Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-03@04:08:52 GMT

نصب تندیس "منشور کوروش" در لس آنجلس آمریکا +عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۵۹۲۹

نصب تندیس 'منشور کوروش' در لس آنجلس آمریکا +عکس

از این مجسمه به عنوان " مجسمه آزادی" در ساحل غربی آمریکا نام برده می شود. بیش از 1 میلیون نفر از 50 ملیت مختلف جهان برای ساخت این مجسمه کمک مالی کرده اند. همزمان با جشن های دویست و چهل و یکمین سالگرد استقلال آمریکا، تندیس "منشور کوروش" بنیانگذار امپراتوری ایران در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش جنوب نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس همزمان با روز چهارم جولای و برگزاری جشن های این روز و نیز در حالی که با فرمان اجرایی ترامپ ورود شهروندان ایرانی تبار به خاک آمریکا ممنوع و محدود شده، هزاران شهروند ایرانی تبار و آمریکایی در حرکتی فرهنگی و بزرگ یک تندیس از منشور کورش بزرگ را به عنوان بدلی دیگر از مجسمه آزادی و ترویج فرهنگ مدارا و همزیستی در بلوار "سانتا مونیکا" در شهر لس آنجلس آمریکا نصب کردند.

آیین رونمایی از این مجسمه از ساعت 7 بعد از ظهر ( به وقت محلی) آغاز و تا 10 شب ادامه می یابد.

رونمایی از تندیس منشور کورش در شهر لس آنجلس همزمان با جشن روز استقلال آمریکا




این تندیس 2.2 میلیون دلاری که از سوی بنیاد ایرانی – آمریکایی "فرهنگ " ساخته شده است نمادی از مجسمه آزادی در سواحل غربی آمریکا نامیده می شود و با مجسمه آزادی در نیویورک مقایسه شده است.

هزاران شهروند ایرانی تبار ساکن آمریکا برای ساخت این مجسمه صدها هزار دلار از طریق اعانه اینترنتی کمک کردند. به گفته مسئولان بنیاد فرهنگ، برای ساخت این مجسمه بیش از 2.5 میلیون دلار از سوی 1 میلیون و 150 هزار نفر از بیش از 50 ملیت مختلف جهان جمع آوری شده بود.

ساخت این مجسمه به یک هنرمند طراح بریتانیایی - سریلانکایی به نام " سیسیل بالموند" سفارش داده شده بود. این هنرمند این مجسمه را طوری طراحی و ساخته که رنگ آن در طول روز نقره ای و در شب طلایی دیده می شود.

سیسیل بالموند در حال کار برای نصب مجسمه منشور کورش در لس آنجلس



مراسم رونمایی از این مجسمه در بعد از ظهر سه شنبه ( به وقت محلی) و همراه با انجام سخنرانی، برنامه موزیک و جشنواره هنری و آتش بازی به مناسبت روز استقلال آمریکا در لس آنجلس برگزار می شود.

از منشور کوروش که یکی از مهم ترین آثار تمدن و تاریخ بشر محسوب می شود به عنوان نخستین قانون و یا منشور حقوق بشری در جهان نام برده می شود.

این منشور 2500 سال پیش و همزمان با ورود فاتحانه کورش بزرگ به شهر بابل به عنوان قانونی برای برخورد با ملت های ممالک محروسه داخل امپراتوری بزرگ ایران نگاشته شده است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه ایران که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحد‌های نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحد‌های نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا آماده سرکوب دانشجویان معترض شد
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد