Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@15:33:03 GMT

مواد مخدر ریشه بسیاری از بزهکاری های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۶۶۰۴

مواد مخدر ریشه بسیاری از بزهکاری های اجتماعی است

ئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مواد مخدر فساد اخلاقی و اقتصادی را به دنبال دارد، بسیاری از پرونده های قوه قضاییه به ظاهر سرقت، نزاع و اختلاس است اما پس از ریشه یابی به مسئله مواد مخدر باز می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام علی مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی صبح امروز 14 تیرماه در همایش صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مواد مخدر یکی از موضوعاتی است که همه کشورها به ویژه ایران با خطرات، عواقب شوم و مضراتی که در جوامع بشری ایجاد می‌کند رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه بر مبارزه جهاد گونه با قاچاق مواد مخدر، خاطر نشان کرد: در سال گذشته و همین طور در سنوات قبل قوه قضاییه، بیشترین احکام خشن نظیر اعدام که در محاکم انقلاب اسلامی استان با زحمت نیروهای انتظامی و امنیتی به دستگاه قضایی تحویل داده و اجرا شده، مرتبط با حمل و قاچاق مواد مخدر بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: حمل و قاچاق مواد مخدر شامل برنامه عفو و تخفییفات نمی‌شود و سیاست دستگاه قضایی بر این است که در این مسئله از نهاد تخفیف در مجازات استفاده نکند؛ رسیدگی به مجازات حمل و قاچاق به صورت جدی و فوق‌العاده است به گونه ای که صدور حکم در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران برای حمل و نگه داری 30 گرم هروئین اعدام منصوب شده و دستاه قضایی همه مقررات و ضوابط را اعمال می کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم حمل و قاچاق مواد مخدر به کلی ریشه کن شود، ابراز کرد: در وضع موجود بدون هیچگونه ملاحظه و رعایت تخفیفات به مسئله حمل و قاچاق رسیدگی می‌شود از این رو بیشترین احکام خشن اعدام استان در سنوات گذشته مربوط به این آسیب بزرگ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه تمام آحاد مردم در جامعه اسلامی با اثرات سوء مواد مخدر روبه رو هستند، تصریح کرد: در هیچ کدام از جوامع بشری نسبت به قوچاق و حمل مواد مخدر رویکرد مناسب وجود ندارد زیرا یکی از اقدامات ضد بشری است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه تمام جوامع بشری به ویژه جوامع حقوقی، سازمان های بین‌المللی و حقوق بشری این امر را پذیرفته اند که مبارزه با مواد مخدر باید با شدت انجام شود با وجود این گزارش های حقوق بشری ایران را در رابطه با اجرای حکم اعدام به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: اعدام قاچاقچی مواد مخدر یکی از اصول حقوقی پذیرفته شده در جوامع بشری است و این امر نشان می دهد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی از هر وسیله ای به ضرر نظام اسلامی کشورمان استفاده می کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی و دستگاه ها نظامی و امنیتی بدون توجه به حرف دشمنان این رسالت را به نحو احسن انجام می دهند و تا زمانی که به طور دائم این پدیده نا میمون ریشه کن شود مقابله با مواد مخدر ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه حدود یک سال است که مسئله ای درون کشور مبنی بر اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر زمزمه می شود، عنوان کرد: طرحی که برخاسته از این زمزمه ها در کمیسیون حقوقی مجلس مطرح شده است به هیچ عنوان به مصلحت جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، قوه قضاییه به ندرت می تواند برای حاملان و قاچاقچیان حکم اعدام تعیین کند، بیان کرد: برداشتن حکم خشن اعدام و حبس ابد و یا تغییر مواضع نسبت به قاچاق و حمل مواد مخدر، اعطای تسهیلات به قاچاقچیان است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایندگانی که ای طرح را مطرح کرده اند به جامعه اسلامی خیانت می کنند لذا از نمایندگان خواستاریم وقتی در صحن علنی این طرح مطرح می شود با بصیرت بدانند قوه قضاییه به دنبال ترویج و حفظ حقوق شهروندی و بشری است.

وی ادامه داد: آیا قربانیان مواد مخدر، خانواده شهدای گرانقدر، خانواده قربانیان مواد مخدر و آحاد مردم که از مبتلا شدن خانواده شان به این بلای خانمان سوز در هراسند جزو حقوق بشر نیستند؟ آیا برای رضایت عده ای آدم سودجو که اقدامات ضد بشری آنها مورد پذیرش سازمان های بین المللی است می توان حقوق یک ملت و جامعه بزرگ را نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با تأکید بر اینکه نظام حقوقی در اسلام به صورت متعادل تعریف شده است، گفت: اگر جایی مصلحت یک فرد در تعارض با مصلحت آحاد ملت قرار گیرد مصلحت فرد باید نادیده گرفته شود؛ این چه طرحی است که برای رعایت حقوق بشر و اینکه جوامع حقوق بشر کشور ما را محکوم نکنند دست به کاری بزنیم که حقوق مسلم شهروندان را به خطر بیاندازیم.

وی با بیان اینکه از اجرای این قانون مدت زیادی می گذرد، تصریح کرد: قانون فعلی نواقصی دارد که نیازمند اصلاح است اما نه با این رویکرد فعلی، مثلا می توانیم حبس ابد را به حبس 30 سال درجه یک و دو با مقررات مربوط به تخفیف و مجازات و آزادی مشروط تبدیل کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این امر توجه ویژه کنند تا مشکلی برای جامعه ایجاد نشود و برای رعایت حال سازمان حقوق بشر که وابسته به استکبار جهانی است و با اصل نظام و اسلام مخالفند، از مصلحت آحاد ملت و شهروندان دست برداریم.

وی با بیان اینکه فساد اخلاقی و فساد افتصادی کمتر از فساد ناشی از حمل و قاچاق مواد مخدر به جامعه آسیب می زند، افزود: برخی در جوامع علمی در مورد مشروعیت این قانون و در آیات و روایات ائمه اطهار(ع) که مبنای اجتهاد است تردید ایجاد می کنند که این امر افساد فی الارض است و مجازات آن اعدام است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تصریح کرد: مواد مخدر فساد اخلاقی و اقتصادی را به دنبال دارد، بسیاری از پرونده های قوه قضاییه به ظاهر سرقت، نزاع و اختلاس است اما پس از ریشه یابی به مسئله مواد مخدر بازمی گردد.

وی افزود: دادگستری امروز انگیزه ها را بررسی می کند لذا اگر دنبال اخلاق جامعه هستیم باید با حمل و قاچاق مواد مخدر مبارزه کنیم از این رو برای رسیدگی به پرونده های حمل و قاچاق مواد مخدر شعب ویژه ای با قضات متخصص در استان ها و در دیوان عالی کشور تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون