Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از جدی نگرفتن پایش دوربین‌های شهری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، حسین ذوالفقاری در همایش سراسری روسای پلیس آگاهی کشور که ظهر امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت شناسایی ارتباط بین جرائم مختلف و همچنین تاثیر شرایط محیطی بر وقوع جرم اظهار داشت: از یک سو شرایط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و حتی زیست‌محیطی در بروز جرائم اثرگذار است و از سوی دیگر برخی جرائم بر وقوع جرائم دیگر اثرگذار بوده و با بروز جرائم دیگر ارتباط دارد مثلا جرائمی همچون قاچاق سلاح، مشروبات الکلی و موادمخدر با جرائم دیگری همچون سرقت و حتی اقدامات تروریستی و امنیتی در ارتباط هستند و در برخی موارد شاهدیم که قاچاق اسلحه و دپوی آن با موارد امنیتی مرتبط بوده و شناسایی این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پلیس باید علاوه بر ارائه گزارش‌هایی از اقدامات و عملکرد خود، گزارش مجزایی که شامل تحلیل شرایط و جرائم است، ارائه دهد و از تاثیر اقدامات خود بر سایر موارد گزارش دهد و با این تحلیل‌ها در حوزه‌های کلان سیاست‌گذاری تاثیرگذار باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم بهره‌گیری پلیس از سامانه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی گفت: سامانه آگاهی علاوه بر هوشمندبودن آن باید با سامانه‌های راهور و سامانه‌های انتظامی متصل باشد چرا که به عنوان مثال یکی از اشکالات موجود آن است که مثلا ما در شرق کشور به دنبال یک قاتل هستیم ولی این فرد در غرب کشور خدمات انتظامی همچون تعویض پلاک و .. از ما دریافت می‌کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه متاسفانه پلیس از بانک اطلاعاتی جمعیتی محروم است، افزود: من به خاطر دارم در بازدیدی که در سال 75 از استان گیلان داشتم متوجه شدم که سال‌های قبل از آن سیستمی در کشور شوروی به کار گرفته شده بود که هر فردی که وارد آن کشور می‌شد، زمان ورودش، محل ترددش و مکان و زمان اقامتش در اقصی نقاط این کشور ثبت و ضبط می‌شد و امروز نیز شاهدیم بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با سامانه‌های حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی، ثبت احوال و اسناد، بانک‌ها، مراکز اقامتی و اصناف در ارتباط هستند و به محض تحت تعقیب قرار گرفتن یک نفر تمام اطلاعات وی در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

وی گفت: مثلا در کشور امارات اگر فردی تحت تعقیب قرار گیرد و نامش وارد سیستم پیگیری این کشور شود، تمام خدمات پولی، آموزشی، ثبتی و ... برای وی قفل می‌شود و این در حالی است که در کشورمان قاچاقچی مواد مخدری را داریم که در زندان بوده ولی در عین حال در خارج از زندان معامله می‌کند و اسناد آن را نیز منتقل می‌کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: حتی تمام شرکت‌های هوایی دنیا، موظفند که به محض خرید بلیط از این شرکت‌ها، اطلاعات مسافر را در اختیار کشور مقصد قرار دهد. ولی در کشور ما علی‌رغم اینکه این امکان وجود دارد ولی این خدمات تنها به کشورهای خارجی داده می‌شود و خودمان از آن بی‌بهره‌ایم.

ذوالفقاری با تاکید بر لزوم حرکت با سرعت تکنولوژی در کشور گفت: حتی امروز نرم‌افزاری به نام واتسون در برخی کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود که به محض وارد کردن نام فرد تحت تعقیب این نرم‌افزار با جستجو در تمام پرونده‌های پلیسی و قضایی لیست کاملی از پرونده‌هایی که نام فرد تحت تعقیب حتی به عنوان مطلع در آن نام برده شده در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

وی در ادامه این همایش با اشاره به ضعف پایش‌های تصویری در کشورمان، گفت: من در سفری که به یکی از کشورهای خارجی داشتم، مشاهده کردم که در این کشورها سیستمی و جود دارد که با ارائه تصویر فرد مذکور و تحت تعقیب، این سیستم با جزء تمام دوربین‌های شهرهای، لیست کاملی از زمان و مکان عبور این فرد از مقابل دوربین‌ها را ارائه می‌دهد و حتی پس از تماس شهروندان با مراکز پلیس این امکان وجود دارد که به طور آنی تصویری از نزدیکترین دوربین شهری محل حادثه به مرکز پلیس ارسال می‌شود و پلیس می‌تواند به صورت آنلاین تصاویر محل مورد گزارش را رصد کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پایان از روسای پلیس آگاهی خواست تا با ارائه گزارش‌های تحلیلی و تخصصی خود فضا را برای ارائقای امنیت کشور فراهم کند.

انتهای پیام/

R34343/P1014142/S2,21,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم

وزیر کشور با قدردانی از تلاش پنج روزه نیروهای هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی برای یافتن «یسنا»، پیدا شدن این دختربچه کلاله‌ای را به خانواده او و ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش مشرق، «احمد وحیدی» در پیامی با تأکید بر اینکه پیدا شدن یسنا دل همه مردم ایران را شاد کرد، ابراز امیدواری کرد همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

وزیر کشور «یسنا» را «دختر ایران زمین» لقب داد و در ادامه از امدادگران و نیروهای انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، قدردانی کرد.

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست و جو را آغاز کردند و نهایتاً مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدرسوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

دیگر خبرها

  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است