Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- استاندار کردستان گفت: دشمنان از طریق بیوتروریسم به دنبال نابودی توانمندی و خلاقیت جامعه ما هستند لذا باید توجه ویژه ای به کالاهای سلامت محور شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی امروز چهارشنبه در همایش منطقه ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور که در تالارابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد، با اشاره به اینکه در تمامی نقاط دنیا مرز همواره پدیده‌ای هم فرصت ساز و هم تهدید آفرین به شمار می آید، گفت: مبادلات مرزی اعم از رسمی و غیر رسمی در بین کشورهای مختلف دنیا همواره وجود داشته ودارد و این اقدام برای کشورهای دارای مرز مشترک هم دارای فرصت و هم تهدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ایران اسلامی به دلیل اینکه در مسیر راه ابریشم یکی از راه‌های اصلی تجارت دنیا قرار گرفته همواره هم از این فرصت استفاده کرده و هم مورد تهدیدات ناشی از آن قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: معتقدم تا زمانی که در جامعه کالایی چه به طور رسمی و چه غیررسمی وارد کشور شده، مصرف کننده و خریدار داشته باشد همچنان وارد می شود.

استاندار کردستان ادامه داد: قطعاً با کالاهایی که به طور غیررسمی وارد کشورمان می‌شود توسط نهادهای مختلفی به ویژه نیروی انتظامی مقابله می شود.

زاهدی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با ۱۵ کشور همسایه است، بیان کرد: بی‌شک در چنین شرایطی نظارت و کنترل ۱۰۰ درصدی بر مبادلات کالاهای ورودی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که عمدتا مورد هدف واردات کالا به صورت قاچاق از مبادی غیررسمی قرا می گیرد.

وی بیان کرد: کالاهایی هم چون مشروبات الکلی و مواد مخدر در کشورما جزو کالاهای حرام وممنوعه است که با حمل و توزیع و مصرف آن برخورد می شود.

استاندار کردستان افزود: خوشبختانه مصرف کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی و هم چنین کالاهای فرهنگی ممنوعه در جامعه ما نسبت به کل جمعیت تعدادشان محدود است و این به دلیل وجود نگاه منفی جامعه نسبت به استفاده از این کالاها است.

زاهدی عنوان کرد: کار فرهنگی گسترده و آگاهی بخشی وسیعی در زمینه عدم مصرف واستفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور که هم به سلامت افراد و هم به اقتصاد کشور ضربه می زند، نیاز است.

وی بیان کرد: به طور قاطع می‌توان گفت که اکثریت جامعه ما اطلاعی از موضوعی به نام برچسب سلامت کالاها ندارند و متأسفانه هنوز مصرف کنندگان ما کالای ارزان‌تر را مطلوب تر می دانند.

وی با اشاره به اینکه بیوتروریسم روزی می‌تواند جای سلاح های کشتار جمعی را بگیرد، گفت: یکی از مهمترین خطرات ورود کالاهای سلامت محور قاچاق به داخل کشور بحث بیوتروریسم است که دشمنان با این اقدام نابودی توانمندی و خلاقیت جامعه را مورد هدف قرار دادند.

استاندار کردستان بر توجه به موضوع بیوتروریسم تأکید کرد و اظهارداشت: عزم جدی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشورمان ایجاد شده و این نوید بخش کسب موفقیت در این عرصه است.

زاهدی عنوان کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری و عزم رئیس جمهور حجم کالاهای وارداتی در این دولت نسبت به سال‌های آغاز به کار دولت یازدهم به نصف کاهش پیدا کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر باغ بادران با اشاره به اجرای طرح نور حجاب و عفاف نیروی انتظامی گفت: امروز دشمنان با تشویق به کشف حجاب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده هاست که اقشار مختلف مردم از عملکرد نیروی انتظامی راضی و خوشحال هستند.
حجت الاسلام شاهمیری دلسوزی دشمنان را برای زنان فریبکاری برشمرد و افزود: دشمنان با اعمال تحریم‌های بی شمار داروی‌های مورد نیاز بیماران خاص را تحریم می‌کنند و امروز داعیه حقوق بشر و حمایت از زنان و دختران ما را سر می‌دهند.
خطیب جمعه شهر باغ بادران، سرکوب جنبش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها را در غزه مصداق دوگانگی در شعار حقوق بشر غرب دانست و گفت: رسوایی هر چه بیشتر آمریکا و دشمنان امروز بیش از بیش قابل مشاهده استو جوانان ملزم هستند در برابر خدعه و نیرنگ این دشمنان قسم خورده بیش از گذشته هوشیار باشند که اینان دین جوانان را نشانه رفته اند.

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی