Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:44:29 GMT

۱۴۳ هزار نفر در استان آذربایحان غربی بی سواد هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۵۸۱۰

۱۴۳ هزار نفر در استان آذربایحان غربی بی سواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین آمار ۱۴۳ هزار نفر بی‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ ساله در آذربایحان غربی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، فریدون سید مصطفوی صبح امروز در یک نشست خبری که در محل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: امروز روز قلم است و بدین وسیله به تمامی افرادی که در این حوزه فعالند تبریک می‌گویم و تشکر ویژه‌ای از خبرنگاران دارم که آموزش و پرورش را به صورت جدی یاری می کنند

وی گفت: در ایام انتخابات اخیر آموزش و پرورش آذربایجان غربی با هزار و 500 مدرسه و 15 هزار معلم توانست به دور از حاشیه‌های سیاسی و با هدف حضور حداکثری فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: تمامی کار‌ها و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است که در اول مهر ماه با هماهنگی و نظم لازم سال تحصیلی را شروع کنیم

وی تصریح کرد: امسال کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی برگزار می‌شود که آموزش و پرورش در قالب کمیته فرهنگ و آموزش در برگزار آن فعالیت خواهد کرد و در 8 آبان نیز اجلاسیه آموزش و پرورش در حسینه ثارالله ارومیه برگزار می‌شود و سلسله نمایشگاه‌هایی نیز برپا می‌شود که این فعالیت‌ها را در 16 تیر ماه امسال با کوهپیمایی در کوه سیر ارومیه آغاز می‌کنیم.

مصطفوی افزود: 15 امین دوره علمی و کاربردی شاخه کار و دانش در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در ارومیه برگزار می‌شود که 261 نفر از دانش آموزان بر‌تر هنرستان‌های کشور در 37 رشته کار و دانش از 18 تیر ماه وارد رقابت می‌شوند و در 21 تیر ماه نیز در محل سالن امام علی(ع) نیروی انتظامی در ارومیه اختتامیه این رقابت‌ها با حضور مسئولین ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: برای برگزاری این مسابقات در استان اعتباری به مبلغ 300 میلیون تومان دریافت شد که از محل این اعتبار تجهیزات بسیار ارزشمندی برای هنرستان‌ها خریداری شده و سبب ارتقای فعالیت دانش آموزان و کسب مهارت آن‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: در 22 تیر ماه امسال نیز افتتاحیه 34 امین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزی در رشته‌های تنیس، بدمینتون و شطرنج در محل سالن 3 هزار نفری ارومیه برگزار می‌شود و از فردا دانش آموزان در دو مقطع ابتدایی و متوسطه وارد آذربایجان غربی می‌شوند و ما میزبان هزار و 856 نفر خواهیم بود.

وی افزود: در آکادمی‌های ورزشی از جمله والیبال، بسکتبال، تنیس، شنا و بدمینتون کلاس‌های ویژه تابستانی در حال برگزاری است.

مصطفوی گفت: در زمینه اسکان فرهنگیان در آذربایجان غربی نیز 16 پایگاه در 62 مدرسه از بهترین مدارس انتخاب شده که خانواده‌هایی که قصد سفر به استان و به خصوص شهر زیبای ارومیه را دارند بدون دغدغه در آن محل‌ها اسکان یابند و در رابطه با اسکان راهیان نور اقشار و صنوف نیز در آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه پروژه مهر یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما ثبت نام دانش آموزان است بنابراین برخی از خانواده‌ها در محل سکونت خود که معلم‌های خوبی نیز در محل سکونت خود آن‌ها وجود دارد ثبت نام نمی‌کنند و به دنبال مدرسه هستند و به دنبال معلم نیستند و متاسفانه همین سبب می‌شود که خانواده‌ها دغدغه‌مند شوند به عنوان مثال همه را نمی‌توان در مدرسه شاهد ثبت نام کرد و خانواده‌ها باید بدانند که مدارس دولتی بسیار بیش از حد تصور آن‌ها در کنکور قبولی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: چندین بار به سازمان نوسازی مدارس متذکر شده‌ایم که مدرسه‌ای که ساخته می‌شود باید 100 سال عمر مفید داشته باشد و امیدواریم این مورد نیز در ساخت مدارس رعایت شود.

وی افزود:در اوخر سال 92 180 هزار نفر بی‌سواد بین 10 تا 49 سال در آذربایجان غربی داشتیم که در آخرین آمار این رقم به 143 هزار نفر کاهش یافته است و امیدواریم در آمار سال 95 که هنوز دریافت نشده است این رقم باز هم کاهش یابد.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود