Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، همچنین در اجرای سیاست قیمت تضمینی برای محصولات ذرت، جو و برنج، افزایش شفافیت معاملات، کاهش بار مالی دولت و افزایش رضایتمندی کشاورزان و خریداران این محصولات، با عرضه محصولات ذرت و جو در کل کشور و برنج (صرفاً در استان های مازندران و گیلان) در بورس کالای ایران موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد مابه‌التفاوت قیمت تابلوی بورس با قیمت تضمینی محصولات فوق‌الذکر را بعلاوه کارمزد معامله در بورس، به تفکیک از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال 1396 کل کشور تأمین و پرداخت نماید.
هیات وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس ایران را مکلف کرد نسبت به بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نماید.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد از طریق بانک‌های عامل معادل 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار دهد و شرکت مذکور هم مجاز شد با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا اقدام نماید.
هیات وزیران در ادامه این نشست خود با هدف بهبود رفاه و ارتقای معیشت مرزنشینان و محرومیت زدایی از مناطق مرزی و نگه داشت جمعیت در آن مناطق از طریق رونق‌بخشی به فعالیت بازارچه های مرزی، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعدادی از بازارچه های مشترک مرزی، حذف بازارچه های غیرفعال از فهرست بازارچه های مشترک مرزی و ادغام بازارچه های همجوار با گمرکات اجرایی موافقت کرد.
هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با ایجاد تعدادی بازارچه های مشترک مرزی، حذف بازارچه های غیرفعال از فهرست بازارچه های مشترک مرزی و ادغام بازارچه های همجوار با گمرکات اجرایی موافقت کرد.
به موجب این مصوبه، بازارچه مرزی تیله کوه واقع در استان کرمانشاه و نیز بازارچه های چیلات و شهابی واقع در استان ایلام دارای مرز مشترک با کشور عراق، ایجاد می شوند.
در پایان هیات وزیران، نقشه محدوده مناطق آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون، مهران، اردبیل، سیستان، بانه – مریوان، جاسک، بوشهر و قصر شیرین را تعیین کرد.
به گزارش ایرنا در آخرین گزارش های دستگاه های مسوول در خراسان شمالی اعلام شده بود که در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، 14 هزار و 509 واحد مسکونی در 77 روستا و 2 شهر استان خسارت دیدند.
در این حادثه 2 هزار و 429 واحد در روستاها به علت شدت زلزله باید تخریب و نوسازی شوند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد باید تخریب شوند.
در روستاهای استان 2 هزار و 80 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 500 واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
برای بازسازی هر واحد خسارت دیده از زلزله در روستاها 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 4 درصد و در شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 5درصد اعطا می شود علاوه بر آن در روستاها 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرها 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به بازسازی مسکن های خسارت دیده استان زلزله تزریق می شود، اما هنوز اعتباری در این باره مصوب نشده است.
شرکت های بیمه ای نیز برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی تا سقف 150 میلیون ریال غرامت پرداخت می کنند.
بر اساس قول های داده شده، زلزله زدگان خراسان شمالی پیش از فصل سرما در منازل بهسازی و نوسازی شده اسکان پیدا می کنند.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7184/1744

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، دولت هلند به خاطر بروز زمین لرزه در مناطق شمالی این کشور، تصمیم گرفته بزرگترین میدان گازی اروپا را تعطیل کند.

این میدان به نام گرونینگن، از اواخر سال ۲۰۲۳ با بخش کمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کرد چرا که فرایند تولید گاز در این میدان موجب بروز زلزله‌های متعدد در هلند شده و دولت این کشور تلاش می‌کرد تا با کمتر کردن برداشت گاز، خطر بروز زلزله را هم کم کند.

لازم به ذکر است که زلزله‌های رخ داده تا کنون به هزاران ساختمان در هلند آسیب زده است.

دولت هلند تصمیم گرفته ۱۱ چاه این میدان را همچنان باز نگهدارد تا در صورت بروز زمستان خیلی سرد از آنها گاز برداشت کند، چرا که درگیری روسیه با اوکراین بازار گاز بین المللی را دچار نوسان کرده است.

چند روز پیش هم سنای هلند قانون تعطیلی این میدان گازی را تصویب کرده بود.

کد خبر 6087178 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد