موجب این مصوبه، بازارچه مرزی تیله کوه واقع در استان کرمانشاه و نیز بازارچه‌های چیلات و شهابی واقع در استان ایلام دارای مرز مشترک با کشور عراق، ایجاد می‌شوند.

در پایان هیئت وزیران، نقشه محدوده مناطق آزاد تجاری صنعتی اینچه برون، مهران، اردبیل، سیستان، بانه مریوان، جاسک، بوشهر و قصرشیرین را تعیین کرد.

انتهای پیام/

R1011121/P1011121/S1,13/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشم گیری کالای قاچاق در نوار مرزی این استان خبر داد و افزود: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

سردار محمد احمدی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند