Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه‌ تبریز در جمع دانش‌آموختگان غیرایرانی انقلاب اسلامی را پدیده‌ای در برابر ایدئولوژی‌های کمونیستی و لیبرالیسم دانست که در هیچ‌یک از آن‌ها حل نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از آناج،حجت‌الاسلام آل‌هاشم صبح امروز در پانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی و دهمین جشنواره ملل اظهار داشت: جهان در قرن بیستم شاهد تحولات شگفت‌انگیزی از جنگ‌های جهانی اول و دوم، انقلاب‌ها و کودتاها بوده که برخی از این رویدادها دامنه‌ی اثری محدودی داشتند و برخی علاوه بر تاثیرات راهبردی و گسترده، تدوام و پویایی خود را حفظ نمودندو ساختارها و فرایندهای نظام بین المللی را تحت تاثیر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی یکی از تاثیر گذارترین رویدادهای قرن گذشته است که به صورت شگفت‌آور بر نظام‌های منطقه‌ای و بین المللی تاثیر عمیق گذاشته و نقطه عطف در عرصه روابط بین الملل محسوبمی‌شود.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت:این انقلاب نه تنها در داخل کشور بلکه در منطقه راهبری غرب آسیا و بین الملل معادلات ظالمانه و غیر انسانی حاکم را بر هم زد و روند نوینی پدیدار ساخت.

امام جمعه مردم تبریز اذعان داشت: تلاش برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان با پیروزی شکوهمند و اعجاب‌انگیز انقلاب اسلامی ایران آغاز شد، اعجاب‌انگیز بودن به جهتی است که مردمی بدون سلاح با رژیمی تا بُن دندان مسلح مبارزه کرده و آن را به زیر کشیدند وقدرت‌های حامی آن نیز نتوانستند مانع از سقوط مهم‌ترین متحد راهبردی خود در منطقه شوند.

حجت‌السلام ال هاشم افزود: انقلاب اسلامی با تاکید برشعار نه شرقی و نه غربی مسیری مستقل در پیش گرفت و به شجره‌ای توانمند تبدیل شد که جهانیان را متاثر ساخت.

وی یادآور شد:از نظر تئوری انقلاب اسلامی در عصری به وقوع پیوست که دوران اوج شکوفایی دو ایدئولوژی کمونیسم و لیبرالسیم بود، کمونیست‌ها بر نیمی از جهان سیطره داشتند و دین را افیون بشر می‌دانستند و نیم دیگر جهان نیز دست تئوری لیبرالیسم بود که معتقد بودند هر انقلابی با سکولاریسم باید همگام گردد.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: انقلاب اسلامی اولین چالش ایدئولوژی را در برابر مکاتب فکری حاکم ایجاد نمود و با سرعت فراوان یک نظام مردم سالار مبتنی برآموزه‌های دینی را پایه‌ریزی کرد.

وی عنوان داشت: زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید نظریه پردازان غربی از برتری بلامنازع لیبرالیسم و ایجاد جهان تک قطبی به رهبری آمریکا سخن می‌گفتند، نظریه‌ی پایان تاریخ مطرح شد و تمام نهادهای سیاسی آمریکا بسیج شدند این نظریه را در جهان محقق سازند.

این خطیب برجسته تبریزی اذعات داشت: صدها مقاله در مورد آن نوشته شد ولی عاقبت در گوشه‌ای از تاریخ بایگانی گردید، این به این معناست که تک قطبی شدن جهان مطلوب مردم قرار نگرفت و هنگامی که حرکت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته مورد بازبینی قرار گرفت با فراز و فرودهای فراوان منشا تحولات و تاثیرات در حوزه‌های فکری و راهبری داشته است.

وی ادامه داد:برخی از تاثیرات انقلاب دگرگونی در شناخت قدرت و نظام سیاسی حاکم و تحقق اندیشه مردم سالاری وینی، تغییر و تحول عمیق در هنجارهای فرهنگی سیاسی و اجتماعی، تغیر در ساختار و روابط قدرت‌های منطقه و بین المللی، استقلال سیاسی و رهایی از استکبار و استعمار، احیای نقش جنبش ازادی بخش، احیای گرایش به معنویات و ارزش‌های دینی و ایجاد روحیه‌‌ی خودباوری و سلطه ستیز دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دشمن در سال‌های اخیر سرمایه گذاری وسیع روی رسانه‌های گروهی نموده تا در جوّ فریبکاری گفتمان انقلاب را مود هدف قرار دهد و تضعیف و نابود کند، تصریح کرد:دشمن می‌داند تمامی مشکلاتش در منطقه به دلیل فراگیر شدن پیام الهام‌بخش انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: یکی از ابتکارات رهبری در برخوردبا هجمه‌ی ایران هراسی دشمنان استفاده از دیپلماسی عمومی بوده است، از آنجا که مردم و جوانان بر خلاف سیاستمداران منصف‌تر هستند و حق‌گرا‌ ترند در بسیاری موارد دیپلماسی عمومی کارایی و اثر بخشی بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام ال هاشم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۳ و ۹۴ در دو نامه‌ی مهم پیام‌هایی برای جوانان غربی ارسال کردند و آنان را به مطالعه مستقیم در باره اسلام، فارغ از دستگاه‌های دیپلماسی و غربی ترغیب نمودند.

وی اذعان داشت: هدف از نامه اول شناخت از اسلام بدون واسطه بود، رهبری درخوایت نمودند که جوانان غربی نسبت به شناختی که رسانه‌های فرافکن در خصوص اسلام می‌دهند آگاه باشند.

امام جمعه تبریزافزود: در نامه‌ی دوم به نکات مهمی اشاره شده است، اینکه تروریست درد مشترک جهان اسلام و غرب است و ایران قریب به ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه خود را توسط تروریست از دست داده است.

وی ادامه داد: در نامه یادآوری این موضوع مهم است که گروه‌های تروریستی توسط غرب و آمریکا ایجاد و تقویت شده است، خشونت در جهان همواره از طرفی برخی حکومت‌های جهان حمایت می‌شود که این امر بر تناقض به سیاست‌های یک بام و دو هوای غرب تاکید دارد.

خطیب شهیر تبریزی یادآور شد: رهبری پشتیبانی از تروریست دولت جعلی اسراییل را چهره‌ی دیگر از تضادهای سیاست‌‌های غربی می‌داند، این رژیم جنایتکار هرگز به طور جدی مورد سرزنش متحدان پرنفوذ خود و نهادهای به ظاهر مستقل بین المللی قرار نگرفتهاست، در واقع ریشه‌ی تروریست در سیاست‌های خود غرب است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت: رهبری برای ایجاد امنیت دو راهکار اجتناب از واکنش‌های عجولانه و سیاست‌های خشونت زای غرب پیشنهاد نمودند.

وی گفت: رسالت امروز ما چیست؟ دشمنان انقلاب که از رویارویی نظامی با این انقلاب ناتوان و ناامید شده‌اند در مقطع کنونی از توطئه و دسیسه‌ها به انقلاب دریع نمی‌کنند، وظیفه‌ی دوستداران انقلاب اسلامی این است که نسبت به شناساندن چهره‌ی واقعی انقلاب اسلامی همت گمارند‌، تداوم حرکت در مسیر اقتدار مستلزم حرکت در مسیر خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد

رئیس مجلس با اشاره به قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار مجلس، گفت: مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، 12 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب، استاد شهید مطهری و روز معلم را گرامی میدارم. شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان، عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زده‌ها بود، جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی، اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشوند.

وی با بیان اینکه مطهری زنده است چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است، تصریح کرد: همچنین روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می‌گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

رئیس مجلس بیان کرد: همچنین روز جهانی کار و کارگر را به تمام کارگران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم، مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

قالیباف افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانونگذاری از نیازهای زیست بوم  فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به 1.3 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از 3 قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیتهای اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره 18 بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استانها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال هستند که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • (تصاویر) حذف نمادهای دوران شوروی در اوکراین
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد